تاریخ انتشار: 1399/04/05 22:47
کد خبر: 60486

برد و باخت تیم ها گردن داوری نیست!

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: مهدی سید علی در بازی فولاد با استقلال قضاوت بی نقصی داشت و فقط قانون را اجرا کرد.
برد و باخت تیم ها گردن داوری نیست!

اسماعیل صفیری سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره انتقاد‌هایی که نسبت به قضاوت شب گذشته مهدی سید علی در دیدار فولاد خوزستان و استقلال تهران مطرح شده است، بیان کرد: قضاوت سید علی در بازی شب گذشته بی نقص بود و او فقط قانون را اجرا کرد. در صحنه اخراج علی کریمی، این بازیکن رفتار خشن و شدیدی روی بازیکن حریف انجام داد. کریمی در صحنه‌ای بدون اینکه جدالی برای تصاحب توپ باشد، با ساعد به صورت محمد آبشک ضربه زد و جریمه این اقدام، دریافت کارت قرمز است.

او افزود: در صحنه اخراج عارف غلامی هم او پس از اعلام خطای درست، اعتراض زشت و زننده‌ای به داور انجام داد. تا جایی که من اطلاع دارم غلامی کلمات نامناسبی به کار برده است. اعتراض به داور یا با کردار انجام می‌شود یا با گفتار. حتی اگر مدافع استقلال حرف زشتی هم به داور نزده باشد، کردار او درست نبود و به همین دلیل مستحق کارت زرد دوم بود.

صفیری: داور، مسئول برد و باخت تیم‌ها نیست

صفیری تصریح کرد: در صحنه اخراج فرهاد مجیدی هم سرمربی استقلال به دلیل اعتراض شدید باید کارت قرمز می‌گرفت. با این تفاسیر هر ۳ کارت قرمزی که سید مهدی سید علی به استقلالی‌ها نشان داد، درست بود. او پنالتی و خطای اشتباهی نگرفت که طبق آن می‌گویند داور عامل باخت استقلال شده است.

او درباره بیانیه باشگاه استقلال مبنی بر اینکه در صورت تداوم این روند، از حضور در ادامه رقابت‌ها انصراف می‌دهد، اظهار داشت: منظور استقلالی‌ها از ضربه زدن داور به آن‌ها را متوجه نمی‌شوم. آیا داور نباید قانون را اجرا کند؟ داور مسئول برد و باخت تیم‌ها نیست بلکه فقط مسئول اجرای قوانین است. سید علی هم چنین کاری انجام داد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان اظهار داشت: هر اعتراضی به دست ما برسد، آن را بررسی کرده و محترمانه جواب می‌دهیم. هرکسی و باشگاهی حق دارد محترمانه اعتراض کند و ما هم مسئول هستیم محترمانه جواب بدهیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqw7x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انصراف استقلال از لیگ برتر؛ نامه ای دریافت نکرده ایم!