تاریخ انتشار: 1399/05/10 14:56
فوتبال ایران نیازمند ارتقا فرهنگ به کمک دانشگاه!
کد خبر: 58029

اختصاصی/ آقای یزدانی؛ هر سخن جایی و‌هر نکته مکانی دارد/جنجال ستاره استقلال و چند نکته مهم

سیاوش یزدانی با ‌جنجالی که در جلسه کنکور به پا کرد موضوع مهمی را گوشزد کرد.
اختصاصی/ آقای یزدانی؛ هر سخن جایی و‌هر نکته مکانی دارد/جنجال ستاره استقلال و چند نکته مهم

خداداد عزیزی در یک مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که فوتبالیست‌ها بی سواد هستند! که این موضوع واکنش‌های زیادی را در پی داشت، البته موضوع از این قرار بود که منظور خداداد عمومیت فوتبالیستها خصوصا در نسل همبازیان خودش است و خود او‌ در همان مصاحبه اشاره کرد که در بین فوتبالیستها افرادی با تحصیلات عالی و آکادمیک هم هستند.

دیروز اولین کنکور در دوران کرونا در کشور برگزار شد و سیاوش یزدانی مدافع استقلال هم یکی از داوطلبان این مارتن علمی بود که کار عجیب و غریبش در انتشار تصویری از جلسه کنکور و کارت وروود به جلسه‌اش حسابی حاشیه ساز شد.

رشد تحصیلات در میان فوتبالیست‌ها می‌تواند خبر خوبی باشد که به افزایش فرهنگ و شخصیت فوتبال کمک شایانی خواهد کرد.

اما نکته اینجاست که بسیاری از بازیکنان لیگ برتر برای فرار از خدمت سربازی به دانشگاه‌ پناه می‌آورند و با تعدد تمدید ترم‌های تحصیلی قوانین را به نوعی دور می‌زنند و و از دانشجو بودن فقط کارت آن را دارند.

این واقعیتی است که در سالهای گذشته خیلی  چشم‌ها آن را دیده‌اند اما کسی‌ به آن نپرداخته است.

تحصیلات آکادمیک می‌تواند فرهنگ و شخصیت یک فرد را ارتقا دهد اما لزوماً هر فردی با ورود به دانشگاه این ارتقا را پیدا نمی‌کند.

بی اخلاقی، و افت فرهنگ در ورزش و خصوصا فوتبال ما عیان است و تحصیلات دانشگاهی می‌تواند در این راه یاری رسان باشد، اما اگر این انگیزه برای به تعویق انداختن خدمت مقدس سربازی نباشد.

یکی از دلایل این اتفاق دور شدن تیم‌های نظامی همچون ملوان بندر انزلی، فجر شهید‌سپاسی، ابومسلم و پاس تهران و ...  از سطح اول فوتبال است، چراکه باید از طرفی به بازیکنان حق داد که  سخت باشد در اوج دوران  خود تن به دوری از فوتبال دهند و حضور این تیم‌ها در لیگ برتر می‌توانست چاره ساز باشد.

در هر صورت امیدواریم تصمیمات درست اتخاذ شود تا دانشگاه رفتن با انگیزه‌های دیگر بیش از این در بین بازیکنان رواج پیدا نکند و چنین رفتارهای عجیبی از بازیکنانی که سودای دکتری به سر دارند، نباشیم، و اتفاقات امروز نشان داد هر گردی گردو نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ammke

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بدشانسی فرهاد مجیدی در استقلال تمامی ندارد؛ یزدانی مصدوم شد!