تاریخ انتشار: 1399/08/29 14:46
کد خبر: 50595

مطهری: آنچه رخ داد در حد پرسپولیس نبود

حمید مطهری مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: تکرار قهرمانی بسیار سخت است اما پرسپولیس این توان را دارد.
 مطهری: آنچه رخ داد در حد پرسپولیس نبود

خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که پرسپولیس در لیگ برتر هم کار سختی برای قهرمان شدن دارد ولی حمید مطهری مربی سرخ‌پوشان با امیدواری زیادی در خصوص موفقیت تیمش صحبت می‌کند. او تاکید بر این دارد که موفقیت‌های پرسپولیس با تکیه بر کار گروهی (Team work) است و آنها می‌توانند فصل موفقیت‌آمیزی را پشت‌سر بگذارند. گفت‌وگوی همشهری ورزشی را با مربی پرسپولیس می‌خوانید.

 

شرایط فعلی پرسپولیس را چطور توصیف می‌کنید؟

ما از لحاظ فنی خوب جلو می‌رویم و تمرینات را طبق برنامه پشت‌سر می‌گذاریم. البته درگیر یک‌سری مشکلات بودیم که از لحاظ روحی و روانی روی تیم ما تاثیر گذاشت ولی ما سعی کردیم به خیلی از مسائل توجه نکنیم و فوتبال قبال قبولی را هم برابر سایپا در هفته اول لیگ برتر انجام دادیم. بازی در زمین نامساعد ورزشگاه دستگردی برای تیمی مثل پرسپولیس سخت است ولی ما 68 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم و موقعیت‌های زیادی هم به‌دست آوردیم که اگر تمرکز بیشتری داشتیم قطعا به برد می‌رسیدیم. در مجموع روزهای دشواری را سپری کردیم ولی به آینده امیدواریم. 

 

شاید لیگ برتر با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شود. آیا این موضوع برای شما آزاردهنده نیست؟

در ابتدا آرزو می‌کنم این بیماری به طور کامل ریشه‌کن شود ولی باید بگویم که موافق تعطیلی لیگ نیستم. اگر لیگ به صورت پویا و منظم برگزار شود، طبیعتا فوتبال باشگاهی و ملی ما پیشرفت می‌کند.

 

به نظر می‌رسد از دست دادن چند مهره تاثیرگذار برای فینال لیگ قهرمانان و همچنین محرومیت عیسی آل‌کثیر، پرسپولیس را لحاظ روحی در وضعیت نامناسبی قرار داد است؟

 

ما نمی‌توانیم این مسائل را کتمان کنیم ولی بعد از رفتن به فینال انتظار داشتیم که بیشتر به تیم رسیدگی شود ولی دیدید که پرسپولیس با چه مشکلاتی مواجه شد. به‌جای اینکه به تیم اهمیت بیشتری بدهند، چنین شرایطی را پیاده کردند و تیم ما از لحاظ روحی شرایط سختی را سپری کرد. ما بازیکنان تاثیرگذاری را از دست دادیم که همه آنها برای پرسپولیس زحمت کشیدند ولی می‌توانستند با منطق، زبان خوش و قدرشناسی اجازه جدایی به آنها را نداده و حفظشان کنند. با این حال ما پرسپولیس هستیم و همیشه به کار گروهی احترام می‌گذاریم. ما همیشه با این چالش‌ها روبرو هستیم ولی مهم این است که با مشکلات خوب بجنگیم و قوی باشیم. باید به‌خوبی تمرکز کنیم تا با آمادگی کاملی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برویم.

 

قبول دارید رسول‌پناه عملکرد بسیار ضعیفی در جدایی بازیکنانی مثل ترابی، خلیل‌زاده و علیپور داشت؟

در این زمینه قضاوت را به مردم می‌سپارم. من دیگر دوست ندارم به ایشان فکر کنم و در موردش حرفی بزنم. اتفاقاتی که رخ داد واقعا در حد پرسپولیس نبود. با این حال ما پرسپولیس هستیم و باید با ذهن برنده‌خواه دنبال موفقیت‌های جدیدتر باشیم.بچه‌های ما و کادر فنی و دیگر اعضای تیم صبورانه تلاش می‌کنند. من همیشه می‌گویم رمز موفقیت ما تمرین، تمرین و تمرین است. ما باید تمرین و تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم. کادر مدیریتی جدید پرسپولیس هم بعد از حضور در این باشگاه زحمت می‌کشند و امیدوارم به‌زودی فضای تیم هم تغییر کند و بچه‌ها به حق و حقوق‌شان برسند.

