تاریخ انتشار: 1399/06/31 21:34
کد خبر: 54697

تصمیم AFC روی قضاوت داور دیدار پرسپولیس - الدحیل تأثیر گذاشته بود

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: تصمیم AFC مبنی بر بخشیدن محرومیت مهدی بن‌عطیه در قضاوت داور دیدار پرسپولیس - الدحیل تأثیر گذاشته بود.
تصمیم AFC روی قضاوت داور دیدار پرسپولیس - الدحیل تأثیر گذاشته بود

حیدر سلیمانی درباره قضاوت کریشانتا دیلان پریرا داور سریلانکایی دیدار تیم‌های پرسپولیس و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: اعتقاد دارم تصمیمات خارج از بازی (بخشیده شدن محرومیت مهدی بن‌عطیه پیش از آغاز بازی) باعث شد داور در نیمه اول بسیار ضعیف باشد. همچنین این تصمیم AFC باعث شده بود تا الدحیل شجاع‌تر عمل کند. این تصمیم کنفدراسیون آسیا برای بن‌عطیه روی بازی تأثیر گذاشت. وقتی به این سرعت یک تصمیم عوض می‌شود، عجیب است. من نمی‌گویم این تصمیم درست بود یا غلط، ولی اتخاذ آن به یکباره روی پرسپولیس و داور بازی تأثیر زیادی گذاشته و الدحیل را شجاع‌تر کرده بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بازیکنان الدحیل در دقایق یک و 4 خیلی خشن بازی می‌کردند و مستحق اخطار بودند، ولی داور فقط خطا می‌گرفت. این مسائل نشان می‌دهد که داور تحت تأثیر تصمیم یادشده بود. داور در نیمه اول اشتباهات متعددی داشت که می‌توان گفت تصمیمات بیرون از زمین روی آن تأثیر زیادی داشت.

این کارشناس داوری اشاره کرد: در نیمه دوم و در صحنه پنالتی علیه پرسپولیس داور درست تشخیص داد و خلیل‌زاده با دست چپ در جدال هوایی بازیکن حریف را هُل داد. البته پنالتی الدحیل باید تکرار می‌شد، چون پیش از اینکه معزعلی ضربه پنالتی را بزند بازیکنان الدحیل ورود غیرقانونی به محوطه جریمه داشتند. در صحنه دیگری هم که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی و هند داشتند داور بازهم به درستی رأی به ادامه بازی داد.

سلیمانی در خاتمه تأکید کرد: داور با توجه به تصمیم AFC در این بازی خیلی شجاع نبود و در نیمه اول بسیار ضعیف کار کرد، ولی در نیمه دوم قضاوت خوبی داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/366dpe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معزعلی بهترین بازیکن الدحیل - پرسپولیس