تاریخ انتشار: 1399/01/17 20:46
کد خبر: 66002

صدا و سیما استقلال و پرسپولیس را به جان هم انداخت

پخش یک کلیپ از شبکه ورزش، سرخابی‌ها را به جان هم انداخت و باعث بازگشایی پرونده‌های قدیمی هم شد.
صدا و سیما استقلال و پرسپولیس را به جان هم انداخت

 حسن روشن در گفت‌وگویی دست به افشاگری بی‌سابقه‌ای زد. 

ملی‌پوش اسبق استقلال در شبکه ورزش در ادعاهایی بیان کرد: یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر توسط عده‌ای مطرح می‌شود، این است که تاج (استقلال) تیم درباری بود، اما پرسپولیس ساختاری مردمی داشت.

ادعایی که اصلاً صحت ندارد، چون در تیم ما فقط مرحوم عزت جانملکی، شادروان غلامحسین مظلومی و علی‌آقای جباری شغل دولتی داشتند و بقیه ما یا شغل آزاد داشتیم یا بیکار بودیم، ولی پرسپولیسی‌ها به واسطه روابطی که مدیران آن‌ها داشتند، یا در وزارت امور خارجه بودند، یا کارمند سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شدند. چند نفر از بازیکنان پرسپولیس هم کارمند ساواک بودند! بله، کارمند ساواک بودند.

البته شکنجه‌گر نبودند بلکه کارمند بودند. خود مرحوم عبده همیشه مسلح بود و آنقدر در رژیم قبل نفوذ داشت که به او اجازه حمل سلاح داده بودند. خب چنین آدمی با این نفوذ و قدرت چطور میتوانست توسری‌خور مدیران وقت استقلال باشد؟

پخش این کلیپ از شبکه ورزش و نسبت دادن برخی موارد در آن به مدیران اسبق استقلال طی دهه ۵۰، واکنش بسیار تند استقلالی‌ها را در پی داشت و جدا از انتقادات جدی آن‌ها به تلویزیون، باعث بازگشایی پرونده‌های قدیمی هم شد.

 پیشکسوت باشگاه استقلال صحبت‌های جنجالی حسن روشن را تایید کرد و گفت: همه می‌دانند علی عبده مالک وقت باشگاه پرسپولیس در دهه ۵۰ خودش ساواکی بود و نفوذ فراوانی در کشور داشت. از طرف دیگر، اصلاً در شأن مدیران باشگاه استقلال نبود بخواهند نتایج مسابقات را در خارج از میدان تعیین کنند. ما احتیاجی به این کار نداشتیم، چون در مقطعی از دهه ۵۰ تعداد ملی‌پوشان‌مان دو رقمی بود و کامل‌ترین تیم تاریخ تاج (استقلال) را داشتیم.

وی در ادامه گفت: حرف‌های حسن روشن عزیز را کاملاً تأیید می‌کنم. حسن اصلاً اهل دروغ گفتن نیست و بحث‌هایی را هم که در مورد ساواکی بودن چند بازیکن پرسپولیس قبل از انقلاب مطرح کرد، کاملاً درست است. تعدادی از بازیکنان پرسپولیس کارمند ساواک بودند و ما دقیقاً این مسئله را می‌دانیم. برخی از این افراد به رحمت خدا رفته‌اند و عده‌ای از آن‌ها نیز همچنان زنده هستند. اگر لازم باشد اسم بازیکنان ساواکی پرسپولیس را فاش می‌کنم و به مردم می‌گویم آن‌ها چه کسانی بودند.

باشگاه پرسپولیس در واکنش به اتفاقات اخیر رخ داده درباره برخی بازیکنان قدیمی تیم فوتبال این باشگاه، بیانیه‌ای صادر کرد.

