تاریخ انتشار: 1399/09/29 13:08
کد خبر: 48215

معرفی تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی معرفی شدند که پنج تیم دارای دو بازیکن در این جمع هستند.
معرفی تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر بدون در نظر گرفتن دیدار معوقه «پرسپولیس و سپاهان» در حالی با انجام هفت مسابقه پیگیری شد که پنج تیم موفق به کسب پیروزی برابر حریفان خود شدند و دو مسابقه هم با تساوی به پایان رسید.

تراکتور تبریز، نفت مسجدسلیمان، گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان پنج تیمی بودند که در دیدار اخیرشان توانستند به پیروزی دست پیدا کنند و با نمایش خوبی که ارائه دادند، دو بازیکن در تیم منتخب هفته "ورزش سه" دارند؛ ذوب‌آهن هم با جلوگیری از گلزنی مهاجمان استقلال یک نماینده از خط دفاعی در این بین دارد که اسامی این ۱۱ نفر را به همراه شرح مختصری از عملکردشان در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان

محمدرضا اخباری(تراکتور)

پس از جدایی رشید مظاهری، به نظر می‌رسید که تراکتور در درون دروازه دچار چالش بزرگی شود، اما محمدرضا اخباری با درخشش فوق‌العاده در مرحله نیمه نهایی و فینال جام حذفی از عوامل اصلی کسب قهرمانی تبریزی‌ها بود. با وجود جذب فرعباسی، اما اخباری جایگاه خودش را به‌عنوان سنگربان شماره یک تراکتور در لیگ برتر هم تثبیت کرد. او در بازی این هفته در برابر پیکان هم دو سیو فوق‌العاده داشت. اخباری ابتدا یک واکنش استثنایی روی شوت اسماعیل بابایی داشت و اوج درخشش در دقیقه ۴+۹۰ بود که موفق به مهار ضربه پنالتی حجت حق‌وردی شد تا نشان دهد به همان اخباری چند سال قبل تبدیل شده است.

* مدافعان

بهروز نوروزی‌فر(نفت مسجدسلیمان)

مدافع میانی نفت مسجدسلیمان در بازی با فولاد روز پُرفروغی را پشت سر گذاشت؛ او و زوجش در قلب خط دفاعی به‌خوبی از مهار شیمبا برآمدند. در دقایق پایانی با جلو کشیدن موسی کولیبالی کار این مدافع میانی سخت‌تر شد، اما در بازی مستقیم هم همه ضربات را زد تا دروازه احمد گوهری بسته بماند، و خوش یمن‌تر گل نیما انتظاری بود که بازیِ خوب مردان خط دفاعی نفت مسجدسلیمان را کامل کرد. با اقتداری که خط دفاعی نفت در این بازی از خود نشان داد، می‌توانیم شاهد بسته ماندن دروازه این تیم و تکرار پیروزی‌های شاگردان مجتبی حسینی در بازی‌های آینده باشیم.

وحید محمدزاده(ذوب‌آهن)

خط دفاعی ذوب‌آهن روز خوبی را مقابل استقلال پشت سر گذاشت و توانست کم‌اشتباه و موفق کار کند؛ وحید محمدزاده روی بیشتر توپ‌های بلند ضربات سر اول را زد و در قطع ارتباط توپ بین هافبک‌ها عملکرد خوبی داشت تا تیمش گلی دریافت نکند. او در کنار سید عبدالله حسینی اجازه ندادند تا مهاجمان آبی‌پوش گلزنی کنند. محمدزاده و حسینی که زیر نظر رحمان رضایی، یکی از بهترین مدافعان میانی سابق فوتبال ایران زوج موفقی تشکیل داده‌اند، امیدوار هستند این روند را در بازی‌های آینده ادامه دهند و تیمشان را در خروج از بحران کمک کنند.

