تاریخ انتشار: 1399/08/15 22:20
کد خبر: 51548

کیف کردم که در تمرین پرسپولیس حاشیه‌ای ندیدم!

کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: یحیی بازیکنانی را جذب کرد که در پست‌های مختلف نیاز داشت. خرید بد و بیجا نکرد. این موضوع اهمیت خاصی دارد و از شناخت و تجربه یک مربی حکایت می‌کند.
کیف کردم که در تمرین پرسپولیس حاشیه‌ای ندیدم!

 کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: یحیی بازیکنانی را جذب کرد که در پست‌های مختلف نیاز داشت. خرید بد و بیجا نکرد. این موضوع اهمیت خاصی دارد و از شناخت و تجربه یک مربی حکایت می‌کند.
رضا نورمحمدی: کیف کردم که در تمرین پرسپولیس حاشیه‌ای ندیدم!

در تمرین روز گذشته پرسپولیس، یک مهمان ویژه حضور داشت. رضا نورمحمدی که مدتی در جمع سرخپوشان توپ می‌زد و حتی کاپیتان این تیم بود.

دلیل خاصی داشت که در محل تمرین حاضر شدی؟

حقیقتش با سیدجلال حسینی کار شخصی داشتم که قرار گذاشتیم در محل تمرین، یکدیگر را ملاقات کنیم.

شرایط تمرینی تیم را چطور دیدی؟

عالی، همه چیز خیلی خوب و منظم بود. تک‌تک بازیکنان سرحال بودند و جو فوق‌العاده‌ای را ساختند. افشین پیروانی کارهای خارج از زمین را به ‌نحو ‌احسن انجام می‌داد و دستیاران یحیی گل‌محمدی به خصوص کریم باقری هم مثل همیشه داخل زمین با کیفیت زیادی کار می‌کردند. از اینکه در محل تمرین هیچ حاشیه‌ای ندیدم، کیف کردم!

خیلی‌ها می‌پرسند با این حجم از تغییرات که پیش آمده و با توجه به اینکه کلی بازیکن از پرسپولیس جدا شده‌اند، وضعیت تیم در فصل بیستم چه می‌شود. در این مورد چه پاسخی برای طرفداران فوتبال داری؟

بله بازیکنان خوبی را از دست داده‌ایم به خصوص در خط دفاع که وضعیت شاید کمی نسبت به فصل قبل، تغییر کرده باشد. مثلاً شجاع خلیل‌زاده بازیکن خوبی بود که ترجیح داد از پرسپولیس برود اما در پست شجاع، بازیکنان بسیار خوبی داریم. همین سیدجلال حسینی همچنان یکی از ستاره‌های لیگ است. محمدحسین کنعانی‌زادگان هم کنارش بازی می‌کند که با وجود این دو بازیکن، خیال‌مان راحت است چون با هم، بهترین زوج دفاعی لیگ می‌شوند.

ولی همیشه ریسک محرومیت یا مصدومیت هم وجود دارد.

بله، این دو نفری که گفتم، در فوتبال ایران ثابت‌شده هستند اما من شک ندارم برای شرایط خاص هم، یحیی گل‌محمدی برنامه‌های خاص خودش را دارد. او می‌داند چطور باید از مهره‌هایش استفاده کند و این موضوع را در لیگ قهرمانان آسیا به خوبی نشان داد. بازیکنان جانشین خوبی در تیم‌ داریم که همه آنها می‌توانند به بالا رفتن کیفیت خط دفاع پرسپولیس کمک کنند. در ضمن، هنوز این شانس وجود دارد که بتوانیم بازیکنی در خط دفاع جذب کنیم.

بازیکنانی که به تیم آمده‌اند را چطور ارزیابی می‌کنی؟

صددرصد این بازیکنان، ارزشمند و قدرتمند هستند. آنها توانایی‌های زیادی دارند و می‌توانند در شرایط خاص، نتیجه بازی‌ها را تغییر دهند. من شک ندارم پرسپولیس با این نفرات موفق می‌شود. پنج بازیکن در ترکیب اصلی پرسپولیس در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار به میدان رفتند و دیدید که چه کاراکتر و کیفیتی داشتند. اینها امیدوارکننده است.