در پی برخی اتهام‌زنی‌ها و ادعاهای عجیب درباره چند بازیکن قدیمی و اسطوره‌ای پرسپولیس، باشگاه بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرده است:

به میان این بازی کشیده شده‌ایم بدون آنکه اراده‌ای در آن داشته باشیم. یک برنامه تلویزیونی در یک اقدام نسنجیده، صحبت‌هایی را علیه یکی از خادمان قدیمی فوتبال ایران روی آنتن می‌برد و سپس گروهی از هواداران تیم رقیب اقدام به اعتراض در فضای مجازی می‌کنند. آن‌وقت تعدادی از پیشکسوتان محترم اقدام به متهم کردن اسطوره‌های پرسپولیس می‌کنند، درحالی‌که روح آنها از این دعوا بی‌خبر است.

ما پیگیر و قائل به حضور در این بازی نبوده‌ایم؛ مشی‌مان هم مشخص است. ما احترام می‌گذاریم. به هرکسی که در این کشور خشتی را روی خشت گذاشته و باعث پیشرفت و بهبود شرایط فوتبال ایران شده است، اما سوال اینجاست که چرا پیشکسوتان محترم و بازیکنان بزرگ سابق فوتبال ایران که به اردوگاه رقیب تعلق دارند، احترام پیشکسوت‌ترهای خود را حفظ نکرده و علیه آنها الفاظی چنین سخیف و‌ زشت را به زبان آورده و جامعه هواداری ما را آزرده کرده‌اند؟

کاش کمی مسئول‌تر و سنجیده‌تر صحبت کنیم. امثال همایون بهزادی در فوتبال ایران هرگز فراموش نمی‌شوند و جایگاهی رفیع در دل مردم و خاطرات این ملت دارند. آنها تا ابد سرطلایی و پاطلایی باقی خواهند ماند؛ حتی اگر دیگران قصد کنند جوهر سیاه روی کارنامه خوش‌رنگ آنها بپاشند.

آنها افسانه و تندیس‌های تاریخی ما هستند. چهره‌هایی که در طول زمان جوان‌تر و زیباتر هم می‌شوند و بی‌اعتبار کردن‌شان‌ خیال خام است. به یک دلیل مهم؛ عشقی که مردم به پرسپولیس و بنیانگذاران و ستارگان تاریخش دارند.

همچنین برخی پرسپولیسی‌ها به این ماجرا واکنش نشان دادند که در ادامه می‌بینید:

صداوسیما، سرخابی‌ها را به جان هم انداخت

صداوسیما، سرخابی‌ها را به جان هم انداخت

صداوسیما، سرخابی‌ها را به جان هم انداخت

صداوسیما، سرخابی‌ها را به جان هم انداخت

همچنین علی بهزادی در خصوص صحبت‌های مطرح شده از سوی حسن روشن گفت: عمو روشن! از هرکسی توقع می‌رفت، اما از شما نه! چطور می‌توانید درباره رفیق قدیمی و هم‌سفره خودتان این‌طور حرف بزنید؟ پدر من یک کارمند ساده اداره هشتم ضدجاسوسی بود که در سن ۱۷ سالگی او را استخدام کردند. یعنی زور پدر من به عنوان یک کارمند ساده به تیمسار خسروانی مالک تاج سابق می‌رسید؟ نه نمی‌رسید، ولی محبوبیت پدر من خار چشم خیلی‌ها بود و آنقدر او را اذیت می‌کردند که خدا می‌داند.

بهزادی در ادامه گفت: اگر پدر من ساواکی بود، من هم می‌توانم با سند و مدرک ثابت کنم ۵، ۶ بازیکن استقلال هم توده‌ای و چریک فدایی بودند و اسامی آن‌ها را اعلام کنم. در یک برنامه تلویزیونی علیه استقلال حرف می‌زنند، آن‌وقت شما می‌آیید پدر مرا تخریب می‌کنید؟ به زودی با اسناد و مدارک خیلی حرف‌ها را خواهم زد تا آقایان به خودشان بیایند و بیشتر از این در حق پدر من نامردی نکنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/275nvd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جذب بازیکن و‌ مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس ممنوع شد!