تاریخ انتشار: 1398/12/24 18:57
کد خبر: 67664

خرید های ارزان استقلال همیشه بهترین هستند

عملکرد امیرارسلان مطهری نشان می هد که او تا پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر نوزدهم بهترین خرید نیم فصل بوده است
خرید های ارزان استقلال همیشه بهترین هستند

نیم فصل دوم لیگ نوزدهم هنوز شروع نشده خارج از برنامه ریزی انجام گرفته به خاطر کرونا به تعطیلات رفت تا حالا زمان مشخصی برای ادامه این رقابت ها اعلام نشود تا تیم ها و بازیکنان در یک سردرگمی کارهای آماده سازی خودشان را دنبال کنند. با این مساله اما برخی خریدهای نیم فصل دوم بعضی تیم ها توانستند در همین مدت کوتاه از شروع نیمه دوم لیگ نوزدهم به خوبی عملکرد خوبشان را نشان دهند و تا هفته بیست و یکم تبدیل به خریدهای برتر شوند. به همین بهانه نیم نگاهی به علمکرد خریدهای نیم فصل دوم لیگ نوزدهم داشتیم

امیرارسلان مطهری

با بودن دیاباته و مهدی قائدی که در نیم فصل اول حسابی برای استقلال یکه تازی کردند و توانستند جزو بهترین های لیگ از نظر گلزنی قرار بگیرند شاید کمتر کسی فکر می کرد خرید جدید آبی ها یعنی امیرارسلان مطهری اینچنین بتواند هم از حیث عملکردی و هم از حیث جا شدن در دل هواداران عملکردش به چشم بیاید. نگاهی به سایت متریکا و بررسی عملکرد امیرارسلان مطهری نشان می هد که او تا پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر نوزدهم بهترین خرید نیم فصل بوده است. مطهری در 4 بازی که برای استقلال انجام داد 3 بار موفق به گلزنی شد. او در این بازی‌ها دو بار از جمله در دربی بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. نکته جالب در مورد مطهری استفاده بهینه از موقعیت‌هایش است. به طوری که هر سه شوت در چارچوبش را به گل تبدیل کرد. عملکرد فراتر از انتظار مهاجم جدید استقلال باعث شده نبود شیخ دیاباته چندان به چشم نیاید.

فرشاد احمدزاده

جدایی اش از پرسپولیس و رفتنش به فولاد از اتفاقات بزرگ نیم فصل و جا به جایی های دانه درشت ها بود. فرشاد که خیلی زود توانست در فولاد جواد نکونام جای خودش را تثبیت کند و به قولی یکی از مهره های اصلی این مربی در فاز هجومی این تیم خوزستانی لقب بگیرد. مهره مازاد سرخ های پایتخت کمک زیادی به برطرف شدن ضعف فاز هجومی فولاد داشت و این بازیکن در 4 بازی که برای فولاد به زمین رفت یک گل  و یک پاس گل را درکارنامه اش به ثبت رساند.  نکته جالب در مورد احمدزاده این بود که او علاوه بر کارهای هجومی از حیث کارهای دفاعی هم کمک زیادی به تیم جواد نکونام کرد که طبق اعلام سایت متریکا در چهاربازی 11 عملکرد دفاعی و 35 نبرد موفق داشت که می تواند عملکرد خاصی برای این بازیکن با ویژگی های تهاجمی اش به حساب بیاید.

یونس شاکری

محقق شدن رویای تیم مجید جلالی و جدا شدن گل گهر از قعر جدول که مدت ها دنبال او بود شاید به واسطه خرید خوب نیم فصل آنها باشد. آمدن یونس شاکری یکی از بهترین گلزنان نیم فصل دوم توانست به خوبی ضعف موقعیت خراب کردن گل گهر را پوشش دهد و این بازیکن با زدن 4 گل در 5 بازی به بهترین بازیکن این تیم تبدیل شد. یونس طبق آمار متریکا در این چند بازی در مجموع 19 بار شوت‌زنی کرده که 12 بار آن در چارچوب بود. عملکرد خیره‌کننده شاکری در گل‌زنی در مجموع 5 امتیاز حساس برای گل‌گهر به همراه داشته تا این تیم از جمع دو تیم فانوس به دست خارج شود و آقامعلم و بازیکنانش با خیالی راحت تر به ادامه لیگ و بقا در دوره نوزدهم آن فکر کنند که حسابی برای خود مجید جلالی و شاگردانش بحث حیثیتی دارد.

