تاریخ انتشار: 1399/05/29 19:35
کد خبر: 56851

مایلی‌کهن: ۱۷۰میلیارد ویلموتس رقمی نیست که به خاطرش سرو صدا کنیم

پیشکسوت فوتبال در مورد اتفاقات روز و همچنین خاطرات دوران حضور در تیم ملی صحبت کرد.
مایلی‌کهن: ۱۷۰میلیارد ویلموتس رقمی نیست که به خاطرش سرو صدا کنیم

محمد مایلی کهن، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در دهه هفتاد به عنوان یکی از افراد خوش صحبت و صریح در فوتبال شناخته می‌شود. او در برنامه اینترنتی کریم باقری حضور پیدا کرد و با وی و خداداد عزیزی به صحبت و گفتگو پرداخت و مباحث جالبی را مطرح کرد که گزیده آن را می‌خوانید:

* در مورد وضعیت فوتبال باید بگویم که خوشحالم در دنیا و در کشورهای پیشرفته فوتبال وجود ندارد و به اصطلاح آنها فوتبال ندارند ولی ما فوتبال داریم. بارسلونا چند شب قبل 8 گل از بایرن مونیخ خورد ولی آب از آب تکان نخورد ولی در ایران برای یک تیم این اتفاق می‌افتاد از سرمربی و رئیس باشگاه و هیات مدیره تا بالاترین عضو آن را برکنار می‌کردند و همه چیز زیر و رو می‌شد. چند سال قبل هم برزیل در کشور خودش 7 گل از آلمان خورد ولی آب از آب تکان نخورد چون همانطور که گفتم آنها فوتبال ندارند ولی ما فوتبال داریم.

* من زمانی که در تیم ملی بودم و 17 گل به مالدیو زدیم یک پاداش 50 دلاری برای بهترین بازیکن در نظر گرفته بودم و آن را به خداداد عزیزی دادم. با اینکه کریم باقری 7 گل زده بود و خداداد 3 گل زده بود این پاداش را به خداداد دادم چون شاید کمتر گل زده باشد ولی وقتی بازی را دیدم روی اکثر گل‌ها تاثیر گذار بود و اکثر پاس گل‌ها را او به بازیکنان دیگر می‌داد. در فوتبال نقش کسی که پاس گل می‌دهد از گلزن کمتر نیست ولی همه شخصی که گل زده را می‌بینند.

* من همیشه از دستیارانم مشورت می‌گرفتم و از آنها می‌خواستم ترکیب مورد نظر خودشان را بدهند. وقتی بین عابدزاده و نکیسا قرار بود انتخاب کنیم هر دو دستیار من گفتند عابدزاده ولی من نکیسا را بازی دادم و عابدزاده از دست من ناراحت شد ولی او در آن مقطع انگشت دستش مشکل داشت و سرماخوردگی هم داشت و بهتر بود به او استراحت می‌دادم. آن زمان بازیکن شاید ناراحت می‌شد از دستم ولی الان که همه به سن مربیگری رسیده‌اند تصمیمات گذشته من را درک می‌کنند.

* پرسپولیس خوب کار کرده و توانسته قهرمان شود ولی این معنی‌اش نیست که اوضاع تیم خوب است و نیاز به تغییرات اساسی و تحول دارد و باید اصلاحاتی در تیم انجام شود و امیدوارم در فاصله بین دو فصل این اتفاق بیافتد.

* از صحبت‌های شیخ دیاباته لذت بردم و فقط صحبت‌های او را گوش دادم و بعدش تلویزیون را خاموش کردم.

* چرا کریم باقری نباید سرمربی پرسپولیس شود؟ کریم باقری چه چیزی برای سرمربیگری پرسپولیس کم دارد؟ می‌گویند خودش نمی‌آید ولی مگر از او خواسته‌اند که نیامده است؟ سرمربیگری خوب تمرین دادن و آنالیز و بدنسازی نیست. سرمربی باید کاریزما و شخصیت داشته باشد و آن را به تیم منتقل کند و کار آنالیز و تمرین دادن و بدنسازی بر عهده کادرفنی است و می‌شود بهترین دستیارها را در کادرفنی قرار داد.

* من بیشترین حضور مداوم در پرسپولیس را بعد از آقای پروین داشتم ولی می‌گویند من پرسپولیسی نیستم. سالها در این تیم بودم و به آن علاقه دارم و از وقتی به پرسپولیس آمدم دیگر لباس تیم دیگری را نپوشیدم.

* زمانی که در تیم ملی بودیم من را به پرسپولیسی بودن متهم می‌کردند چرا که بیشترین نفرات را از پرسپولیس دعوت می‌کردم و از استقلال کسی دعوت نمی‌شد و فقط منصوریان بود. من فرهاد مجیدی، علی موسوی، سیروس دین محمدی و داریوش یزدانی را دعوت کرده بودم که آن زمان هنوز به استقلال نرفته بودند.

* ما در آن سال با اینکه در آسیا تیم سوم شدیم همه عناوین به تیم ما رسید. علی دایی آقای گل شد، خداداد بهترین بازیکن شد و کاپ اخلاق را هم به تیم ما دادند پس نشان می‌دهد بازیکنان را به درستی انتخاب کرده بودم.

* من با اینکه پرسپولیسی هستم برای همه تیم‌ها احترام قائلم. همین الان خیلی نگران فرهاد مجیدی هستم و دلم برایش می‌تپد و دوست دارم در کارش موفق شود.

* می‌گویند باید به ویلموتس 170 میلیارد غرامت بدهیم و خیلی بد است ولی این مقابل اتفاقات دیگر رقمی نیست. صحبت از 10 هزار میلیارد در جاهای دیگر است ولی به آن پرداخته نمی‌شود و 170 میلیارد ویلموتس در مقابل آنها اصلاً عددی محسوب نمی‌شود.

* امیدوارم بیماری کرونا هرچه زودتر تمام شود و این که هشدار بدهیم مردم رعایت کنند اتفاق خوبی است ولی موافق این نیستم که هر روز اعلام شود چند نفر مرده‌اند و انقدر کشته داده است.

* به نظر من در دنیای امروز نمی‌شود به تنهایی زندگی کرد و ما باید تعامل را یاد بگیریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/486qdk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صداقت: می‌خواهیم به حقمان در لیگ برتر برسیم