تاریخ انتشار: 1399/05/12 21:23
کد خبر: 57868

رادوشوویچ: پرسپولیس برای مردم موضوع ویژه‌ای است

بوژیدار رادوشوویچ حالا دیگر یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ باشگاه پرسپولیس است؛ او در تمام قهرمانی های این فصل های اخیر عضوی از تیم پرسپولیس بوده است.
رادوشوویچ: پرسپولیس برای مردم موضوع ویژه‌ای است

در سال های اخیر بازیکنان خارجی زیادی به پرسپولیس آمدند اما تعداد خیلی کمی از آن ها موفق بودند و اغلب با خاطره تلخ و بدون برآورده کردن انتظارات این تیم را ترک کردند اما ماجرای بوژیدار رادوشوویچ متفاوت است. او حتی در میان بازیکنانی که برانکو به پرسپولیس هم آورد یک نمونه متفاوت است؛ او حالا دیگر یکی از باتجربه ترین بازیکنان پرسپولیس است که تجربه سالهای حضورش در این تیم می تواند در این فصل هم کمک کننده باشد.

البته که پرسپولیس هم برای رادو بهترین تیم بوده است. تیمی که اولین بار نامش را از دهان استانکو سرمربی سابق پرسپولیس در رختکن تیم هایدوک اسپیلت شنید:" ۱۰ سال پیش در هایدوک اسپیلت، استانکو مربی من بود. او زحمات زیادی برای من کشید. استانکو در رختکن همیشه با هیجان از پرسپولیس و هوادارانش برای ما می‌گفت و از همان زمان از پرسپولیس شناخت داشتم. از طرفی کروات ها برای چالش‌های بزرگ آماده هستند و فکر می‌کنم به خاطر همین است که آنها به ایران می‌آیند."

او تمامی افتخارات دوران فوتبالش را با لباس پرسپولیس کسب کرده است و واقعیت این است که او در ایران به مراتب چهره مشهورتری از کرواسی است:" پرسپولیس برای مردم موضوع ویژه‌ای است و نمی‌توان آن را با دیگر مناطق مقایسه کرد. وقتی در اشپیلت راه می‌روم نه عکسی در کار است و نه سوالی. اما اینجا مردم و هواداران همیشه به من توجه دارند."

او همانطور که خودش در گفت و گو با خبرگزاری" ایرنا" گفته اما در فوتبال کرواسی که سالیانه تعداد زیادی بازیکن مستعد را به فوتبال دنیا می فرستد شرایطش فرق می کند. رادومحصول مدرسه دروازه بانی هایدوک اسپیلت است که در سطح اروپا زبانزد است. در سالیان اخیر بیشتر محصولات آکادمی اسپیلت به تیم ملی رسیدند. پلوتیکوسا، سوباشیچ، کالینیچ همه دروازه‌بان‌های هایدوک بودند.

بوژیدار با برخی از مهمترین دروازه بان ها وبازیکنان حال حاضر فوتبال کرواسی چه در تیم های زیر 17 و 21 سال کرواسی و همچنین در تیم هایدوک اسپیلت همبازی بوده است:" زمانی من برای تیم های زیر ۱۷،۱۹، و ۲۱ سال کرواسی بازی می‌کردم و در آن تیم‌ ها با بیشتر بازیکنان بزرگ کرواسی که در جام جهانی ۲۰۱۸ دوم شدند، همبازی بودم و رابطه خوبی با هم داریم. دیان لوورن لیورپول، ایوان پرسیچ بایرن مونیخ و ... از دوستان خوب من هستند."

او با دو دروازه بان مطرح حال حاضر فوتبال کرواسی سوباشیچ و کالینیچ هم همبازی بوده است:"۱۰ سال پیش بود. در فصل ۲۰۱۰ با سوباشیچ، کالینیچ همبازی بودم. دروازه‌بان‌های تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه. فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم و دوم شدیم. به لیگ اروپا رفتیم و در آنجا بازی کردیم. من هم ۱۵ بازی در آن فصل انجام دادم و رابطه خوبی با هر ۲ آنها داشتم. من آن زمان دروازه‌بان دوم بودم و ۲۱ سال سن داشتم اما مربی تیم هر زمان صلاح می‌دید به من بازی می‌داد."

رادو اما در بخشی از حرف هایش درباره بازی در تیم ملی کرواسی به موضوع جالبی اشاره می کند، اینکه امیدی برای بازی در تیم ملی کشورش ندارد :" این خیلی سخت است. دعوت به تیم ملی یک رویا برای من است اما خیلی سخت است. من در لیگی بازی می‌کنم که مردم کرواسی شناخت چندانی از آن ندارند. با توجه به شناختی که از خودم و توانایی‌هایم دارم می‌توانم در تیم ملی هم بازی کنم اما این خیلی سخت است و فکر نمی‌کنم به وقوع بپیوندد."


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wddnd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس به دنبال رکورد خاص استقلال!