تاریخ انتشار: 1399/09/08 15:47
کد خبر: 49893

پرسپولیس لیگ را فدای آسیا می کند؟

3 بازی، 5 امتیاز و فقط یک گل زده؛ پرسپولیس مدل لیگ بیستم ضعیف‌ترین شروعش در 5فصل اخیر را تجربه می‌کند، آن هم درحالی‌که بین رقبای قرمزها، هنوز لقمه چندان گلوگیری وجود نداشته است.
پرسپولیس لیگ را فدای آسیا می کند؟

 2 امتیازی که پرسپولیس در هوای بارانی مسجدسلیمان از دست داد، نشان می‌دهد این تیم کار سختی برای تکرار قهرمانی‌هایش دارد، حتی اگر هر کدام از رقبا هم به اندازه یک کوه مشکل داشته باشند.
1- ترکیب ابتدایی پرسپولیس در دیدار با نفت مسجدسلیمان متفاوت و غافلگیرکننده بود. وحید امیری و احسان پهلوان بیرون نشستند تا با اضافه شدن کمال کامیابی‌نیا و بشار رسن به ترکیب بازی قبلی، پرسپولیس عملا با 3هافبک دفاعی بازی را شروع کند. سیامک نعمتی هم به پیشانی خط حمله منتقل شد، گرچه واضح بود به‌کار بازی در این پست نمی‌آید. بنابراین سرخپوشان نیمه اول را مفت از دست دادند و نیمه دوم هم با آن هوای بارانی برای تغییر نتیجه کافی نبود.
2-  استدلال کادرفنی پرسپولیس برای انتخاب ترکیب نیمه اول، محرومیت وحید امیری و احسان پهلوان از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بود؛ مسابقه‌ای که 3هفته دیگر برگزار می‌شود و پرسپولیس دارد خودش را برای آن آماده می‌کند. در این صورت احتمال اینکه این دو بازیکن همچنان مسابقات بیشتری را از روی نیمکت شروع کنند وجود دارد و شاید بشود از آن با تعبیر «لیگ فدای آسیا» یاد کرد. نکته عجیب اما اینجاست که با وجود همه این تغییرات، باز نوبت به امید عالیشاه نمی‌رسد. صد البته در این مورد خود امید بیشتر از همه تقصیر دارد.
 3- حالا دیگر حرف زدن در مورد بحران خط حمله پرسپولیس تکراری شده است. این یک دردسر بزرگ است و اگر واقعا بنا باشد عیسی آل‌کثیر تا فروردین بیرون بماند، ممکن است پرسپولیس تاوان زیادی بدهد. تنها نکته عجیب داستان این است که یحیی گل‌محمدی نه‌تنها به کشف سورپرایز در خط حمله فکر نمی‌کند و امثال آریا برزگر و محمد شریفی را محک نمی‌زند، بلکه حتی به خرید خودش یعنی مهدی مهدی‌خانی هم روی خوش نشان نمی‌دهد. یعنی احتمال موفقیت اینها یا یک بازیکن از امیدها، کمتر از شانس موفقیت سیامک نعمتی در خط حمله است؟ پس چرا این فرصت به آنها داده نمی‌شود؟ حداقل موقعیتی که در هر بازی به آرمان رمضانی داده می‌شود را می‌توان در اختیار مهاجمان ناشناخته قرار داد.
4- پرسپولیس برای سومین بازی پیاپی گل نخورد و این یک شروع خوب در فاز دفاعی است، اما نشانه‌های تزلزل دیده می‌شود. جلال حسینی با این سن و سال قدرت حضور در مسابقات فشرده را ندارد و طبیعی است که گاهی جا بماند. نفت مسجدسلیمان روی معدود حرکات تهاجمی‌اش خطرناک ظاهر شد و این یعنی اگر تیمی توان هجومی بیشتر داشته باشد، ممکن است برای پرسپولیس دردسر درست کند.
 5-  کسی متوجه افت دنباله‌دار احمد نوراللهی شده است؟ او بازیکن مهمی برای سرخپوشان به‌شمار می‌آید، اما مدت‌هاست که طراوت گذشته را ندارد. احمد بعد از از دست دادن توپ، کند عمل می‌کند و نقش گذشته‌اش در بازی‌سازی را هم از یاد برده. افت کیفی هر بازیکن، یک مسئله طبیعی است، اما به‌نظر می‌رسد این مسئله در مورد نوراللهی بیش از حد طول کشیده. پرسپولیس در فینال‌آسیا به او در بهترین فرمش نیاز دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xeaaz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مدیر امور بین‌الملل پرسپولیس: از AFC پاسخ خوبی برای بازیکنان محروم نشنیدیم/ احتمالاً پرواز به قطر چارتر خواهد بود