تاریخ انتشار: 1398/12/27 18:33
کد خبر: 67359

به وزیر بگوید واقعا مشکلش با استقلال چیست ؟

امید روانخواه یکی بازیکنان محبوب استقلالی‌ها در دهه ۸۰ است که هم‌اکنون هدایت تیم فوتبال نیروی زمینی را در رقابت‌های لیگ یک بر عهده دارد.
به وزیر بگوید واقعا مشکلش با استقلال چیست ؟

روانخواه در خصوص شرایطی کنونی استقلال و همچنین وضعیت مدیریتی آبی‌ها و سایر موارد صحبت کرد.

بی‌خیالی ما و بی خیالی مسئولان

روانخواه در ابتدا در رابطه با واکنش خودش به عنوان مربی پس از شیوع این ویرس مهلک گفت:

«از وقتی اعلام شد که به علت شیوع ویروس کرونا لیگ تعطیل است ما بلافاصله تمریناتمان را تعطیل کردیم، در شرایطی که واقعا علت اصرار بعضی از همکارانم برای برگزاری تمرینات تا چند روز پیش را نمی‌دانم. چون نظر شخصی من این است که فوتبال در درجه اول برای این به وجود آمده که اعضای یک تیم به همراه تماشاگران از آن لذت ببرند و اگر غیر از آن باشد اصلا ارزش ندارد که شما بخواهید ۱۰۰۰ تا جام هم بیاورید در حالی که خدای‌نکرده یکی از اعضای تیم جان خودش را از دست بدهد. همان موقع هم به بچه های تیم خودم گفتم که حتی اگر شده بدون تمرین در مسابقات حاضر شویم بهتر از آن است که بخواهیم تمرینات را برگزار کنیم. من معتقدم برگزاری تمرین بسیار خطرناک‌تر از روز بازی است، چراکه لااقل روز قبل از بازی از سکوها گرفته تا نیمکت و رختکن همه جا ضدعفونی می‌شود اما روز تمرین فاقد این‌گونه حساسیت‌ها است و هر لحظه امکان ابتلای شما به ویرس کرونا وجود دارد.»

هیج مربی ای نیست که باخت را گردن بگیرد

پس از پرداختن به سوالات که بیشتر مربوط به مشکلاتی است که این روزها درگیر آن هستیم از امید روانخواه در ارتباط با شائبه مهندسی در لیگ پرسیدیم و روانخواه گفت:

«ببینید ما فوتبالی‌ها چه به عنوان مدیر عامل، مربی و چه بازیکن وقتی‌ که عملکرد خوبی نداریم سعی داریم تا جا دارد خودمان را از عملکرد ضعیفمان مبرا کنیم. من اصلا کاری به استقلال و پرسپولیس ندارم و به عنوان کسی که کارش در ارتباط مستقیم با فوتبال است صحبت می‌کنم. اینکه تیمی در جم به پارس جنوبی بازی را واگذار می‌کند و یا ۵ هفته متوالی قادر به پیروزی در مقابل رقبایش نمی‌شود نمی‌توانید تقصیر را بر گردن تیم های دیگر و سایر عوامل بیندازید. شما کمتر مربی ای در ایران سراغ دارید که پس از باخت سینه خودش را سپر کند و صرف نظر از مقصر دانستن باشگاه‌ها و بازیکنان و… باخت را به گردن بگیرد.»

روانخواه سرمربی تیم فوتبال نیروی زمینی در ادامه صحبت هاییش بیان کرد:

«اگر منظور این قضیه باشگاه پرسپولیس است که من به هیچ وجه اعتقادی به مهندسی لیگ ندارم و باید بگویم در طی این چند سال گذشته واقعا بازیکنان این تیم افتخاراتشان را به‌زحمت به دست آوردند. به نظر من آن‌ها یک نسل کاملا قابل احترام برای باشگاه پرسپولیس به شمار می‌آیند. اما یک بحث وجود دارد آن‌ هم این که چون استقلال و پرسپولیس توسط یک ارگان حمایت می‌شوند تا حدی چیدمان افرادی که در باشگاه پرسپولیس به کار گرفته میشوند به نسبت استقلال بهتر از بوده است. من فکرمی کنم یک مقداری مشکلات پرسپولیس به نسبت استقلال بهتر حل‌وفصل و مدیریت می‌شود.

مثلا پرسپولیس می‌تواند بشار رسن را در تیم خود حفظ کند اما استقلال قادر به حفظ تیام و جبارف نیست. وقتی شما به عنوان متولی این دو باشگاه دو نفر را به عنوان مدیرعامل و یا سرپرست منصوب می‌کنید اجازه ندارید آن‌ها را به حال خودشان رها کنید و روی کارشان نظارت نداشته باشید. وقتی یک مدیرعامل از پس وظایف خودش برنمی‌آید وزارت ورزش باید پاسخگوی انتصاب اشتباهش باشد.

