تاریخ انتشار: 1399/05/03 22:26
کد خبر: 58461

تاریخچه قهرمانی‌های پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد.
تاریخچه قهرمانی‌های پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال

تیم فوتبال پرسپولیس تهران با ۶۲ امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفت و چهارمین قهرمانی پیاپی را جشن گرفت.

شاگردان یحیی گل محمدی با پیروزی رو در روی نفت مسجد سلیمان موفق شدند برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال شوند و پوکر کنند.

پرسپولیسی‌ها پیش از این در لیگ های اول، هفتم، شانزدهم، هفدهم و هجدهم قهرمان شده اند و پرافتخارترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شوند.

سرخ‌ها در لیگ نخست با علی پروین موفق به کسب قهرمانی شدند. آن‌ها در ۲۶ بازی ۴۹ امتیاز کسب کردند و با یک امتیاز بیشتر نسبت به استقلال جام قهرمانی را بالای سر بردند. قهرمانی شاگردان پروین در هفته آخر و با پیروزی مقابل فجرسپاسی به صدر جدول رفتند تا آخرین قهرمانی علی پروین نیز رقم بخورد.

در لیگ هفتم نیز سرخ‌ها قهرمانی دراماتیکی کسب کردند. درحالیکه از سپاهان ۶ امتیاز کم شده بود، پرسپولیس در هفته آخر و در ورزشگاه آزادی با گل دقیقه ۹۶ سپهر حیدری از سد زردپوشان گذشتند و قهرمان لیگ هفتم شدند. این ۲ قهرمانی در هفته‌های آخر رقم خورد.

پرسپولیسی‌ها در لیگ پانزدهم به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان دوم شدند، اما در لیگ شانزدهم با برانکو ایوانکوویچ و ۳ هفته زودتر از پایان لیگ، به مقام نخست رسیدند. شاگردان برانکو در تبریز به مصاف ماشین سازی رفتند و موفق شدند با برتری ۲ بر صفر در این دیدار عنوان قهرمانی را در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل به خود اختصاص دهند.

مهدی طارمی نیز با ۱۸ گل آقای گل لیگ برتر لقب گرفت. پرسپولیس در این فصل با ۶۶ امتیاز قهرمان شد و استقلال با ۵۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

در لیگ هفدهم نیز پرسپولیس با ۶۴ امتیاز قهرمان شد، اما ۳ هفته زودتر قهرمانی شاگردان مرد کروات قطعی شده بود. سرخ‌ها در چارچوب دیدار هفته بیست و هفتم لیگ برتر در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف پدیده خراسان رفت و با پیروزی یک بر صفر ۶۰ امتیازی شد و دومین قهرمانی پیاپی خود را در لیگ برتر قطعی کرد و جشن گرفت. وحید امیری در دقیقه ۷۷ برای پرسپولیسی‌ها گلزنی کرد. در پایان آن فصل ذوب آهن با ۵۵ و استقلال با ۵۴ امتیاز دوم و سوم شده بودند.

در لیگ هجدهم نیز برخلاف ۲ سال قبل، تیم برانکو در هفته آخر قهرمانی را جشن گرفت. پرسپولیسی‌ها در جم به مصاف پارس جنوبی جم رفتند و با گل بودیمیر قهرمانی را جشن گرفتند. پس از قهرمانی سرخ‌ها برانکو از پرسپولیس جدا شد و کالدرون جای او را گرفت. پرسپولیس با این پیروزی ۶۱ امتیاز شد و سپاهان با ۵۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

 یحیی گل محمدی حالا با قهرمانی در لیگ نوزدهم، راه علی پروین، افشین قطبی و برانکو ایوانکوویچ را ادامه داد.

در حال حاضر پرسپولیس با ۶۲ امتیاز صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است و عنوان قهرمانی را بدست آورد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mo5aw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدار نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس با حضور تماشاگران!