تاریخ انتشار: 1399/10/07 23:53
کد خبر: 47563

اعتراض شدیداللحن نکونام به برنامه‌ریزی لیگ

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: برنامه سازمان لیگ باید طوری باشد که همه تیم‌ها به تعداد بازی مشخص برسند تا سایر بازی‌ها برگزار شود.
اعتراض شدیداللحن نکونام به برنامه‌ریزی لیگ

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در خصوص شرایط شاگردانش اظهار داشت: خداراشکر ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و متاسفانه با توجه به بازی‌های عقب افتاده تیم‌های دیگر این هفته بازی نداشتیم و تمرین داشتیم. بچه‌ها در شرایط خوبی هستند و آماده بازی بعدی می‌شویم.

وی ادامه داد: تیم‌های آسیایی نفرات خوبی دارند و برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌دهند. امسال ما محرومیت بازیکن خارجی داریم و شرایط برای تیم‌های ایرانی سخت می‌شود. امیدواریم بتوانیم از پلی‌آف صعود کنیم. همه بازی‌ها برای ما مهم است تا بتوانیم امسال بهترین عملکرد را داشته باشیم. هیچ مربی‌ای در دنیا نمی‌تواند قول بدهد. ضامن موفقیت تلاش و کار است و تیم‌های دیگر هم تلاش می‌کنند. چیزی که شما را به موفقیت می‌رساند این است که به پشتکارتان ادامه بدهید. هدفمان این است که جایگاه و شان باشگاه فولاد در آن حفظ شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان که با برنامه «از فوتبال چه خبر» رادیو ورزش  گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص برنامه‌ریزی جدید سازمان لیگ، تصریح کرد: صد درصد ما هم معترض به برنامه هستیم. دیشب با سهیل مهدی صحبت کردم. ایشان برنامه‌ای را تنظیم می‌کند که به خاطر حضور پرسپولیس در فینال آسیا است، این باعث افتخار کشورمان است. خدا را شکر می‌کنیم که این اتفاق افتاد و نایب قهرمان شدند اما سوال‌ها از قبل شروع می‌شود. اینکه بازی نساجی و ذوب‌آهن با پرسپولیس چرا لغو شد؟ من خودم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال حضور داشتم، متاسفانه همین برنامه‌ریزی‌ها آن زمان برای ما مشکل درست کرد. تا جایی که تا پای پرواز داشتیم بازی می‌کردیم. ما به کشور کره جنوبی رفتیم و به خاطر خستگی و بی‌برنامگی حذف شدیم و به فینال نرسیدیم. قطعا ما هم موافق بودیم که پرسپولیس استراحت کند و سرحال به فینال برود. ولی بازی نساجی و ذوب‌آهن کنسل شده و بعد از برگشتن به ایران، برنامه‌شان باید طوری باشد که همه تیم‌ها به تعداد بازی مشخص برسند تا سایر بازی‌ها برگزار شود.

نکونام ادامه داد: صحبت من با سهیل مهدی این بود که ۱۲ روز پرسپولیس بازی کند اما همه تیم‌ها به یک تعداد بازی برسند. شما ببینید من سه بازی بیرون از خانه پشت سر هم دارم که دو تا از آنها با مدعیان است. آقای سهیل مهدی به من گفت که لغو بازی پرسپولیس در برابر ذوب‌آهن و نساجی دستور از بالا بوده است! ما مخالفت خود را با برنامه لیگ اعلام کردیم اما همان برنامه را ابلاغ کردند! یعنی این برنامه اصلا برای تیم‌های دیگر نیست. مشخص است برای چه تیم‌هایی این برنامه را تنظیم کردند! 

وی در پاسخ به این پرسش که منظور از دستور از بالا چیست و آیا منظورش وزارت ورزش است؟ بیان کرد: من نمی‌دانم دستور از بالا کجا است، می‌تواند طبقه بالا هم باشد! سوالی که مهم است، چرا برنامه لیگ را ۳ هفته یک بار اعلام می‌کنند؟ ما که به خاطر کرونا تعطیلی نداریم. خدا را شکر شرایط کشور ما از نظر کرونا خوب است و فوتبال باعث نشاط جامعه است. ۱۵ هفته را اعلام کنند تا ما تا نیم فصل برنامه‌مان را بدانیم. نمی‌توانند یک برنامه ساده اعلام کنند. به خاطر تیم‌های دیگر همه باید صبر کنند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. اشکالی ندارد. لیگ را نگه دارید تا پرسپولیس بازی‌های عقب افتاده‌اش را انجام بدهد. هر زمان به تیم‌های دیگر رسید، همه باهم دوباره شروع کنیم. دو هفته دیرتر شروع می‌کنیم اما چه ایرادی دارد؟ 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: من ۵ هفته قبل گفتم ۱۲ روز استراحت بدهید تا ۳ بازی انجام شود بعد از آن می‌شود لیگ را ادامه داد. اما با ۴ بازی عقب افتاده نمی‌شود. برای پرسپولیس هم شرایط سخت است، این چه برنامه‌ریزی‌ای است؟ فولاد دهم دی بازی می‌کند، پرسپولیس یازدهم دی‌ماه. تیم من ۱۵ دی بازی می‌کند، پرسپولیس ۱۶ دی. تیم من ۲۱ دی بازی می‌کند، پرسپولیس ۲۲ دی. ما ۲۹ دی در حالی با پرسپولیس بازی می‌کنیم که ۸ روز استراحت کردیم و پرسپولیس ۷ روز. 

