تاریخ انتشار: 1399/05/06 00:54
اقبالی:این تیم شایستگی قهرمانی را داشت
کد خبر: 58295

استقلال، سپاهان و تراکتور می‌دانستند سخت است به پرسپولیس برسند

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم پرسپولیس لیاقت و شایستگی قهرمانی در لیگ برتر را داشته است.
 استقلال، سپاهان و تراکتور می‌دانستند سخت است به پرسپولیس برسند

 مسعود اقبالی درباره  قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: به هر حال فصل جاری لیگ برتر فراز و نشیب‌های زیادی داشت و تقریباً در پایان نیم فصل اول جایگاه تیم‌های بالای جدول مشخص بود. شرایط به نحوی بود که تیم های میانی جدول بدون استرس بازی می‌کردند و تیم های انتهای جدول هم برای بقا می‌جنگیدند.

 

وی افزود: پرسپولیس شایستگی قهرمانی لیگ را داشت. با وجود اینکه کرونا لیگ را تحت تاثیر قرار داد و برخی تیم‌ها به هم ریختند و تعدادی بازیکنان هم مصدوم شدند، اما به هر حال از زمانی که بازی‌ها دوباره شروع شد، مشخص بود رقابت با پرسپولیس سخت است. تیم‌هایی مانند استقلال، سپاهان و تراکتور هم برای سهمیه می جنگند و خودشان هم می‌دانستند بسیار دشوار است به پرسپولیس برسند.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: پرسپولیس با وجود مشکلات مدیریتی، تغییر کادر فنی و آسیب‌دیدگی بازیکنان چهارمین قهرمانی خود را به دست آورد. به نظرم این موضوع بلوغ تاکتیکی بازیکنان این تیم را نشان می‌دهد که توانستند با همدلی تیم‌شان را قهرمان کنند.

 اقبالی در مورد اینکه به نظرش دلیل موفقیت‌های چند سال اخیر پرسپولیس چیست؟ گفت: فاکتورهای مختلفی برای موفقیت وجود دارد. پرسپولیس به لحاظ مدیریتی در این چند سال نوساناتی داشته و کادر فنی این تیم هم تغییر کرده است. حتی بازیکنان تاثیرگذار خودش را هم از دست داده اما یک تیم شاید بتواند به صورت مقطعی در یک بازی موفق شود اما برای موفقیت در یک تورنمنت فاکتورهای زیادی لازم است از جمله مسائل مالی، مسائل مدیریتی، انسجام تیمی، بازیکنان تاثیرگذار و کلیدی، کاپیتان و دروازه‌بان خوب. این‌ها فاکتورهایی است که می‌تواند موفقیت یک  تیم را تضمین کند.

وی ادامه داد: به هر حال عوامل بیرونی مثل هواداران هم تاثیر زیادی دارند. مطمئناً هواداران پرسپولیس نقش بسزایی در موفقیت‌های این تیم داشتند و در شرایطی که پرسپولیس وضعیت خوبی نداشت، آنها حمایت خوبی از تیم‌شان کردند. در ابتدای فصل هم گابریل کالدرون به این تیم کمک کرد و در ادامه هم یحیی گل محمدی با اینکه جوان است اما تجربه خوبی دارد و توانست به پرسپولیس کمک کند.  من فکر می‌کنم پذیرش سرمربی از سوی بازیکنان هم نکته بسیار مهمی است.

 کارشناس فوتبال کشورمان در پایان توضیح داد: مهمترین مسئله در باشگاه‌ها مسائل مالی و ثبات مدیریت است. فکر می‌کنم پرسپولیس به لحاظ مسائل مالی مشکل خاصی ندارد و تا الان حدود 70 درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده است. این موضوع به تیم شخصیت می‌دهد. پرسپولیسی ها در چند سال اخیر زمین تمرین ثابتی داشتند و به لحاظ سخت افزاری هم امکانات خوبی دارند. همه اینها به موفقیت یک تیم کمک کند، مخصوصاً حمایت‌های مردمی در چند سال گذشته به پرسپولیس اعتماد به نفس داده است.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zoxon

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 استقلال ضعیف حتی به درد پرسپولیس هم نمی خورد/ناکامی استقلال به نفع فوتبال ایران نیست