تاریخ انتشار: 1399/09/30 23:35
کد خبر: 48077

اختصاصی/ مدیریت متفاوت محمدرضا ساکت؛ متخصص و ریسک پذیر

محمدرضا ساکت به طور دقیق و مشخص یکى از مدیران کارآمد، متخصص، توانمند و با شهامت عرصه مدیریت ورزشى ایران است
اختصاصی/ مدیریت متفاوت محمدرضا ساکت؛ متخصص و ریسک پذیر

امید قاسمیان؛ وقتى سیستم هزینه چرخه مدیریت کشور را با خود حمل مى کند، انتظار دیدن مدیران خلاق و جسور و توانمند را نداشته باشید، به ویژه ورزش ایران که حیاط خلوت بازماندگان حلقه انتخاباتى روساى جمهور از کابینه بوده و هستند . بنابراین فدراسیون‌هاى ورزشى و باشگاهها به عنوان متولیان ورزش قهرمانى زیر مجموعه‌هاى وزارت ورزش هستند و افرادی با سلیقه و تحت نگاه مدیران ارشد وزارتخانه‌اى یا برکنار شده مى‌آیند و پست می‌گیرند و کمتر مى‌بینید قدرت تصمیم گیرى در اختیار اشخاص باشد .

متاسفانه در این سالها رسانه‌هاى مستقل ورزشی کمتری داشته‌ایم چون همه به دنبال پیروى از یک حزب یا یک سیستم یا یک گروه و فرد بوده‌اند . مدرک تحصیلى و مدرک گرایی هم باعث ورود دانشگاهیان در امور اجرایی شده است . به عبارت بهتر هسته تشکیل شده اجرایی، رسانه‌اى و دانشگاهى را بر جامعه قالب کرده‌اند و افراد حتما باید مدارج بالاى دانشگاهى داشته باشند، در غیر اینصورت باخت‌ها و مشکلات حاصل نداشتن مدرک دانشگاهی بالاست .

photo_2020-09-11_16-52-11

با نگاه سطحى به مدیران ورزشى کشورهاى دیگر این مسئله به ذهن مان خطور می‌کند که مدیران اروپایی، آفریقایی و آسیایی شاید زیر ٣٠٪؜ مدرک تحصیلى دانشگاهى دارند ، اما بدون استثنا دوره‌هاى مدیریت ورزشى را در یک موسسه یا آکادمیک گذرانده‌اند . آنها مدرک دوره‌هاى تخصصى ورزشى براى ارکان یک فدراسیون، باشگاه یا ساختار اجرایی و ستادى در ورزش دارند . اتاق فکر آنها متشکل از افراد متخصص و خبره در بخش هاى مختلف است .

لازم به ذکر است؛ در سالهاى گذشته بر همه مردم ورزش دوست ثابت شد که مدیریت بر ورزش تخصص میخواهد  " مدرک و لابى و حمایت حزبى و دولتى " نمیخواهد . محمد رضا ساکت به طور دقیق و مشخص یکى از مدیران کارآمد، متخصص، توانمند و با شهامت عرصه مدیریت ورزشى ایران است.

محمدرضا ساکت

اگر محمد رضا ساکت در کشورهایی چون آلمان ، فرانسه ، ژاپن ، قطر بود، صادقانه بگویم اکنون جزو تصمیم گیرندگان و مدیران ارشد ورزش آن کشورها بود . مدیریت بر هیات فوتبال استان اصفهان و قدرت بخشیدن بر ورزش استان اصفهان و اثربخشى آن در ساختار فوتبال ایران و آسیا و حتی جهان را مى‌توان در ساختار مدیریتى اش جستجو کرد . وقتى باشگاه سپاهان را تحویل گرفت ، کمتر کسى فکر می‌کرد، بتواند رشته‌هاى ورزشى و فوتبال را در بخش ادارى و ورزش قهرمانى به سطح ایده‌آل برساند به طوری که حداقل بازوى فدراسیون‌هاى ورزشى شد، در قالب تیم ملى باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به مسابقات برون مرزى اعزام شد . تیم فوتبال به بالاترین سطح قهرمانى در ایران و آسیا رسید ، سطح ورزش استان تکان خورد و اثر آن را در همه رشته مشاهده کردیم .

توجه او به ورزش همگانى و سلامت مردم استان، توجه به مدارس و فرزندان مردم خطه زاینده رود زمینه ساز دیده شدن جوانان این مرز و بوم شد . بدون شک کارمندان بخش هاى مختلف ورزشى ساخته و یکى پس از دیگرى در ورزش استان و کشور موقعیت بدست آوردند . شاید بعد از سپاهان تحت عنوان نفر دوم و سوم در فوتبال ایران شناخته شد، اما قاطعانه نقش او را بر فوتبال در عرصه مدیریتى فراتر از نفر اول مشاهده کردیم. محمدرضا ساکت همیشه نزد منتقدین به عنوان فردى قدرتمند شناخته میشود، البته شاید خیلى وقت‌ها قربانى جناح‌بندى و سیستم هزینه شده باشد . با نهایت احترام به مدیران هزینه کشور ، محمد رضا ساکت را یکی از بهترین مدیران ورزشى تاثیر گذار و موفق ورزش ایران بعد از انقلاب میدانم، چون او توانسته است به خوبى از پس این مهم برآید . به شما افتخار میکنیم آقاى محمد رضا ساکت و نقش شما در تقدیر و تکریم، سلامت مردم و ورزش همگانی، ورزش قهرمانى، ورزش بانوان، احترام به پیشکسوتان و وفادارى شما به مردم اصفهان را میدانیم و نمى‌خواهیم آن را باز کنیم، بدانید قدردان شما هستیم .

محمدرضا ساکت

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ad99v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدیر جدید روابط عمومی باشگاه سپاهان معرفی شد