پس مشخص می‌شود از حضور در تمرین پرسپولیس حسابی انرژی گرفته‌ای!

بله واقعاً. انرژی فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه شهید کاظمی بین بازیکنان وجود داشت اما موضوعی که مرا نسبت به آینده تیم امیدوار می‌کند، بحث تجربه یحیی گل‌محمدی است. او بازیکنانی را جذب کرد که در پست‌های مختلف نیاز داشت. خرید بد و بیجا نکرد. این موضوع اهمیت خاصی دارد و از شناخت و تجربه یک مربی حکایت می‌کند. هر هفت بازیکن در لیگ قهرمانان برای پرسپولیس بازی کردند و مؤثر بودند. حتی یک خرید بد هم نداشتیم. باید باز هم به یحیی اعتماد کنیم.

و آیا شما هم پرسپولیس را شانس قهرمانی در فصل بیستم می‌دانی؟

صددرصد همین‌طور است. این بازیکنان، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و انگیزه‌های‌شان نسبت به سایر باشگاه‌های لیگ، چندبرابر بیشتر است. پرسپولیس در لیگ بیستم از روز اول مدعی است. ان‌شاءا... هم قهرمان لیگ شود و هم قهرمان آسیا.

البته یک‌سری موضوعات در مورد تغییر مدیریت هم رخ داد که حواشی زیادی در پی داشت. این موضوع تغییر مدیرعامل را چطور می‌بینی؟

ابراهیم شکوری همراه مدیرعامل جدید به این باشگاه آمده و از آنجا که فردی فوتبالی است، می‌تواند مشاوره‌های خوبی به جعفر سمیعی بدهد. من شنیده‌ام که سمیعی یک مدیر قدرتمند است و زوج این دو نفر می‌تواند برای پرسپولیس منشأ خیر شود. مشاور فوتبالی به همه مدیران غیرفوتبالی کمک می‌کند. شکوری حواشی را هم می‌شناسد و اینها، فاکتورهای مثبت تیم مدیریتی جدید است.

اگر دیدید که مدیر قبلی باشگاه موفق نشد، به خاطر این بود که از شرایط فوتبال شناختی نداشت و اسیر همین حاشیه‌ها شد. آن فایل‌های مصاحبه نشان می‌دهد که رسول‌پناه اصلاً حاشیه‌های فوتبالی را بلد نبود و در نهایت به دردسر افتاد. اگر فردی مثل شکوری کنارش بود، اوضاع فرق می‌کرد زیرا پرسپولیس جایی نیست که مدیرش بتواند هر حرفی بزند. تیم مدیریتی جدید باشگاه جوان و پر انرژی است با یک کادر فنی و لیستی از بازیکنان عالی کار می‌کند. امیدوارم آنها در کنار هم، بهترین شرایط را برای پرسپولیس بسازند.

دیروز که سری به محل تمرین پرسپولیس زدی، دلت برای فوتبال تنگ نشد؟

چرا، اتفاقاً، واقعاً دلم می‌خواست لباسم را عوض کنم و پا به پای بچه‌ها تمرینات را استارت بزنم. من چند سالی در پرسپولیس بازی کردم و کاپیتان این تیم بودم. هنوز اکثر کارمندان و کارکنان باشگاه در کنار تیم بودند، اعضای تدارکات و چند بازیکن که همدوره خودم بودند.

کدام بازیکنان؟

سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه و محمدحسین کنعانی‌زادگان را هم دیدم. با کنعانی در زمان حضور دنیزلی همبازی بودم. باقی بازیکنان هم جدید بودند اما با هم گرم گرفتیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4556wm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره محرومیت آل‌کثیر