گادوین منشا

یکی دیگر از خریدهای خوب نیم فصل دوم بازهم متعلق است به گل گهر سیرجان که آقامجید با در اختیار داشتن ستاره سابقش در پیکان توانست این تیم را از خطر سقوط دور کند. گادوین منشا دومین خرید گل گهر در خط حمله است که مثل یونس شاکری توانست در این چند بازی عملکرد درخشانی از خودش به ثبت برساند. گادوین منشا در 4 بازی 1 گل زده و 1 پاس گل داد. اما او به عنوان زوج شاکری بیشتر از اینکه وظیفه گل‌زنی داشته باشد در ایجاد موقعیت آماری شگفت‌انگیز به ثبت رساند. منشا در همین مدت کوتاه در مجموع 7 پاس کلیدی برای بازیکنان گل‌گهر ارسال کرده که به خوبی نشان از تاثیرگذاری بالای او در طراحی حملات تیم‌اش دارد.

اسماعیل شریفات

یکی از تیم هایی که نیم فصل دوم توانست عملکردی کاملا متفاوت از خودش به ثبت برساند، شاهین بوشهر است که نیمه دوم لیگ نوزدهم را بسیار قدرتمند آغاز کرد. در این میان یکی از خریدهای نقش آفرین شاهین بوشهر اسماعیل شریفات است که در 5 بازی برای این تیم جنوبی 2 گل زد و یک پاس گل داد. مهاجم جدید بوشهری‌ها در فاز دفاعی هم با 12 عملکرد دفاعی کارنامه موفقی داشته است. اما خیره‌کننده‌ترین آماری که او در این پنج بازی از خود به ثبت رسانده به نبردهای موفق او بر می‌گردد که رقم فوق‌العاده 51 نبرد موفق را نشان می‌دهد. در واقع شریفات در چهار بازی از پنج بازی که به زمین رفته بیشتر از هر بازیکن دیگری توانسته در نبردهای تن به تن موفق باشد.

دارکوبیدوف

رفتن ارسلان مطهری از ذوب آهن به استقلال خیلی زود با یک بازیکن با کیفیت پر شد تا سبزهای نصف جهان زیاد بابت از دست دادن این مهاجم لطمه نخورند. دارکوبیدوف مهاجم جدید ذوب‌آهن شروع درخشانی در فوتبال ایران داشت و در 4 بازی برای این تیم توانست سه گل به ثمر برساند. نکته حائز اهمیت در مورد این بازیکن دقت بالایی است که در شوت های خود دارد و همین مساله باعث شد که از 9 شوتی که به سمت چارچوب حریفان شلیک کرده 6 تای آن ها در چارچوب باشد. این بازیکن در آیتم پاس هم عملکرد خوبی دارد و توانست نمره بالایی بابت دقت در این مورد در کارنامه اش ثبت کند. دارکوبیدوف که تک مهاجم ذوب آهن به حساب می آید و کاملا مدافعان حریف او را تحت فشار قرار می دهند از این فرصت هم برای خودش و هم تیمی هایش خوب موقعیت ساخته و توانسته دقت پاس 89 درصدی داشته باشد.

آیاندا پاتوسی

یکی دیگر از خریدهای خوب نیم فصل دوم مربوط به فولاد جواد نکونام است که توانست آیاندا پاتوسی را از چنگ استقلال درآورده و به خوزستان بیاورد. بازیکنی که هواداران استقلال از او خاطره خوبی دارند حالا بعد از یک تجربه تلخ در امارات با شفر به فولاد آمده و توانسته نقش بسزایی در حل مشکلات هجومی این تیم داشته باشد. آیاندا پاتوسی در 4 بازی 2 گل زد تا نقش مهمی در پیروزی‌های پیاپی فولاد داشته باشد. نکته مهم در مورد پاتوسی روند صعودی عملکردش است. به طوری که از بازی اول تا بازی چهارم هر بازی نمره بهتری از متریکا گرفت. آماری که نشان می‌دهد هر چه از لیگ می‌گذرد تاثیرگذاری‌اش در روند صعود فولاد بیشتر می‌شود.

مهدی خلیل

ذوب آهن هم با خرید مهدی خلیل مثل فولاد و گل گهر نشان داد با بینش بالا نسبت به جذب بازیکن اقدام کرده که این بار خرید آنها درون دروازه توانست نقش بسزایی از عبور سبزهای اصفهان از روز برزخی نیم فصل نخست باشد. مهدی خلیل دروازه بان لبنانی ذوبی ها در 5 بازی که به زمین رفته 12 مهار و 2 سوپر سیو به ثبت رسانده است و علاوه بر این 7 بار هم عملکرد موفق دفاعی داشته است. این عملکرد درخشان مهدی خلیل به ذوب آهن و سرمربی جدید این تیم کمک کرده تا حد زیادی مشکلاتشان بابت نتیجه نگرفتن حل و دیگر دل نگران مشکلات خودشان درون دروازه نباشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p67ed

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهاجم استقلال به دنبال درخشش مقابل پرسپولیس