تاریخ انتشار: 1399/09/26 15:02
کد خبر: 48462

گذر استقلال از قایدی؛ اشتباه نابخشودنی

استقلال با وجود حضور در صدر جدول دغدغه هایی دارد که یکی از این دغدغه ها گل نزدن مهدی قایدی در هفته های سپری شده است.
 گذر استقلال از قایدی؛ اشتباه نابخشودنی

این البته فاجعه نیست به این خاطر که استقلال امتیازات لازم برای برای جضور در صدر جدول به دست آورده است؛ از سویی این دست از اتفاقات در فوتبال طبیعی است. گاهی مهاجمان قابل در بازی های متعددی گل نمی زنند. این موضوع فصل گذشته حتی برای علی علیپور مهاجم وقت پرسپولیس هم به وجود آمده بود.

محمود فکری امروز در این باره صحبت کرد. البته اشاره سرمربی استقلال بیشتر به تحلیل هایی بود که در این باره صورت گرفت که این تحلیل ها بدون شک نظر مهدی قایدی نیست. یکی از این ها دوری شیخ دیاباته از ترکیب تیم آبی بود. محمود فکری به درستی به این نکته اشاره کرد که مهدی قایدی بدون شیخ دیاباته هم مهاجم توانمندی است و در تیم ملی هم گل زنی کرده است؛ بنابراین می تواند در استقلال هم گل زنی کند.

حضور مهدی قایدی در ترکیب هر تیمی موهبت است؛ اما نکته قابل تامل در بهره داری از چنین مهاجمانی که محمود فکری باید به آن توجه داشته باشد تعیین سبک بازی تیم بر اساس توانمندی مهاجم است و از سویی توپ رساندن به مهاجم یا به همان عبارت ساده تر خلق موقعیت. توپ در باکس به مهدی قایدی برسد یا گل می سازد یا گل می زند و این اتفاقی بود که فصل گذشته برای مهدی قایدی در استقلال رخ داده بود اما به نظر می رسد او در استقلال این فصل بیشتر خارج از باکس بازی می کند و به تنهایی باید برای خود موقعیت ایجاد کند. مهدی قایدی به توجه به شرایط بدنی در دفاع به اندازه حمله نمی تواندموثر باشد و استراماچونی و در ادامه فرهاد مجیدی سعی می کردند ازاین ظرفیت در حمله استفاده کنند؛ دفاع تیمی و توپ رساندن به مهدی قایدی یکی از استراتژی های اصلی استقلال در زمان مربیگری استراماچونی و در ادامه فرهاد مجیدی بود که این سبب گلزنی های متعدد از سوی مهدی قایدی و هم چنین خلق موقعیت گل شد. استقلال در اختیار مهدی قایدی نبود اما تلاش می کرد با بازی تیمی توپ را به این بازیکن یا شیخ دیاباته برساند و این زوج کار را تمام می کردند. به همین بهانه استقلال فصل گذشته بهترین خط حمله را در اختیار داشت.

مهدی قائدی- استقلال

گذر از مهدی قایدی به هر بهانه ای سود مند نیست؛ این در ست که سبحان خاقانی در بازی با شهر خودرو برای استقلال گلزنی کرده اما مهدی قایدی بعد از سال ها بازی در ترکیب استقلال تبدیل به مهاجم باتجربه ای شده و در باکس صاحب موقعیت شود یا گل می زند یا گل می سازد و کمتر مهاجمی این دو خصوصیت را با هم دارد. استقلال محمود فکری باید تلاش کند همانند استقلال استراماچونی از مهدی قایدی بازی بگیرد. این به سود استقلال و مهدی قایدی است. همان طور که در پرسپولیس وقتی علی علیپور با بحران گل زنی مواجه شد به پای این مهاجم ایستاد تا دوباره خود را پیدا کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3np8px

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



کار سخت فکری برای انتخاب گزینه‌های خط حمله استقلال