تاریخ انتشار: 1399/06/24 23:11
کد خبر: 55153

پیروانی: دیدار با التعاون مهمترین بازی پرسپولیس است

مدیر تیم پرسپولیس گفت: باز هم می گویم اگر یک نفر به نمایندگی از فدراسیون به قطر می‌آمد می توانست بهتر از حق این چهار تیم دفاع کند.
پیروانی: دیدار با التعاون مهمترین بازی پرسپولیس است

شاگردان یحیی گل‌محمدی فردا در مهمترین وحساس‌ترین دیدار مرحله رفت دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف التعاون عربستان خواهند رفت.

افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس که سال‌ها به عنوان بازیکن چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس مقابل تیم‌های عربستانی بازی کرده در خصوص تیم‌های این کشور، بازی با التعاون و همچنین شرایط پرسپولیس در اردوی قطر صحبت‌های جذاب و جالبی انجام داد که ویدئوی این مصاحبه را می‌توانید در سایت، اپلیکیشن و اینستاگرام باشگاه پرسپولیس ملاحظه کنید.

شرایط تیم پرسپولیس در آستانه دیدار با التعاون چگونه است؟

خدا را شکر از لحاظ تیمی شرایط خوب است و بچه‌ها در سلامت کامل هستند. سه روز تمرین خوب داشتیم اما باید با گرما و شرجی بودن هوای دوحه تطبیق پذیری صورت می‌گرفت. خدا را شکر روز به روز بهتر می شویم و همین که بچه ها سالم هستند، شاکر خدا هستیم و برای اولین بازی مان که با التعاون عربستان است آماده می‌شویم. بازی دوم پرسپولیس هم با همین تیم است‌. انشاءالله اتفاق های خوب رقم بخورد زیرا پرسپولیس قهرمان ایران است. بازی ها به خاطر کرونا عقب افتاد. فشردگی لیگ و مصدومیت بازیکنان را داشتیم. برخی نفرات جدید به تیم اضافه شدند که به آنها خوش آمد می گوییم اما برای هماهنگ شدن با تیم زمان می خواهند. برخی از بازیکنان جدید با سه چهار جلسه تمرین شانس بازی دارند اما در نهایت هرکسی با هر جایگاهی وقتی به زمین می رود و پیراهن پرسپولیس را می پوشد، باید برای رقم خوردن پیروزی تلاش کند تا دل هواداران عزیزمان شاد شود.

درباره کمبودهای تیم پرسپولیس صحبت می کنید ؟

از روزی که می‌خواستیم به قطر بیاییم با توجه به مشکلات برخی بازیکنان مان برای خروج از کشور شامل سربازی آنها یا مالیات بازیکنان خارجی و داخلی هفته پرمشغله ای را پشت سر گذاشتیم اما ناگهان روز قبل از اعزام یعنی بعد از ظهر پنجشنبه به من گفتند چهار مربی و سه بازیکن ویزا ندارند. ما به این موضوع معترض بودیم چرا کشوری که می‌خواهد جام جهانی برگزار کند و فدراسیونی که قصد دارد مدیریت ۳۲ تیم را که همه بزرگان فوتبال جهان هستند انجام بدهد برای  تیمی که از یک ماه قبل درخواست داده مشکل ویزا در این کشور ایجاد می‌شود. به ما گفتند دیر اقدام کردید اما گفتیم هفت بازیکن جدید به پرسپولیس آمده اند اما وقتی شش نفر از آنها که سه روز است به پرسپولیس آمده اند، ویزا گرفته اند، چگونه ویزای کادرفنی ما صادر نمی‌شود؟ دنبال بهانه بودند و با صراحت به من گفتند ویزای آنها آماده نمی‌شود و در خوش بینانه ترین حالت ۴۸ ساعت بعد ویزای شان می آید. تلاش کردیم و رایزنی های مختلفی صورت گرفت. از مسئولان هواپیمایی و اداره گذرنامه که در ایران با ما همکاری کردند تا بازیکنان را به قطر بیاوریم، تشکر می کنم. سفارت ایران در قطر هم تمام تلاش خود را کرد و در نهایت به این کشور رسیدیم. دو دستگی نشد بلکه با حفظ احترام ها کلیه نفرات در فرودگاه تست کرونا داده و به هتل آمدیم. سختی زیادی برای این سفر کشیدیم.

درباره امکانات محدود هتل هم صحبت کنید.

شش تیم در یک هتل هستند و مسئولان هتل نمی توانند پذیرایی خوبی داشته باشند. سالن بدنسازی کوچک هتل ۶، ۷ و ۱۰ دستگاه بیشتر ندارد. در رفت و آمد هم مشکلاتی بوده که سبب اعتراض ما شد. من گله مند بودم اگر یک نفر نماینده فدراسیون فوتبال به قطر می آمد، می توانست صدای چهار تیم ایرانی باشد‌. در نهایت بهتر بود یکی از مسئولان فدراسیون به این کشور می آمد.

یکی از مسئولان فدراسیون مدعی است اگر مسئولی از این فدراسیون به قطر می رفت، از سهمیه آیدی کارت بازیکنان تیم ها کم می شد. به نظر می رسد این امر یک توجیه است.

