تاریخ انتشار: 1399/07/16 08:11
کد خبر: 53576

فرمول پرسپولیس برای قهرمانی با فرمان یحیی

پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی در آستانه رسیدن به قله فوتبال باشگاهی آسیا قرار گرفته است و با این مربی ایرانی توانسته به روند موفقیت‌هایش ادامه بدهد.
فرمول پرسپولیس برای قهرمانی با فرمان یحیی

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی به فینال رقابت های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا رسید که تصمیم گیری های فنی یحیی گل محمدی سرمربی این تیم نقش بسزایی در حضور دوباره سرخپوشان در مهم ترین بازی باشگاهی فوتبال آسیا داشت.

پرسپولیس که لیگ برتر بیستم را با گابریل کالدرون در راس کادرفنی خود آغاز کرد با یحیی گل محمدی به میانه راه رسید تا این مربی بتواند سرخپوشان را به پوکر قهرمانی در لیگ برتر ایران برساند.

قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بیستم با تاکتیک های گل محمدی رقم خورد اما منتقدان او تکرار این جام توسط سرمربی ایرانی را به اسم برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون هم می نوشتند. قاعده ای که یحیی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بر هم زد تا جایگاه ویژه ای نزد اهالی فوتبال پیدا کند.

شروع بد؛ تمرکز خوب

پرسپولیس پس از حضور یحیی گل محمدی در راس کادرفنی این تیم در زمستان سال گذشته بلافاصله بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کرد. این تیم در دو بازی ابتدایی خود مقابل الدحیل قطر باخت و مقابل الشارجه امارات به تساوی رسید تا با یک امتیاز جایگاه متزلزلی در گروه C داشته باشد.

شیوع ویروس کرونا و تعویق هشت ماهه این بازی ها سبب شد تا یحیی گل محمدی به شناخت کاملی از تیمش برسد. با نظر AFC ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از ۲۴ شهریورماه سال جاری بطور متمرکز در قطر آغاز شد تا پرسپولیس بار دیگر بتواند ذهن خود را پس از قهرمانی در لیگ برتر ایران به این بازی ها معطوف کرده و به پیروزی برسد.

خریدهای موفق با نظر مستقیم یحیی

باشگاه پرسپولیس پس از اتمام لیگ برتر فرصت اندکی برای حضور در ادامه رقابت های آسیایی داشت اما توانست در همان بازه زمانی کوتاه نسبت به جذب بازیکنان مد نظر گل محمدی اقدام کند.

سعید آقایی، عیسی آل کثیر، احسان پهلوان، حامد لک، علی شجاعی، میلاد سرلک و آرمان رمضانی هفت بازیکن تازه وارد پرسپولیس شدند تا عصبانیت گل‌محمدی را نسبت به جدایی قریب الوقوع کریستین اوساگونا، مهدی ترابی و علی علیپور کاهش دهد.

خریدهایی که با نظر مستقیم یحیی جذب شدند تا گل محمدی بتواند تمام تاکتیک های دلخواه خود را با آنها در میدان مسابقه پیاده کند.

تمجید از بازیکنان، نقد از مدیریت

سرمربی پرسپولیس از روز اول حضور در پرسپولیس روندی مشخص را در تمجید و انتقاد از خودی ها انتخاب کرد. مرد شماره یک کادرفنی هربار مقابل رسانه ها قرار گرفت از بازیکنان تعریف کرد و مدیران باشگاه را بابت عدم ارائه راهکار برای حل مشکلات مالی  مورد نقد قرار داد.

سرمربی سرخپوشان قبل از حضور این تیم در قطر حتی تهدید به استعفا کرد و عنوان داشت پس از اتمام بازی های لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس جدا خواهد شد. اتفاقی که تا این لحظه رخ نداده است و بعید است با توجه به حضور این تیم در فینال صحبتی در این خصوص از سوی گل محمدی منتشر شود.

یحیی شبیه مورینیو

سرمربی سرخپوشان برای اینکه تیمش پس از محرومیت از حضور در نقل و انتقالات فصل پیش رو با مشکلات جدی تری روبرو نشود تمام حاشیه ها را دور خود جمع کرد تا رختکن این تیم در آرامش ذهنی به فکر نتیجه گیری در آسیا باشد. رفتاری شبیه به آنچه مربیان مطرح جهان فوتبال نظیر ژوزه مورینیو برای نتیجه گیری در تیم هایی نظیر رئال مادرید، اینتر ایتالیا و تاتنهام انگلیس انجام دادند.

سبقت از چشم آبی ها

نتایج پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اقتدار تاکتیکی این تیم را مقابل غول های قاره کهن نظیر السد قطر با ژاوی و النصر عربستان با روی ویتوریا نشان داد. یحیی که بدون شک شماره یک این روزهای پرسپولیس است گوی سبقت را از مربیان قدیمی این تیم نظیر گابریل کالدرون، برانکو ایوانکوویچ و حتی استانکو و آری هان نیز ربود تا اعتماد به چرخه مربیان ایرانی بازگردد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39gzwo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل‌محمدی: زمان حضور در قطر انرژی زیادی را پشت سرمان حس می کردیم