 

با توجه به غیبت نفراتی مثل پهلوان، امیری و آل‌کثیر، آیا پرسپولیس شانسی برای موفقیت در فینال دارد؟

ما مهره‌های خوبی را از دست دادیم ولی تمام بازیکنانی که الان در پرسپولیس بازی می‌کنند فوتبالیست‌های ارزشمندی هستند و خودشان را ثابت کرده‌اند. خیلی‌ها وقتی به قطر رفتیم فکر می‌کردند از گروه‌مان بالا نمی‌رویم ولی دیدید که چه اتفاق بزرگی رقم خورد. ما می‌دانیم که هواداران چشم به تیم ما دارند و تلاش می‌کنیم تا در آسیا به قهرمانی برسیم. با کار تیمی می‌توان در آسیا قهرمان شد.

 

در مورد جذب مهدی مهدی‌خانی صحبت کنید. 

مهدی در شهر خودرو بازیکن ما بود که سابقه عضویت در تیم جوانان و المپیک را هم دارد. مهدی توانایی بازی در هافبک و خط حمله را دارد و می‌تواند یکی از سرمایه‌های پرسپولیس شود. امیدوارم او خیلی زود خودش را با تیم هماهنگ کند.

 

برخی معتقدند پرسپولیس امسال در لیگ برتر کار سختی برای قهرمانی دارد. نظر شما چیست؟

طبیعتا قهرمان شدن در هر فصل سخت است ولی ما مطمئنا یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی هستیم. من باز هم به کار تیمی تاکید می‌کنم، کار تیمی رمز موفقیت پرسپولیس است.

 

ولی هواداران پرسپولیس نگران خط حمله هستند، خصوصا بعد از بازی با سایپا که موقعیت‌های زیادی را هدر دادید. آیا پرسپولیس مشکل گلزنی ندارد؟

من نمی‌دانم چرا اینقدر این موضوع را بزرگ می‌کنند، ما فقط در یک بازی گل نزدیم، آن هم در حالیکه موقعیت‌های زیادی داشتیم. بسیاری از تیم‌های بزرگ دنیا در دو یا سه بازی پیاپی گل نمی‌زنند و این چیزها در فوتبال طبیعی است. وظیفه ما این است که خوب تمرین کنیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

 

خیلی‌ها از شما به‌عنوان مغز متفکر یحیی گل‌محمدی نام می‌برند. خودتان چه توصیفی از این موضوع دارید؟

وقتی مردم یا رسانه‌ها این موضوع را می‌گویند قطعا به من لطف دارند ولی من لایق این تعریف نیستم. ما یک کادر هستیم که آقا یحیی در راس قرار دارد. همه در این کار گروهی زحمت می‌کشند، آقای پیروانی که در کنار تیم به عنوان مدیر حضور دارند، آق کریم که بزرگ هستند و همینطور که داود فنایی که در ایران بهترین است. آقایان خانبان و عسگری هم آنالیزورهای ما هستند و آقای رحیم‌پور هم مربی بدنساز است. ما یک کار گروهی انجام می‌دهیم.

شما دوست ندارید در تیم دیگری به عنوان سرمربی فعالیت کنید؟

من آدمی نیستم که برای سرمربی شدن دست به هر کاری بزنم. در دوران بازیگری هم سیستماتیک بالا آمدم و این موضوع در دوران مربیگری هم برای من طی شده است. من قبل از شروع لیگ از نساجی پیشنهاد داشتم ولی در کارم به یک اصولی وفادار هستم، بعد از صعود به فینال آسیا دوست نداشتم رفیق نیمه‌راه باشم و با عشق و علاقه در پرسپولیس ماندنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zba7b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مطهری: با مطرح کردن نبود آل کثیر به پرسپولیس ضربه می زنیم/ با خراب کردن یک موقعیت عبدی را قضاوت نکنیم