نکونام افزود: تمام ایرادمان به سازمان لیگ است. بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس را هرطور که صلاح است، برگزار کنید اما به تیم من چه ربطی دارد که باید دهم و پانزدهم بازی کنم؟ آیا دور برگشت هم ۳ بازی ما را داخل خانه می‌اندازید؟ خواسته‌مان این است که بازی‌های تیم ما را هم طبق برنامه برگزار کنید. باشگاه استقلال اعلام کرد اگر پرسپولیس با سپاهان بازی نکند، دربی به میدان نمی‌رویم. چرا آن بازی می‌شود انجام شود، بازی‌های ما نمی‌شود؟ من می‌خواهم این اتفاق بیفتد و همه تیم‌ها سر وقت خودشان بازی کنند. ما ۴ روز یک بار بازی می‌کنیم اما سر وقت خودمان. 

وی با بیان اینکه هواداران فوتبال و طرفداران فولاد همه می‌خواهیم حق به حق‌دار برسد، عنوان کرد:  ما باشگاه فولاد هستیم و هواداران توقع دارند از تیم‌شان دفاع کنیم. خیلی جالب است همه تیم‌ها ناراضی‌اند و خودتان می‌دانید که فقط کدام تیم راضی است! منتهی باید شرایط برای همه تیم‌ها یکسان باشد. بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس را برگزار کنید اما طوری نباشد که ما ۱۰ بازی کنیم، یک باشگاه ۸ تا و یکی ۹ تا.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: ما خواهان این بودیم که بازی ما با سپاهان را عقب افتاده کنید. بازی‌های دیگران را همه جابه جا کردند تا راضی باشند اما برای ما نکردند. این یک شاهکار در برنامه‌ریزی لیگ برتر است که نمی‌توانند برنامه درست بریزند. در همین برنامه ۳ هفته‌ای هم می‌بینیم که تعداد زیادی اشتباه در آن وجود دارد! واقعیت فوتبال ما همین است. همه چیز به هم می‌آید. جای گله‌ای هم نیست. سازمان لیگ اینطور برنامه‌ریزی می‌کند و اعتراض‌ها بلند می‌شود. در همه جای فوتبال ما اینطور است. تنها کسانی موفق می‌شوند که زورشان بیشتر است چون نفع آن مهم‌تر است.

نکونام خاطرنشان کرد: تیم من بازی عقب افتاده ندارد؛ پرسپولیس بازی عقب افتاده دارد اما همه مسابقاتش بعد از ما است! آخرش شرایط طوری می‌شود که باید با مدعیان قهرمانی در بیرون از خانه بازی کنم! من متوجه نمی‌شوم که چرا باید برنامه را جابجا کنند. اگر اینطور است بگویند ترتیب بازی‌های دور برگشت هم اینگونه است و ما ۳ بازی داخل خانه داریم! این هفته ماشین سازی و نفت مسجدسلیمان برگزار شد. برف سنگین بود و پارو نشد. هفته قبل در مسجدسلیمان بازی کردیم. شما باید کاور تیم میزبان روی زمین را می‌دیدید. برق قطع شده بود، نمی‌توانستیم جلسه فنی برگزار کنیم. شرایط غذا و هتل هم که مشخص بود. فوتبال ما همین است. تا موقعی که بخواهیم همه چیز را با دوستی و تلفن رفع کنیم، همین آش و همین کاسه است. به سهیل مهدی و ناظر بازی در مسجدسلیمان مشکلات را گفتیم اما کسی گوش نکرد. خداراشکر بازی پرسپولیس به عنوان یک تیم پرطرفدار دیدیم که بازی با نساجی‌اش را چطور زوم کردند. 

وی در پایان گفت: تمام بازی‌هایی که می‌کنیم را کشورهای عربستان و قطر عکس و فیلم می‌گیرند و به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دهند که نتوانیم میزبانی جام ملت‌های آسیا بگیریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oqyrg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال-فولاد؛نکونام و فکری روز سختی دارند!