تاریخ انتشار: 1399/06/18 20:03
کد خبر: 55534

علی‌کریمی، چشمی و دانشگر حق جدایی ندارند

طی روز‌های اخیر شاهد فسخ یکطرفه قرارداد از سوی برخی بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران بوده‌ایم، با این حال بازیکنان باشگاه استقلال تهران، اجازه چنین کاری را ندارند!
علی‌کریمی، چشمی و دانشگر حق جدایی ندارند

طی روزهای اخیر شاهد فسخ یکطرفه قرارداد از سوی برخی بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران بوده‌ایم، با این حال بازیکنان باشگاه استقلال تهران، اجازه چنین کاری را ندارند !

شیوع ویروس کرونا سبب شد تا مسابقات ورزشی در سراسر دنیا به تعویق بیفتد و ماه‌ها بحث و جدل بر سر شروع دوباره مسابقات یا تعطیلی کامل آن شکل گرفته بود و این حواشی در فوتبال ایران دوچندان به چشم می‌آمد.

رقابت‌های فوتبال در ایران از نیمه اسفندماه 1398 به حالت تعلیق درآمد و با اتمام فصل بهار و پس از نزدیک به 4 ماه وقفه دوباره از سر گرفته شد. این وقفه مشکلات بسیاری را پیش روی اهالی فوتبال از مسئولان گرفته یا بازیکنان قرار داده و حالا در مقطع زمانی‌ای قرار گرفته‌ایم، که مدت قرارداد بازیکنان و باشگاه‌ها محل بحث میان طرفین به شمار می‌رود.

فصل فوتبالی ایران به جای خاتمه یافتن در اردیبهشت ماه تا تاریخ 30 مردادماه به طول انجامید و همین شنبه بود که فینال جام حذفی در مشهد بین دو تیم استقلال و تراکتور برگزار شد تا این فصل فرسایشی برای این دو تیم سخت‌تر از سایر تیم‌ها هم بشود.

اما کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و نورشرق چطور به باشگاه استقلال کمک کرده‌اند؟ موضوع از این قرار است که در قراردادهای بازیکنان و مربیان باشگاه استقلال ماده‌ای درج شده، که به موجب آن بازیکنان و مربیان علیرغم اینکه مدت قرارداد آنها به پایان رسیده است، متعهد هستند تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این تیم را همراهی کنند. در واقع مطابق تفسیری که کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در این مورد انجام داده، باشگاه‌ را در موقعیت بالاتری نسبت به بازیکنان قرار داده است.

بر اساس این بند که در قراردادهای بازیکنان و باشگاه استقلال تهران برای پایان یافتن مدت همکاری وجود دارد، قراردادهای بازیکنان این تیم‌ تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا معتبر محسوب شده و بازیکنان مزبور نمی توانند از تیم جدا شوند.

در واقع نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، تفسیری از قرارداد بازیکنان با باشگاه استقلال تهران داشته‌ که به موجب آن فسخ یکطرفه آنها را پیش از اتمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا غیرقانونی دانسته است.

با این وصف و با تفسیری که نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال داشته، بازیکنان باشگاه‌ استقلال، همچنان باید تا پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این تیم را همراهی کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jxyjo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دروازبان استقلال با آبی‌پوشان تمدید کرد