تاریخ انتشار: 1399/06/03 21:07
کد خبر: 56518

امیری در نزدیک‌ترین فاصله به در خروجی

طبق شنیده‌های خبرنگار ما، وحید امیری از دو باشگاه قطری، پیشنهادات سنگینی دریافت کرده که چشم‌پوشی از آن، کار آسانی به نظر نمی‌رسد.
امیری در نزدیک‌ترین فاصله به در خروجی

وحید امیری فقط یک امضا تا خروج از پرسپولیس فاصله دارد. بازیکن تکنیکی و ملی‌پوش سرخپوشان که بازگشتش به این تیم، سبب شد خط حمله دوباره تقویت شود و امیری سهم بزرگی در چهارمین قهرمانی پرسپولیس ایفا کرد. این بازیکن جدا از ارزش‌های فنی و تاکتیکی، یک فوتبالیست بااخلاق و کاملاً بدون حاشیه است که به همین علت می‌تواند نیاز‌های پرسپولیس بابت همکاری با یک بازیکن سطح بالا را از بین ببرد، اما مدیران باشگاه حالا در موقعیت خاصی قرار گرفته‌اند زیرا وحید در نزدیک‌ترین فاصله به در خروجی است.

دیدار با دو عضو هیت مدیره

وحید به همراه مدیر برنامه‌هایش عصر روز شنبه راهی دفتر باشگاه پرسپولیس شد تا با مهدی رسول‌پناه سرپرست مدیرعاملی و عضو هیئت مدیره دیدار کند. موضوع پیشنهاد خاصی که به این بازیکن شده، باعث شد تا علی رغبتی دیگر عضو هیئت مدیره هم احساس خطر کند و راهی دفتر باشگاه شود تا موضوعات پیرامون امیری را مورد بررسی قرار بدهد. طبق شنیده‌های ما، این بازیکن به صورت شفاف، ماجرای پیشنهاداتش را مطرح کرده و مدیران پرسپولیس را در جریان گذاشته است.

ماجرای پیشنهاد امیری چیست؟

طبق شنیده‌های خبرنگار خبرورزشی، وحید از دو باشگاه قطری، پیشنهادات سنگینی دریافت کرده که چشم‌پوشی از آن، کار آسانی به نظر نمی‌رسد. یکی از این پیشنهادات، بیش از یک میلیون دلار است و دیگری، کمتر از ۸۰۰ هزار دلار. این رقم را وقتی با قیمت دلار در بازار فعلی ایران مقایسه کنید، با عددی عجیب مواجه خواهید شد. عددی که البته شایسته بازیکن خوبی مثل امیری است و می‌تواند باعث جدایی او از جمع سرخپوشان شود. تقریباً هیچ بازیکنی از چنین رقمی به سادگی عبور نمی‌کند و طبیعتاً نباید انتظار داشت امیری نیز دست به چنین کاری بزند.

بند فسخ ۴۰۰هزار دلاری

رسول‌پناه در یک مصاحبه تلویزیونی که دو هفته قبل انجام داد، به صورت مستقیم اعلام کرد هر بازیکنی که قرارداد دارد، می‌تواند در صورت دریافت پیشنهاد، پرسپولیس را ترک کند، اما برای این کار، باید باشگاه مقصد، رقم فسخ قرارداد را بپردازد. اگر باشگاه‌های خارجی خواهان جذب بازیکنان پرسپولیس باشند، با بند فسخ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلاری مواجه می‌شوند. این حرف‌های رسول‌پناه، بازیکنان پرسپولیس که پیشنهادات ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلاری داشتند را ناامید کرد زیرا باشگاه‌هایی که خواهان این بازیکنان بودند، حاضر نمی‌شوند ۴۰۰ هزار دلار بابت رضایتنامه‌شان به پرسپولیس بپردازند و عملاً، لژیونر شدن این بازیکنان منتفی است، اما در مورد امیری، اوضاع کاملاً فرق می‌کند.

سود ۵۵میلیاردی؟!