بهنام برزای(گل‌گهر)

هافبک سابق استقلال، امسال و زیر نظر امیر قلعه‌نویی در پست جدید دفاع راست به میدان رفته و در میان تعجب همگان، فعلا عنوان بهترین پاسور لیگ را در اختیار دارد. برزای در دیدار مقابل شهرخودرو نیز در دفاع راست به میدان رفت؛ او در دقیقه ۶۶ با یک پاس بلند و ۳۰ متری با پای چپ، منشا را با سنگربان مشهدی‌ها تک به تک کرد و در حالی که یک مدافع نیز مزاحمِ مهاجم نیجریه‌ای گل گهر بود، او قدر پاس طلایی برزای را دانست و دومین گل تیمش را به ثمر رساند. بهنام برزای در این فصل تاکنون ۳ پاس گل داده که هر سه را نیز گادوین منشا به گل تبدیل کرده است. بازیکن ۲۷ ساله سیرجانی‌ها این هفته در کارهای دفاعی نیز عملکرد خوبی داشت و  موجب شد تا نام او در ترکیب منتخب هفته قرار بگیرد.

پوریا آریاکیا(آلومینیوم)

انتخاب بهترین بازیکن از بین نفرات اصلی و حتی تعویضی در بین شاگردان رسول خطیبی در این هفته‌ها کار دشواری است، اما در این جمع و در دیدار با صنعت نفت می‌توان به عملکرد بدون نقص و پُرتلاش پوریا آریاکیا اشاره کرد. مدافع آلومینیوم که در لیگ بیستم نمایش رو به رشدی داشته و بازی به بازی بهتر کار می‌کند، مقابل صنعت نفت اجازه نداد وینگرهای تکنیکی حریف از سمت چپ خط دفاعی آلومینیوم داشته باشند و علاوه بر ناکام گذاشتن حملات آبادانی‌ها و تکل‌های به موقع، یک پاس گل تماشایی هم به حامد پاکدل داد تا عملکردش نقش مهمی در دومین برد فصل داشته باشد.

* هافبک‌ها

مهرداد رضایی(مس رفسنجان)

بازیکن ۳۰ ساله و همدانی مس برای دومین هفته متوالی در ترکیب تیمش خوش درخشید. او که فصل گذشته ۵ گل برای رفسنجانی‌ها در لیگ دسته اول به ثمر رسانده بود، هفته پیش نامش را به‌عنوان نخستین پاس گل دهنده تاریخ مس رفسنجان در رقابت‌های لیگ برتر به ثبت رساند. او در بازی این هفته برابر نساجی نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داد. هافبک دفاعی مس در این بازی ۷ عملکرد دفاعی موفق داشت و ۸۳ درصد از پاس‌هایش درست بود. بازیکنان نساجی بیشترین میزان خطا را بر روی او انجام دادند و رضایی با بازی تخریبی در میانه میدان، مانع از شکل‌گیری حملات نساجی شد و یکی از عوامل مهم در دومین پیروزی مس در لیگ برتر بود.

نیما انتظاری(نفت مسجدسلیمان)

دیدار نفت مسجدسلیمان و فولاد با توجه به شرایط زمین و وضعیت فنی دو تیم، یک نبرد نفس‌گیر در میانه میدان به حساب می‌آمد که یکی از شاخص‌ترین چهره‌های میانه میدان در این دیدار، نیما انتظاری، هافبک دفاعی جنگنده نفت مسجد سلیمان بود و در این دیدار موفق شد به خوبی مقابل هافبک‌های خطرناک فولاد خوزستان، وظایف محول شده از سوی مجتبی حسینی را اجرا کند، اما این تمام آنچه که از انتظاری مقابل فولاد دیدیم نبود؛ اوج کار این بازیکن را باید گل دیدنی‌اش دانست که در دقیقه ۱+۹۰ با شوتی غیرقابل مهار از پشت محوطه جریمه، وارد دروازه فولاد کرد. انتظاری با این گل سه امتیازی، به ستاره تیمش مقابل فولاد تبدیل شد.

اشکان دژاگه(تراکتور)

انتخاب مسعود شجاعی به‌عنوان سرمربی موقت تراکتور، تاثیری قابل توجهی روی شرایط اشکان دژاگه در ترکیب تراکتور داشته است. دژاگه در حال حاضر به‌عنوان کاپیتان ثابت تراکتور، فارغ از مباحث فنی، از نظر روحی و روانی هم بار تیم را به دوش می‌کشد. او مقابل پیکان به خوبی از پس وظیفه یاد شده بر آمد و جدا از انجام کامل وظایف کاپیتانی، اشکان از نظر فنی در میانه میدان نمایش قابل توجهی داشت و با حرفه‌ای‌گری موفق شد از اشتباه مدافعان پیکان یک گل برای خود و تیمش ساخته و با به ثمر رساندن اولین گل فصل خود، در جمع بهترین‌های هفته قرار بگیرد.

