تاریخ انتشار: 1399/10/07 16:38
کد خبر: 47603

جی‌پی‌اس و محرمانه استقلال- گل‌گهر

جالب است بدانید استقلال و گل‌گهرسیرجان در شرایطی در هفته نهم رقابت‌‎های لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت که کادر فنی هر دو تیم از محصول مشابهی برای تجزیه و تحلیل عملکرد بازیکنانشان استفاده می‌‎کنند.
 جی‌پی‌اس و محرمانه استقلال- گل‌گهر

 چند سال پیش استفاده از تکنولوژی جی‌پی‌اس برای رصد کردن شرایط بدنی بازیکنان در ایران یک کار سخت به شمار می‌رفت، ولی حالا مدتی است که از ورود تکنولوژی موقعیت‌یابی به عرصه فوتبال سپری شده و در حال حاضر تقریبا تمامی باشگاه‌های ایرانی نیز از آن استفاده می‌کنند و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های ایرانی توانسته انتظارات آنها را برآورده کند.

در ماه مارس 2018 و تنها سه ماه پیش از آغاز جام جهانی در روسیه، فیفا اجازه بکارگیری سیستم های ردیابی و عملکرد الکترونیکی در مسابقات را صادر نمود. در ایران نیز پس از جام جهانی روسیه بود که استفاده از این تکنولوژی با حضور فعال شرکت‌های داخلی که کارشان را با الگوبرداری از نمونه‌های خارجی قبل از جام جهانی آغاز کرده بودند و آن‌را در ایران تولید می‌کردند، رفته رفته جا افتاد و شرکت ST2 که از پیشگامان این عرصه در فوتبال کشور به شمار می‌رود، در زمان سرمربیگری کارلوس کی روش این فناوری را به صورت دمو در اختیار تیم ملی قرار داده بود و حالا بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند.

استقلال، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و هوادار ... برخی تیم‌هایی هستند که از محصولات شرکت ایرانی "اس‌تی‌تو" استفاده می‌کنند و آنطور که از مصاحبه‌های اعضای کادر فنی این تیم ها برمی‌آید، کیفیت این محصول داخلی رضایت آنها را به همراه داشته و حتی آن را قابل رقابت با نمونه‌های خارجی دانسته‌اند.

استقلال تهران

در حال حاضر شرکت‌های داخلی زیادی نیز پا به عرصه تولید و راه اندازی سیستم های هوشمند برای کمک به مربیان و ورزش گذاشته‌اند و به احتمال فراوان در این بین شرکت‌هایی که بتوانند این فناوری را با قیمت رقابتی‌تر در بازار ملتهب این روزهای کشور عرضه کنند، مانند "اس‌تی‌تو" سهم بیشتری از بازار را به خودشان اختصاص خواهند داد.

نکته اینجاست که رسانه‌های خبری و وب‌سایت‌های آماری فوتبال علاقمند نیز  به در اختیار داشتنن این آمار و ارقام برای تحلیل‌های مرتبط با هر تیم به صورت محرمانه باقی می‌ماند. در حال حاضر در تیم استقلال صمد مرفاوی مسئولیت آنالیز داده های جی پی اس را برعهده دارد و تیم گل گهر هم سعید الهویی این کار را انجام می دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48l7nm

آخرین اخبار