اگر شایعات در مورد پیشنهاد دو باشگاه قطری به امیری صحت داشته باشد و محض بازارگرمی نباشد، وحید در صورت پذیرفتن کمترین پیشنهاد خود، سودی بیش از ۴۰ میلیارد تومان به پرسپولیس می‌رساند و سودی ۵۵ میلیارد تومانی بابت دو فصل حضور در لیگ ستارگان قطر را به حساب خود واریز خواهد کرد. این بازیکن ملی‌پوش می‌تواند با چنین قراردادی، آینده اش را تضمین کند، اما دل وحید با پرسپولیس است.

بیرو عامل جدایی شد؟

برخی می‌گویند از وقتی علیرضا بیرانوند، پرسپولیس را ترک کرد و راهی باشگاه آنتورپ بلژیک شد، وحید امیری هم دیگر انگیزه‌ای برای ماندن ندارد به خصوص حالا که رقم عجیبی به او پیشنهاد شده و در‌های خوشبختی را مقابل چشمان خود، باز می‌بیند. وحید در صورت یک انتخاب عاقلانه، هم به پرسپولیس سود می‌رساند و هم به خودش آن هم در آخرین سال‌های فوتبال، اما در این میان، برخی از بازیکنان پرسپولیس می‌گویند اگر بیرانوند هنوز در پرسپولیس بازی می‌کرد، وحید این قدرت را داشت که از خیر قرارداد ۸۰۰ هزار دلاری خود بگذرد و به کارش در جمع سرخپوشان ادامه بدهد! به نوعی، بیرو را مقصر جدایی احتمالی امیری می‌دانند هر چند وحید به صورت رسمی چیزی در این مورد اعلام نکرده، اما چه کسی را سراغ دارید که این قضیه را تکذیب کند؟ امیری به قدری با بیرانوند رفیق است که وقتی بحث احداث بهترین کمپ استعدادیابی ایران در استان لرستان را به میان آورد، در مصاحبه با خبرورزشی گفت: «می‌خواهم ده‌ها علیرضا بیرانوند جدید را به فوتبال ایران معرفی کنم.»

وحید در راه العربی

اما یکی از نزدیکان به وحید امیری، موضوع جالبی را برای‌مان تعریف کرد: «باشگاه العربی با مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ایرانی خود که سهمیه آسیایی را پر می‌کرد، قطع همکاری کرده و به دنبال بازیکنی در خط حمله برای پر کردن این سهمیه می‌گردد. ما هم شنیدیم که یکی از پیشنهادات وحید از سوی باشگاه العربی بوده. حتی وقتی مرتضی جدا شد، در دوحه این شایعه به راه افتاد که سهمیه آسیایی العربی با رامین رضاییان پر می‌شود، اما این خبر، صحت نداشت، چون رامین به الدحیل پیوست و هنوز هم جای خالی یک سهمیه آسیایی در لیست العربی خالی است. به همین خاطر شاید وحید امیری به این باشگاه برود. العربی به خاندان پادشاهی قطر نزدیک است و مشکل مالی ندارد، به همین خاطر انتخاب خوبی برای وحید به حساب می‌آید و...»

مشکل بزرگ یحیی

اما اگر امیری از پرسپولیس جدا شود، کار یحیی گل‌محمدی هم سخت خواهد شد. او در طول نیم‌فصل دوم از امیری در سه پست استفاده کرد؛ مهاجم، وینگر چپ و هافبک پشت مهاجم که در همه این پست‌ها، امیری جواب داد. البته او در برخی بازی‌ها، وینگر راست، دفاع چپ و هافبک سمت راست هم بود و به طور کلی، نمره فنی بالایی از تیم آنالیز پرسپولیس گرفت. از دست دادن چنین بازیکنی، شاید برای باشگاه سود کلانی در پی داشته باشد، اما به لحاظ فنی، پرسپولیس را دچار بحران می‌کند. این موضوع به بزرگ‌ترین مشکل برای گل‌محمدی تبدیل شده به خصوص که اگر توافق بر سر جدایی او حاصل شود، پرسپولیس نمی‌تواند از وحید در لیگ قهرمانان سود ببرد و این مشکل بزرگی برای تیم به حساب می‌آید. یحیی هنوز نتوانسته با این مشکل کنار بیاید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r8bb6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهره کلیدی پرسپولیس در یک قدمی جدایی