تاریخ انتشار: 1398/12/24 19:05
کد خبر: 67663

قهرمانی پرسپولیس ۹ هفته مانده به پایان لیگ و ناعادلانه است!

هافبک تیم فوتبال استقلال به خبرورزشی گفت: کاش از اول به درستی جلوی شیوع این بیماری گرفته می‌شد تا این هول و هراس بین میلیون‌ها ایرانی در سراسر کشور به وجود نمی‌آمد.
قهرمانی پرسپولیس ۹ هفته مانده به پایان لیگ و ناعادلانه است!

آرش رضاوند معتقد بود با وضعیتی که کروناویروس سراسر کشورمان را دربر گرفته بعید است این فصل لیگ و مسابقات فوتبال به پایان برسد. او که با خبرورزشی حرف می‌زد درباره اینکه چرا این ویروس شیوع پیدا کرد نیز حرف‌های جالبی زد. در ادامه پرسش و پاسخ ما با یکی از استقلالی‌ترین بازیکنان استقلال را می‌خوانید.

با این همه اتفاقات متفاوت فوتبالی و غیر فوتبالی در باشگاه، باید گفت واقعاً چه وقتی به استقلال آمدی؟
(خنده) متأسفانه این هم از شانس ماست! روزی که پیشنهاد استقلال به دستم رسید خیلی خوشحال شدم. خب من سال ۹۱-۹۰ در تیم امید‌های استقلال عضویت داشتم ولی بختم به این شکل بود که نتوانستم راهی تیم بزرگسالانش شوم. با این همه منتظر چنین فرصتی بودم. ابتدای امسال آرزو کردم با استقلال به قهرمانی این فصل لیگ برتر دست پیدا کنم. خیلی تلاش کردم و تمرینات اضافه هم داشتم. در نیم‌فصل اول که با استراماچونی اوج گرفته بودیم پیش خودم گفتم دارم به آرزویم نزدیک می‌شوم که به یک باره او رفت! با این همه وقتی آقافرهاد آمد و دوباره تیم نتایج درخشانی گرفت امیدوار شدم که می‌توانم در سال اول حضورم در استقلال به قهرمانی با تیم محبوبم دست پیدا کنم ولی باز هم نشد!

از کجا معلوم! هنوز که بخت قهرمانی دارید.
نه! منظورم از نظر فوتبالی نیست، منظورم ورود ویروس کروناست. وضعیتی شده که هنوز مشخص نیست اصلاً این لیگ چه تاریخی تمام می‌شود. اردیبهشت هم مسابقات را شروع کنیم تا خرداد تمام نمی‌شود. ۹ هفته به اتمام مسابقات مانده و ما ۱۰ تا بازی تا آخر لیگ داریم و ۲، ۳ تا بازی در جام حذفی و چند تا هم در لیگ قهرمانان آسیا. هر ۴ روز در میان هم بخواهیم ۱۰ بار به میدان برویم ۴۰ روز طول می‌کشد! این وسط ۴ بازی لیگ قهرمانان و ۳ بازی جام حذفی هم هست!

ولی سازمان لیگ دائم برای خودش برنامه می‌دهد!
وقتی وزارت ورزش گفته تا ۳۱ فروردین تمرینات هیچ تیمی برگزار نشود چطور می‌خواهیم بازی کنیم.

منظورت چیست؟
یک حسی به من می‌گوید این لیگ نیمه کاره رها می‌شود و بازی‌هایش تا ابد در همین شرایط می‌ماند.

به نظرت خوب است که تیم‌ها بر اساس رتبه‌ای که دارند دسته‌بندی شوند و قهرمان را معرفی کنند؟ موضوعی که مدیرعامل مستعفی پرسپولیس هم پیشنهادش را مطرح کرده بود!
نه! اصلاً عادلانه نیست. قطعاً خود پرسپولیسی‌ها هم این را نمی‌خواهند. ما الان یک بازی کمتر از دیگر تیم‌ها داریم، علاوه بر آن ۱۰ هفته و ۳۰ امتیاز پیش روی‌مان است. شاید اگر یکی، دو هفته مانده به آخر لیگ این وضعیت به وجود می‌آمد می‌شد چنین طرحی داد ولی در فاصله ۹ هفته مانده تا آخر لیگ که نمی‌توان چنین حرفی زد. اصلاً کسی قبول نمی‌کند. همان که گفتم! فکر می‌کنم لیگ امسال نیمه کاره رها می‌شود.

فقط حسرتش برای تو باقی ماند!
چه بگویم! این هم از بدشانسی من بود. چون تیم ملی را هم تحت‌الشعاع قرار داد. من این اواخر به ویژه دو، سه بازی آخر خیلی شرایط خوبی داشتم و امیدوار بودم اسکوچیچ مرا هم به اردوی تیم ملی دعوت کند که آن هم فعلاً لغو شده است! در کل همه جوره بد آوردم، اما قطعاً سلامتی من و همه اعضای تیم و مردم کشورم از هر چیزی مهمتر است.

با برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران موافقی؟
نه! وقتی استادیوم خالی است فوتبال هیچ لذتی برای ما ندارد. کاش از اول به درستی جلوی شیوع این بیماری گرفته می‌شد تا این هول و هراس بین میلیون‌ها ایرانی در سراسر کشور به وجود نمی‌آمد.

شما ۲۶ بهمن یعنی تقریباً ۶ روز پس از انتشار خبر شیوع کرونا در قم برای دیدار با الاهلی عربستان راهی کویت شدید! آنجا کسی به شما حرفی نزد؟
اتفاقاً وقتی وارد فرودگاه کویت شدیم با دستگاهی که تب‎سنج دیجیتالی بود حرارت بدن همه تیم را چک کردند. پورحمیدی (دروازه‌بان دوم استقلال) کمی سرما خورده بود و وقتی متوجه این مسئله شدند او را نگه داشتند و پس از گرفتن تست‌های کرونا او را به هتل فرستادند. همه دنیا این موضوع را جدی گرفتند غیر از ما.

با این وضعیت فکر می‌کنی امسال عید کسی به دیدن اقوامش برود؟
ما که نمی‌رویم. یک سال که هزار سال نمی‌شود. قطعاً دید و بازدید‌ها ممکن است باعث انتشار و شیوع هر چه بیشتر این بیماری شود. پس بهتر است امسال دید و بازدید‌ها را هم کنسل کنیم و قیدش را بزنیم.

توصیه‌ای به هموطنانت نداری؟
از همه می‌خواهم این یک ماه هم مراقبت‌های توصیه شده وزارت بهداشت را رعایت کنند، فقط برای موارد ضروری از خانه بیرون بروند و مسافرت‌های نوروزی را کنسل کنند تا هوا گرم شود. من پنج‌شنبه از کیش برگشتم. آنجا هوا گرمتر از تهران است و کرونا هم خیلی کمتر بود. ان‌شاالله این مدت هم به خیر بگذرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o56dl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ رضاوند: تا الان تمرین تکراری نداشته‌ایم/ استراماچونی مربی جدی است اما به موقعش هم می‌خندد