تاریخ انتشار: 1399/05/13 10:35
کد خبر: 57840

گزارش؛ دلایل نتیجه گیری نساجی با محمود فکری

نتایج نساجی با محمود فکری در 7 هفته اخیر تحسین بر انگیز بوده؛ بطوریکه تیم مازنی نه تنها خیالش از بابت بقاء در جدول بازی ها راحت شده بلکه به رتبه تک رقمی دست پیدا کرده است.
 گزارش؛ دلایل نتیجه گیری نساجی با محمود فکری

بعد از خداحافظی رضا مهاجری از نساجی هدایت این تیم به چند مربی دیگر هم پیشنهاد شده بود اما این مربیان به دلیل قرعه سخت نساجی حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشدند! به خصوص که تیم در تعطیلات زمستاتی چند بازیکن کلیدی و تاثیرگذارش چون میلاد سرلک و حسن جعفری را از دست داده بود. اما نساجی از 7 بازی سختی که با محمود فکری پشت سر گذاشته 13 امتیاز گرفته و معدل کسب امتیاز این تیم از هر بازی 1.85 بوده است. جالب اینکه اگر جدولی به بهانه 7 هفته اخیر تنظیم شود نساجی بعد از پرسپولیس 19 امتیازی در رتبه دوم قرار می گیرد. همه این ها در حالی است که محمود فکری اولین فصل حضور در لیگ برتر را به عنوان سرمربی تجربه می کند.

قبلا که محمود فکری نفت مسجد سلیمان را به لیگ برتر رهنمون کرده بود تصور می شد اولین فصل حضور در لیگ برتر به عنوان سرمربی را به همراه این تیم تجربه کند اما شرایط به گونه ای پیش رفت که باز هم در تیم های دسته اولی مربیگری کرد و در نهایت قرعه به نام نساجی افتاد. موفقیت کاپیتان اسبق استقلال در قامت سرمربیگری در لیگ برتر آنهم با تیم نساجی خیلی هم اتفاق عجیبی نیست به این خاطر که محمود فکری اکنون کوله باری از تجربه است و مسیر مربیگری را پله به پله بالا آمده است. او در لیگ برتر و در تیم هایی چون استقلالمس کرمان و صبای قم دستیار بوده و در دسته اول هم در تیم های متعددی مربیگری کرده؛ نساجی – نفت مسجد سلیمان – شاهین شهرداری بوشهر – سرخپوشان پاکدشت – آلومینیوم اراک – خوشه طلایی و حتی شیرین فراز کرمانشاه. با این حال نمی شود کتمان کرد تصمیمات درست او در نساجی آنقدر پررنگ بوده که منجر به کسب نتیجه شده است.

یکی از اقدامات جالب توجه او ساختن کادر فنی قوی بوده؛ استفاده از جوان های با انگیزه ای چون وحید فاضلی – حنیف عمران زاده – مسعود ابطحی و احمد فیض کریملو در کنار باتجربه هایی چون صمد مرفاوی و سیروس دین محمدی. و اتخاد تاکتیک مناسب برای بازی های سخت. نساجی به دلیل بازی های سختی که پیش رو داشت به دفاع اهمیت ویژه ای داد. البته دفاع تیمی؛ و هیچ یک از این نمایش ها منجر به این نشد که نساجی متهم به نمایش صفر تا صد دفاعی شود. به این خاطر که در بازی هایی که پشت سر گذاشت 10 گل به ثمر رساند و در سه بازی پیروز شد و 13 امتیاز کسب کرد. این در حالی بود که در 7 بازی تنها 5 بار دروازه اش به روی حریفان باز شد که 2 گل از این 5 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

دعوت به مبارزه و بهاء ندادن به نداشته ها یکی از دلایل موفقیت نساجی در بازی های اخیر بود؛ با حضور محمود فکری در نساجی بازیکنان کلیدی این تیم یک به یک مصدوم شدند. محمد عباس زاده – احسان قهاری – حامد بحیرایی – علی شجاعی و این اواخر رضا دهقانی. هم چنین سید محمد میری و در این بین مهرداد کفشگری هم از نساجی خداحافظی کرد. محمود فکری هیچ وقت روی این اتفاقات بد زوم نشد و آنرا برجسته نکرد تا به آنهایی که قرار است به عنوان بازیکن جایگزین به میدان بیایند اهمیت بدهد و این شبیه رفتاری است که برانکو در زمان بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بکار گرفت. نتیجه آن شد که سرخ ها جام ها را یکی پس از دیگری درو می کردند و این روند هم چنان ادامه دارد.

و در پایان می رسیم به مدیریت باشگاه؛ از زمانی که رضا حدادیان به تنهایی مالکیت باشگاه را برعهده گرفته و مدیریت باشگاه را به علی امیری محول کرده آرامش در تیم حکمفرما شده و بی شک این یکی از دلایل مهم نتیجه گیری نساجی با محمود فکری است. در این تیم تعهدهایی که ایجاد شده در حال پرداخت است و در تیمی که بازیکن دغدغه دستمزد نداشته باشد می تواند روی هدف تمرکز کند حتی در فصلی که فوتبال فرسایشی شده و بازیکنان خسته شده اند.

 

بازی هایی که نساجی پشت سر گذاشت؛

*ماشین سازی 0 – نساجی 3

*تراکتور 0 – نساجی 1

*صنعت نفت 1 – نساجی 1

*نساجی 0 – نفت مسجد سلیمان 0

*استقلال 1 – نساجی 1

*نساجی 3 – فولاد 2

*نساجی 1 – پرسپولیس 1

 

بازی هایی که نساجی پیش رو دارد،

*سپاهان – نساجی

*نساجی – ذوب آهن

*شهر خودرو – نساجی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p66mr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فکری: ما هم مثل پرسپولیسی ها از چمن مصنوعی شاکی هستیم