تاریخ انتشار: 1399/07/18 23:07
کد خبر: 53360

فکری: خط قرمز من احترام متقابل است

سرمربی استقلال می‌گوید در فضایی کاملا دوستانه و در نهایت احترام تیمش را برای موفقیت‌های هرچه بیشتر می‌بندد.
فکری: خط قرمز من احترام متقابل است

محمود فکری که امروز مراسم معارفه‌اش به عنوان سرمربی جدید استقلال برگزار شد، در حاشیه این مراسم بیان کرد: حضور ما و همه دوستان باعث خیر و برکت باشد. امروز جلسه معارفه انجام شد. از مدیران باشگاه تشکر می‌کنم و از هواداران و پیشکسوتان که من را قابل دانستند تا در خدمت استقلال باشم، رخصت می‌گیرم.

وی ادامه داد: تمرینات از امروز شروع شد. از فردا صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنیم. چون زمان کم است، باید جوری کار کنیم که هم شادابی در تیم به وجود بیاید و هم بحث مصدومیت نباشد. از طرفی فشار لازم را بیاوریم. رفته رفته تیم را آماده کنیم، زمان کم است و فرصت بدنسازی نداریم. باید طوری برنامه ریزی کنیم که بازیکنان بدون مصدومیت برای مسابقات آماده شوند.

سرمربی استقلال درباره اینکه انتظارات از او و تیمش بالا است، تاکید کرد: نمی‌توانم قولی بدهم ولی تیمی است که نگاهش حداقل آسیا است. خود من هم کمتر از آسیا انتظار ندارم. همه باید کمک کنند. این یک کار تیمی است و فقط برعهده مربیان، بازیکنان و مدیران نیست. همه ما، تیم رسانه‌ای و طرفداران باید کارمان را درست انجام بدهیم تا استقلال را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

فکری درباره بسته بودن پنجره نقل و انتقالات که منجر به عدم استفاده از نفرات جدید می‌شود، خاطرنشان کرد: صددرصد دغدغه است اما انشاالله مدیریت باشگاه این مسأله را حل می‌کند. بچه‌ها باید تمام تلاششان را به کار بگیرند، اما نکته مهم احترام متقابل است. بازیکنان باید به پیشکسوتان و بزرگ‌ترها به کوچک‌ترها احترام بگذارند.

وی افزود: بحث احترام برای من خیلی مهم است و خط قرمز من احترام به باشگاه، بزرگ‌تر‌ها، پیشکسوتان، هواداران و حریف است. نیامده‌ایم که بی‌احترامی کنیم. در این مجموعه در کنار احترام گذاشتن، باید برای موفقیت تیم تلاش کنیم. اگر احترام باشد، اتفاقات دیگر هم می‌افتد. نظم و انضباط مهم‌ترین برنامه است و در کنار آن با توجه به بازیکنان توانمندی که داریم می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سرمربی استقلال درباره جذب نفرات جدید گفت:‌ بازیکنانی اضافه می‌شوند. امروز کمی بی‌نظمی بود. برخی بازیکنان اگر بحث رضایتنامه‌شان حل شود، می‌توانند به تیم اضافه شوند. آنها مثل من اعتماد کردند و امضا زدند. اشتباهی بود که ما کردیم. اگر نتوانستیم آن‌ها را اضافه کنیم، دوستان توانمندی هستند که استقلالی باشند و بتوانند کمک کنند. منتظر می‌مانیم. اگر نیامدند، باید بررسی کنیم چه کسانی می‌توانند به ما کمک کنند تا آن‌ها را اضافه کنیم.

فکری درباره مشکلاتش با باشگاه نساجی عنوان کرد: من برای 10 بازی اگر پول کمتری هم می‌دادند مشکلی نداشتم. از لیگ یک به لیگ برتر آمدم، اما برای فصل دوم که امسال بود، نظری جویباری به امیری گفت که قرارداد محمود را مثل جواد نکونام با همان مبلغ ببندید ولی برای دو سال دو تا 20 درصد اضافه می‌شود. بعدا به نظری گفتم فکر کنم مبلغ چیز دیگری است. گفت نه، با امیری این صحبت را انجام دادم. گفتم به هرحال فکر می‌کنم فرق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بازی با استقلال خواستم یک نسخه از قرارداد را به من بدهند. آنجا متوجه شدم مبلغ قراردادم و بندهایی که در آن هست، آنقدر منصف بودند که بندهای کاملا یک طرفه گذاشتند. اگر تیم یازدهم یا پایین‌تر می‌شد می‌توانستند اگر من را نمی‌خواستند خودشان فسخ کنند و اگر هم من نخواستم بمانم باید 5 برابر قراردادم غرامت بدهم. قرارداد من سفید امضا نبود. روی رفاقتی که داشتم و بارها به امیری و حدادیان هم گفتم برای من مثل نظری جویباری هستید امضا کردم. دیشب هم با نظری جویباری صحبت می‌کردم، می‌گفت. مگر امیر قلعه‌نویی قراردادهایش را می‌خواند؟ به ما اعتماد داشت مبلغ و بندها را می‌گفتیم و امضا می‌زد.

سرمربی استقلال همچنین گفت:‌اشتباه کردم. باید تاوان رفاقت و اعتمادم را بدهم. از اعتماد من سو استفاده کردند. بارها گفتم بیایید قرارداد را عوض کنیم و بند را برداریم، گفتند ما با هم دوست هستیم و مشکلی نداریم. می‌گویند دوست را در سفر یا مسائل مالی بشناسید و ما الان دوستانمان را شناختیم!

وی در خصوص این که این تیم چه پتانسیلی برای فصل بیستم لیگ برتر دارد و آیا می‌تواند قولی به هواداران بدهد، اظهار داشت: قولی نمی‌توانیم بدهیم اما اگر چوب خشک هم در استقلال بازی کند توانمند است. کسی که این پیراهن را می‌خواهد و کسی که می‌خواهد به این تیم اضافه شود توانمند است. ان‌شاالله فضاهای منفی را در کنار هم برطرف کنیم و فضای دوستانه و خیلی خوبی را به وجو بیاوریم. بچه‌ها اگر با شخصیت ما بیشتر آشنا شوند فضای خوبی به وجود می‌آید. برای ماندن در لیگ برتر به استقلال نیامدیم. استقلال همیشه باید استقلال بماند. از طرفداران می‌خواهم نه به من بلکه به باشگاه و جایی که خودشان صاحبش هستند کمک کنند تا در کنار هم استقلال را به روزهای خوبش برگردانیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lyex8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نظری: فکری با استقلال لیگ را طوفانی شروع کند/ رفتن سعادتمند به نفع خودش بود