دوست داشتیم یک متولی فدراسیون برای روحیه دادن و حمایت کردن از تیم ها به قطر می آمد. وقتی بحثی با AFC داریم باید یک نفر بالادستی از مسئولان فدراسیون از ما حمایت می کرد. شرایط سختی از لحاظ غذا و رفت و آمد در هتل وجود دارد. مدیران فدراسیون فوتبال قطر تقصیری ندارند اما می توانستند بهتر از این تصمیم بگیرند. این همه هتل در دوحه وجود دارد و من فکر می کنم هدف آنها تنها برگزاری مسابقات بوده است. به AFC اعتراض کردیم اما یکی از مسئولان فدراسیون در جواب من گفت اگر به قطر می رفتیم از سهمیه بازیکنان کم می شد که این مسائل ارتباطی به هم ندارد و یک مقوله جدا است. تعداد اعضای کاروان تیم های ایرانی اعزامی به قطر برابر نیست. فکر می کنم می توانستند بهتر پاسخگو باشند. نمی خواهیم در این شرایط مقابل هم قرار بگیریم اما باز هم می گویم اگر یک نفر به نمایندگی از فدراسیون به قطر می آمد می توانست بهتر از حق این چهار تیم دفاع کند. شرایط خوبی برای تیم های ایرانی نبود. 

در جلسه شب گذشته با نمایندگان میزبان و AFC چه اتفاقی رخ داد؟

 شب گذشته هم نمایندگان این تیم ها در جلسه با AFC شرکت کردند. اینگونه که به ما گفتند احتمال دارد دو تیم از این شش تیم را به هتل دیگری ببرند. خود مسئولان قطری به این نتیجه رسیده اند که توانایی هماهنگ کردن شش تیم را ندارند. باز هم تاکید می کنم قطر که می خواهد از ۳۲ تیم در جام جهانی میزبانی کند باید بهتر از این کار می‌کرد. حرف ما این است AFC تنها از قطر تشکر می کند اما چیز خاصی نمی بینیم. نباید همه را یک جا بیاورند. ما هم از قطری ها تشکر می کنیم اما تمام این تیم ها از بهترین ها و نخبگان هستند که میلیون ها هوادار دارند. بحث ما فقط پرسپولیس نیست اما فکر می کنم به کشورهای دیگر بهتر سرویس می دهند.

بحث پخش نشدن بازی تیم های ایرانی هم مطرح شد.

این هم نمونه بارز دیگری از اقدام های عجیب است. فیفا و AFC اکنون می گویند دولت ایران در فوتبال دخالت کرده و به همین دلیل می خواهند فدراسیون ما را تعلیق کنند و مشکل ساز شوند اما از آن طرف می گویند به دلیل بحث تحریم ها شبکه ای که می خواست بازی ها را پخش کند قراردادش را با ایران یک طرفه فسخ کرده است. این مسائل با هم نمی خواند . فکر می کنم مقداری نسبت به تیم های ایرانی کم لطفی می کنند و می توانستند بهتر تصمیم بگیرند.

درباره بازی با التعاون چه نظری دارید ؟

در جلسه روز گذشته همه هم قسم شدیم زیرا با تیم عربستانی بازی داریم. مطمئن باشید اگر این تیم به جهنم آزادی می آمد، بهترین نتیجه رقم می خورد. اکنون هم که هواداران ما در ورزشگاه نیستند آرزو می کنم ابتدا صحیح و سالم باشند و خنده روی لب آنها باشد‌. امیدوارم ما را از راه دور دعا کنند و انرژی مثبت بفرستند. الدحیل حریف اصلی ما است که هم بازی رفت را میزبان بوده و هم بازی برگشت. هرچند کرونا آمده اما برنامه ریزی که AFC انجام داده می‌توانست بهتر باشد. البته در این شرایط خاص که خیلی از کشورها نتوانستند میزبانی کنند ، تقدیر و تشکر AFC هم از قطر تا حدی توجیه دارد. ما پرسپولیس هستیم و آمدیم با پیروزی ها بازی ها شروع کنیم و با پیروزی ادامه بدهیم. امیدواریم دعای خیر هواداران هم پشت ما باشد تا اتفاق خوبی رقم بخورد.

در عرصه ملی و باشگاهی بارها با تیم های عربستانی بازی کرده اید. هرچند خیلی ها می‌گویند التعاون تیم ضعیفی است اما همین تیم صدرنشین گروه است. درباره این تیم چه نظری دارید؟

هرچند در لیگ عربستان شرایط این تیم خوب نیست اما مطمئنا التعاون تیم خوبی بوده که الان ۶ امتیازی است. این تیم الدحیل را هم برده است و با تمام قدرت به مصاف پرسپولیس می آید. مانند زمان ما تیم های عربستانی خیلی به تیم های ایرانی حساس هستند. از زمان خودمان کشورهای حوزه خلیج فارس برای تقابل با تیم های ایرانی خیلی متحد بودند. مطمئن باشید بازی‌های سختی با التعاون داریم که باید برای آنها تلاش و زحمات زیادی کشیده شود. ما ایرانی ‌ا کارهای سخت را خوب انجام می دهیم و مرد روزهای سخت هستیم. مطمئنا بچه های عزیز پرسپولیس تمام تلاش خود را انجام می دهند. این دیدار مهم ترین بازی مان است و اگر التعاون را شکست بدهیم اتفاق های خوب بعدی رقم می خورد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2adj7y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معاون اجرایی پرسپولیس‌ استعفا داد
ترکش گلایه‌های گل‌محمدی؛