تاریخ انتشار: 1399/04/04 19:42
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 60572

اختصاصی/ سلام به فوتبال اجباری/4 ماه بلاتکلیفی، یعنی هیچ!

مدت ها بود که خبری از فوتبال نبود و خیلی ها منتظر بودند، ببینند که سرنوشت لیگ نوزدهم به کجا خواهد کشید. لیگی که روی کاغذ چند تیم شانس قهرمانی دارند، و چند تیم هم سقوط را احساس می کنند.
اختصاصی/ سلام به فوتبال اجباری/4 ماه بلاتکلیفی، یعنی هیچ!

 پس از چهار ماه تعطیلی اجباری، لیگ نوزدهم مجدد از امشب استارت می خورد تا تیم ها ادامه مسابقات را انجام دهند. این در حالی است که همین الان تیم ها می بایست خودشان را آماده لیگ جدید  (بیستم) می کردند که ویروس کرونا کاری کرد تا لیگ، چهار ماه به خواب اجباری برود و مجددا از سر گرفته شود. لیگی که انتظار می رفت مثل خیلی از کشورها ناتمام باقی بماند، ولی این اتقاق رخ نداد و جالب اینجاست با شدت گرفتن کرونا ادامه پیدا کرد که جای بسیار تعجب دارد! حال اینکه چرا لیگ با شدت گرفتن، بیماری کرونا برگزار پیکری می شود، حرف و حدیث های خودش را دارد که پرداختن به آن دردی را دوا نخواهد کرد! در فوتبالی که نه خبری از تماشاگران است، نه خبری از پول، نه خبری از روحیه مناسب، نه خبری از تمرینات مناسب و نه امکانات کافی که مربیان و بازیکنان به ان دلخوش باشند و با جان و دل به زمین مسابقه بروند. مهمتر از همه ویروس کرونا هم، همچنان در خیلی از شهر ها روی خط هشدار  (خطرناک) قرار گرفته که از گذشته هم بدتر شده و اگر قرار بود مسابقات ادامه پیدا کند، بهتر بود که اصلا تعطیل نمی شد و لیگ در تاریخ مقرر به پایان می رسید نه بعد از چهار ماه وقفه از سر گرفته می شد.

 به هر حال هرچه بود، گذشت و لیگ اجباری از امشب استارت می خورد و تیم ها به مسابقات می پردازند. تیم هایی که کاملا خسته هستند و به ناچار مجبورند به استادیوم ها بروند و 90 دقیقه بازی کنند. البته این وسط، یکی - دو تیم به شدت خواهان ادامه مسابقات بودند که به خواسته شان رسیدند و باید دید آیا در پایان لیگ هم به خواسته اصلی شان می رسند یا اینکه اتقاق دیگری برایشان خواهد افتاد؟

لیگی که بدون تماشگر خواهد بود و بازیکنان و مربیان باید با گرمای طاقت فرسای تابستان کنار بیایند و مبارزه کنند. گرمایی که قطعا روی فوتبال تاثیر خواهد گذاشت و کیفیت آن را پایین خواهد آورد؛ هرچند نا آمادگی تیم ها و خستگی تعطیلی بلند مدت، بازیکنان و مربیان را کلافه کرده و هیچ یک از آنها حس و حال همیشگی را ندارند و فقط به پایان لیگ فکر می کنند تا انجام مسابقات. مسابقاتی که شبانه برگزار می شود که در نیمه دوم آن  خیلی ها به خواب می روند و بازی ها را نمی بینند! از سوی دیگر بازیکنانی که نه بدنسازی درست و حسابی انجام داده اند و نه تمرینات منظم که همین موضوع برای آنها مشکل ساز خواهد شد و باید منتظر مصدومیت ها نیز باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45d85m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ جدال دیدنی دو اسطوره آبی پوش / این بار مرگ و زندگی