تاریخ انتشار: 1398/12/25 23:58
حمید عبداللهی مربی پارس جنوبی جم:
کد خبر: 67526

اختصاصی/شرایط فنی بسیار خوبی داریم/تعطیلی لیگ تصمیمی منطقی است

پس از اضافه شدن کادر فنی جدید به تیم پارس روند امتیاز گیری این تیم هم سیر صعودی داشته است.
اختصاصی/شرایط فنی بسیار خوبی داریم/تعطیلی لیگ تصمیمی منطقی است

به گزارش فرتاک ورزشی؛تیم پارس جنوبی جم که در نیم فصل اول لیگ برتر حال و روز خوشی نداشت،حال با اضافه شدن کادر فنی جدید و با برد برابر تراکتور مدعی رفته رفته در حال رسیدن به ثبات در جدول لیگ میباشد.برای اطلاع از آخرین وضعیت این تیم گفت و گویی با حمید عبدالهی مربی این تیم انجام داده ایم.

عبدالهی در رابطه با تعطیلی لیگ به علت شیوع ویروس کرونا گفت:فکر میکنم تعطیلی لیگ  الزامی بود؛هم برای حفظ سلامتی تماشاگران هم برای بازیکنان، کادر فنی و همه ی عوامل برگزاری بازی و این تصمیم،منطقی ترین راه ممکن برای قطع چرخه ی شیوع کرونا ویروس در بین جامعه ی درگیر در برگزاری بازی های لیگ بود.

حمید عبدالهی که سالها سابقه مربیگری در لیگ برتر رو در کارنامه داره،در رابطه با ادامه یا تعطیلی لیگ گفت:خب حتی در اروپا و با اون امکانات لیگ ها در آستانه تعطیلی هست.در کشور ما با توجه به شرایط خاصی که داریم تعطیلی لیگ بهترین تصمیم هست.

تیم سازی نیاز به پروسه ی خاصی از لحاظ تمرینی داره و در حال حاضر به هیج عنوان همچین شرایطی وجود نداره.از لحاظ مالی هم،فرسایشی شدن لیگ مقرون به صرفه نیست.فکر کنم فدراسیون فوتبال باید مثل فدراسیون والیبال عمل کنه و تعطیلی کامل لیگ رو اعلام کنه.به هر حال با ادامه این روند برگزاری بازی ها به هیچ عنوان صحیح نیست.

عبدالهی همچنین در رابطه با شرایط فنی و مالی تیم جم گفت: نتایجی که گرفتیم نشان دهنده ی عملکرد فنی مجموعه پارس جم جنوبی هست.با توجه به مشکلاتی که داشتیم تیم رو به آرامش رسوندیم و از لحاظ فنی با انجام تمرینات منظم عملکرد تیم رو بهبود بخشیدیم.اوج عملکرد فنی تیم هم برد در مقابل پر مهره ترین تراکتور سالهای اخیر بود که شایستگی های فنی تیم رو به نمایش گذاشتیم.

عبدالهی در مورد مسائل مالی هم گفت: به هر حال مسائل و مشکلاتی وجود داره که همگان از آن باخبرند.با توجه به مشکلاتی که برای تزریق بودجه به تیمهای نفتی وجود داشت قرار بر این شد که مبلغ قابل توجهی به تیم تزریق بشه اما ابهاماتی در رابطه با نوع تزریق بودجه وجود داره که امیدوارم مسولین به خاطر حفظ نشاط جامعه و دل خوشی هواداران هر چه زودتر به قولهای خودشون عمل کنند.

در بعد مدیریت در استان و باشگاه در قبال مسایل مالی متاسفانه اونجور که باید حمایتی صورت نگرفت به این دلیل که بعداز بودجه ایی که وزارت نفت بخاطر مردم و هواداران تیم های نفتی در نظر گرفته بود و متاسفانه قانون اجازه پرداخت مستقیم به باشگاه هارو نمیداد تصمیم براین شد به هرباشگاه مبلغ ۱۰ میلیارد تومن با عنوان کمک به ورزش استان واریز کنند که متاسفانه چون عنوان این واریزی ها مبهم بود این پول به صورت نصفه و نیمه و قطره چکانی به مجموعه تزریق شده و امیدواریم هر چه زودتر با حل شدن این مشکلات و برای حفظ نشاط در جامعه و شادی هواداران مسولین زودتر به قولهاشون عمل کنند تا در این بخش هم به ثبات برسیم.

استاندار، فرماندار و مدیر کل ورزش استان قول مساعد دادند که این مشکلات رو حل کنند و جز این هم توقعی نیست این رفتار و پیگیری های مدیر ورزش استان را به فال نیک میگیریم.

همین جا به هواداران عزیز این هشدار را میدهم که اگر روند پرداخت ها در اسرع وقت و متعهدانه انجام نشود تیم به مشکلات بزرگی خواهد خورد. ودر راه حفظ موفقیت تیم فقط مدیران استان و شهری میتوانند کمک کنند .از فرماندار محترم تقاضا داریم کل مبلغ مختص یافته ی  وزارت نفت رو برای تیم لیگ برتری پارس اختصاص دهند که عامل اصلی حفظ شادی و نشاط در تمام مردم این شهر است؛نه تیم های دیگر استان که ردیف بودجه مشخص و منابع مالی دیگر دارند.

عبدالهی در خصوص رقابت فشرده در بازی های لیگ یک هم گفت: درمورد رقابت های لیگ باید بگم که چون تجربه کار تو این سطح رو هم داشتم ،بازی ها بسیارفشرده و نزدیک به هم هستند و تقریبا تمام تیمها کارشون رو برای صعود آغاز میکنند؛اما درنهایت تیم هایی صعود میکنند که ساختار مناسب و فلسفه باور صعود از ابتدای فصل رو داشته باشند.

 تجربه نشان داده که تیم های بدون ساختار حرفه ای به سختی میتوانند هفته ها ی متوالی صدرنشینی رو حفظ کنند و یا اگر اتفاقی صعود کنند بلافاصله جزو تیم های سقوط کننده خواهند بود و آسانسوری عمل میکنند.

فکر میکنم بها دادن به جوانان و کار کردن روی آنها در لیگ یک پشتوانه ی مناسبی برای لیگ برتر در سالهای آینده باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/275yzv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 فقط تراکتور می‌تواند در جنگ قهرمانی بماند