تاریخ انتشار: 1399/08/25 00:42
درس بزرگ از دیدار اول
کد خبر: 50897

سپاهان جاده موفقیت مستقیم نیست

سپاهان جاده موفقیت مستقیم نیست

در شرایطی که اینروزها تمرکز بیشتر اهالی فوتبال ایران معطوف به ویروس منحوس کرونا است، لیگ بیستم با سکوهای خالی از تماشاگران آغاز شد که بدجور توی ذوق می زد. اینکه کی و چه موقع دوباره هیجان و شور و نشاط به استادیوم های فوتبال بر می گردد، معلوم نیست ‌.

دوئل استاد و شاگرد در دل کویر 

هفته اول مسابقات لیگ برتر برای طرفداران دو تیم گل گهر و سپاهان آنقدر جذاب و پرهیجان بود که آنها را مفتون و شیدای خود نمود، دیداری که در دل کویر زور آزمایی استاد و شاگرد را در بر داشت .

سهل انگاری ژنرال در ایستگاه ۲۰

در فصل ۱۹، سپاهان در نقش جهان سه امتیاز رایگان را بحساب ارتش سرخ پایتخت واریز کرد، و همین مسئله سبب شد تا پایه های صدارت قلعه نویی لرزان تر شود و امسال سر از تیم گل گهر، تیم تازه لیگ برتری شده در آورد . شانس و قرعه سازمان لیگ ، امیر خان را در نبرد اول برابر تیم سابقش قرار داد تا اعاده حیثیت کند .

محرم و دار  و دسته کادر فنی 

چهره محبوب طوفان زرد آسیا، (محرم نوید کیا ) وقتی سکان تیم محبوب شهرش را به دست گرفت، از مدرس کلاس های مربیگری فدراسیون،  تا همبازی های سابق و مربیان قبلی را دعوت کرد تا در کنار ناخدا ، کشتی پر مدعای قهرمانی را به ساحل آرامش برسانند . سرمربی جوان و تازه کار طلایی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا نتایج مطلوبی به دست نیاورد و مدعی شد آسیا می تواند برای مسابقات لیگ برتر محک جدی باشد .

تغییر رویه ...

محرم و رفقایش، در مصاف با امیر قلعه نویی ، سیستم خود را تغییر دادند و با ۱-۴-۱-۴ و گهگاهی هم با سیستم ۳-۳-۴ تهاجمی آرایش می گرفتند .اما پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر با بازی مستقیم و پرتابهای اوت بلند، حریف خود را ناک اوت کرد . 

بازی مستقیم از سوی تیم گل گهر سیرجان باعث شد تا هافبکهای کار کشته سپاهان از جریان بازی خارج شوند و گادوین منشا ،  در خط آتش تیم میزبان همه کار باشد .

اما در پایان، قابل توجه آقای نوید کیا ! لیگ برتر ایران به هیچ وجه با کسی شوخی ندارد و دل رحم نیست.  اشتباهات تیمی ، فردی و داوری سبب می شود تا تک بیتی معروف "حیا کن رها کن "بسرعت سروده شود . اگر می خواستی در دل کویر صاحب حداقل امتیاز شوی باید مثل تیم حریف آرایش می گرفتی و با بازی مستقیم و گماردن کی روش استنلی در نوک پیکان حمله تیمت، منتظر هنر نمایی او می شدی .

جاده موفقیت مستقیم نیست ...

در فوتبال پیچی وجود دارد بنام شکست ، دور برگردانی بنام سردرگمی ، سرعت گیرهایی به نام افکار منفی و چراغ قرمزهایی به نام دشمنان ....

اما ، اگر یدکی به نام اراده داشته باشی و موتوری به نام استقامت می توانی در ادامه راه صعب العبور مربیگری، نام و آوازه ای برای خود و سپاهان دست و پا کنی.

به قلم سعید واعظ


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/366ak7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



طلایی پوشان اماده رقابت با سایپا
اردوی فشرده شاگردان نویدکیا در تهران