سید مهدی حسینی(آلومینیوم اراک)

از کار انداختن خط میانی و هافبک‌های خلاق صنعت نفت در این فصل کار هر تیمی نبوده و تنها پرسپولیس در هفته دوم توانسته بود مقابل آنها ایستادگی کرده و به برد برسد، اما این هفته هفتم شاگردان رسول خطیبی موفق شدند به خوبی از پس رقابت با نفراتی همچون طالب ریکانی، حسن بیت‌سعید و ... بر بیایند. در بین هافبک‌های آلومینیوم در این مسابقه، سید مهدی حسینی نمایش ویژه‌ای داشت و توانست در نبردهای هوایی بیشترین موفقیت را داشته باشد و علاوه بر آن در گردش توپ، پاس‌های بلند، قطع ارتباط خطوط حریف و ... به خوبی کار کند و درصد بالایی از پاس‌های خود را به مقصد برساند. او دو بار هم به شدت در جدال تن به تن با بازیکنان حریف آسیب دید، اما با وجود مصدومیت و شکستگی سر از بازی قبل، با جنگندگی به کارش ادامه داد و یکی از بهترین‌های تیمش لقب گرفت.

* مهاجمان

گادوین منشا(گل‌گهر سیرجان)

قرار گرفتن نام منشا در تیم منتخب هفته نیز به مسئله‌ای تکراری تبدیل شده است. ستاره نیجریه‌ای گل‌گهر یک تنه تیمش را به صدر جدول رسانده است و این هفته برای نخستین بار در فوتبال ایران موفق به ثبت هت‌تریک شد. منشا در دیدار با شهرخودرو به خوبی پاس‌های زکی‌پور، برزای و عاشوری را وارد دروازه میلاد فراهانی کرد تا تیم امیر قلعه‌نویی مجددا به صدر جدول بازگردد. منشا که طی هفت هفته گذشته در ۶ دیدار موفق به گلزنی شده، نشان داد که اسب خودش را برای کسب توپ طلای فوتبال ایران زین کرده و با فاصله‌ای زیاد نسبت به سایر رقبا، تک و تنها در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. حالا منشا با ۹ گل زده در ۷ بازی، آماری فوق‌العاده را برای خودش به ثبت رسانده است. او در فصل نخست حضورش در فوتبال ایران و تیم پیکان، موفق به زدن ۱۵ گل شده بود و حالا می‌خواهد این رکورد را ارتقا بخشد. این روزها، سخت‌ترین کار ممکن برای مدافعین حاضر در فوتبال ایران، مهار منشایی است که به شکل وحشتناکی آماده است.

محمد قاضی(مس رفسنجان)

مارکوپولوی فوتبال ایران امسال حضور در رفسنجان را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. قاضی ۳۵ ساله در بازی با نساجی، زننده تک گل تیمش بود و در دقیقه ۴۴ این مسابقه سانتر زیبای طرحانی را با ضربه سر دیدنی زد و قفل دروازه میرزازاد را گشود. قاضی به‌جز این گل نیز دو بار شانسش را برای گلزنی امتحان کرد؛ دو شوت او به شکل خطرناکی از کنار دروازه نساجی به بیرون رفتند و شاید اگر او خوش شانس بود، می‌توانست در این بازی دبل یا هت‌تریک کند. قاضی روز سختی را برای مدافعین نماینده قائم‌شهر رقم زد و آنها ۴ بار روی او مرتکب خطا شدند. قاضی در این دیدار نشان داد به هیچ وجه به یک بازیکن ۳۵ ساله شباهت ندارد و همچنان می‌تواند برای هر خط دفاعی خطرناک باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oqdno

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سردار در تیم منتخب هفته لیگ برتر روسیه+عکس