تاریخ انتشار: 1399/09/29 01:53
کد خبر: 48237

نکته جالب فیفا درباره پرسپولیس

سایت رسمی فیفا در آستانه دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و اولسان هیوندای، گزارشی درخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیامنتشر کرد.
نکته جالب فیفا درباره پرسپولیس

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در گزارشی با تیتر «پرسپولیس به دنبال اولین قهرمانی، اولسان به دنبال قهرمانی شماره ۲»، فینال روز شنبه لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی را بررسی کرد.

فیفا نوشت: «پرسپولیس و اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند. تیم ایرانی در دومین فینال خود در سه سال گذشته به میدان می‌رود و نماینده کره جنوبی به دنبال دومین قهرمانی خود است. پرسپولیس،‌ قهرمان ایران در سه سال گذشته و قهرمان سال ۲۰۱۲ آسیا یعنی اولسان هیوندای کره جنوبی، روز شنبه در قطر برای قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و نمایندگی آسیا در جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۱ به مصاف هم می‌روند.

در آن سوی میدان اولسان با عملکردی تأثیرگذار، بدون شکست به فینال رسید. آنها پس از پیروزی در پنج مسابقه و یک تساوی، با ۱۴ گل زده به صدرنشینی گروه F رسیدند. قهرمان سال‌های  ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کره جنوبی نشان داد که این فُرم خود را به مرحله حذفی هم رسانده و در دور یک‌هشتم نهایی، با نتیجه ۳ بر صفر از سد ملبورن ویکتوری گذشت. آنها در یک‌چهارم نهایی با دو گل جونیور نگرائوی برزیلی، بیجینگ گوان را شکست دادند.  اولسان هیوندای سپس در نیمه‌نهایی، ویسل کوبه و ستاره آن یعنی آندرس اینیستا را شکست داد و برای دومین بار در تاریخ خود به فینال رسید.

غول‌های تهرانی بیشتر از بازی تیمی نتیجه گرفته‌اند تا مهارت‌های فردی. گواه این موضوع، به ثمر رسیدن ۱۲ گل تا فینال توسط شش بازیکن مختلف بود. آنها در عقب زمین بسیار به دروازه‌بان خود یعنی حامد لک تکیه دارند؛ کسی که در پنج بازی از هفت دیداری که به میدان رفته، دروازه خود را بسته نگه داشته است. در خط هافبک، گل‌محمدی به لژیونر عراقی خود یعنی بشار رسن چشم امید دارد. کسی که به فیفا گفت "تیمی که کمترین اشتباه را داشته باشد، شنبه پیروز خواهد شد".

اولسان روی قدرت هجومی تیم خود حساب می‌کند، به‌خصوص جونیور نگرائوی برزیلی و بیورن یانسن نروژی. زوجی که پنج گل زده‌اند که تقریباً نیمی از گل‌های تیم خود را به ثمر رسانده‌اند. کیم دوهون هم تجربیات زیادی دارد. همانند تعدادی از بازیکنان بین‌المللی که در تیم ملی کره جنوبی بازی می‌کنند،‌ اولسان هیوندای یون بیت‌گارام را در خط دفاعی دارد که به خاطر مهارتش در توپ‌های مُرده شناخته می‌شود. همچنین کاپیتان باتجربه این تیم یعنی لی کئون‌هو که تنها بازیکن تیم هشت سال پیش قهرمان لیگ قهرمانان محسوب می‌شود که هنوز در این تیم بازی می‌کند.»

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mmabw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر اولسان