برای مثال وزارت ورزش باید در خصوص رفتن استراماچونی و همچنین فاش شدن رقم قرارداد و عدم پرداخت حقوقش درحالی‌که منابع مالی آن تامین بود، برای یک‌بار شده توضیح بدهد اما عملاً ما هیچ واکنشی را از آن‌ها شاهد نیستیم. وقتی “خاویر تباس” رییس لالیگا شب بازی رئال و بارسلونا خیلی راحت می‌گوید که طرفدار رئال مادرید است پس نباید این موضوع تا این حد اهمیت داشته باشد که وزیر ورزش و مشاورانش طرفدار چه تیمی هستند اما متاسفانه فرق ما با اسپانیا این است که ما نمی‌توانیم این گونه حاشیه‌ها را مدیریت کنیم.»

بزرگان استقلال نزد وزیر بروند

روانخواه در باره استعفای آقای فتح الله زاده تصریح کرد:

«من ابتدا برای ایشان آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم که بیماری ایشان کرونا نباشد و دوباره سلامتی خودشان را به دست بیاورند. اما من معتقدم به‌جای خرده گرفتن از آقای فتح الله زده باید عده‌ای از بزرگان و پیشکسوتان باشگاه استقلال که تعدادشان کم هم نیست برای یک‌بار هم شده رو در روی وزیر محترم ورزش بنشینند و از او بپرسند مشکل شما واقعا با استقلال چه چیزی است؟ همه ما می‌دانیم که استقلال مشکل دارد. وقتی توانایی برای حل مشکلات وجود داشته باشد، از دو حالت خارج نیست. یکی آنکه دانش حل مسئله را ندارید و یا منافعتان در گرو باقی ماندن این مشکلات است. اگر دانش آن را ندارند ما واقعا می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم که در مسیر درستی باشگاه را هدایت کنند و در دوران استراماچونی این را ثابت کردیم. اما اگر منافعشان در گرو این است که استقلال دچار مشکل باشد صادقانه اعلام کنند و اینقدر همه را زجر ندهند.»

امسال کسی سقوط نکند سال بعد ۴ تیم

روانخواه سرمربی تیم فوتبال نیروی زمینی درباره نحوه پایان یافتن لیگ برتر و لیگ یک پیشنهاد دارد:

«در وهله اول من به صحبت یورگن کلوپ در خصوص برگزاری بازی‌ها در این شرایط اشاره می‌کنم که اگر عدم برگزاری بازی ها باعث آن شود که حتی یک نفر هم نجات پیدا کند برگزاری مسابقات فوتبال دیگر ارزشی ندارد. اما از نظر من خیلی راحت می‌شود برای این لیگ تا پایان تصمیمی گرفت تا منافع همه باشگاه‌ها تا حد زیادی تامین شود. یک حالتش این است که بیاییم بگوییم که لیگ امسال به خاطر اتفاقی که رخ داده تعطیل می‌شود و سال آینده با همین تیم ها دوباره لیگ را برگزارمی کنیم. یا در حالت دوم بگویند که لیگ در همین مقطع به پایان می رسد و ما صعود به لیگ برتر و یا لیگ یک هم داریم اما سقوط نداریم. مثلا لیگ یک با ۲۰ تیم، لیگ برتر با ۱۸ تیم آغاز شود اما در فصل آینده هر دو لیگ ۴ تیم سقوط‌کننده داشته باشد تا دوباره توازن بر قرار شود.

تاریخ بازی ها ۴ بار تغییر کرده و این بلاتکلیفی است

روانخواه سرمربی جوان در پایان صحبت هایش ضمن درخواست از فدراسیون و سازمان لیگ برای برنامه‌ریزی مشخص گفت:

«الان برای دفعه چهارم تماس گرفتند و تاریخ بازی ما را تغییر دادند اول گفتند در تاریخ ۴ اردیبهشت در بابل برای شما بازی گذاشتند. من می‌خواهم بگویم به چه نحوی در فروردین ماه که می‌گویند اوج این بیماری است تمرین کنیم. چه کسی تضمین می‌دهد که بازیکنی از ما به این ویرس و مبتلا نشود و به بقیه سرایت نکند. من از شما به عنوان یکی از معتبرترین رسانه های ایران می‌خواهم که تکلیف ما مربیان و بازیکنان را مشخص کنید. باور کنید کنترل این همه بازیکن بسیار سخت است. ما در این شرایط چطور بازیکنان مان را بیاوریم و چطور تمرین دهیم. بیایید تکلیف ما را مشخص کنید. ما از وقتی‌ که کرونا آمده ۴ بار تاریخ بازی هایمان تغییر پیدا کرده است. ابتدا قرار بود در تاریخ ۴ فروردین بازی کنیم سپس به ۱۹ فروردین موکول شد و بعد از آن به ۲۶ و حالا هم که ۴ اردیبهشت را در نظر گرفتند. واقعا در این بلاتکلیفی نمی‌شود کارکرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwzpv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشکسوت جوان دستیار سرمربی استقلال میشود