تاریخ انتشار: 1399/10/11 23:23
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 47309

اختصاصی/ چرا "تانک" استقلال حمایت نمی شود؟!

شما هم می‌توانید کریمی یا ابراهیمی شوید!
 اختصاصی/ چرا "تانک" استقلال حمایت نمی شود؟!

نقش یک هافبک دفاعی خوب، کلیدی تر از پلی میکر است که استقلال باید قدر این نعمت بزرگ را بداند و حمایتش کند.

 با اینکه در فوتبال مدرن امروزی هافبک بازی ساز (پلی میکر) برداشته شده و تیم های بزرگ دنیا رو به سیستم جدید آورده‌اند، اما هنوز هافبک دفاعی کارایی خودش را دارد و نقش اصلی یک تیم در نتیجه گیری، محسوب می شود.

مسعود ریگی، یکی از بهترین بازیکنان دو فصل اخیر استقلال و لیگ برتر است که با بازی‌های خوبش، توانسته نظر هواداران و حتی کارشناسان را به خود جلب کند و نقش قابل و توجه‌ای را در کمربند خط میانی آبی‌پوشان داشته باشد. ریگی از جمله بازیکنان بی‌حاشیه فوتبال ایران است که ساده و بدون ادا و اطوار بازی می‌کند و هیچ وقت برای جلب و توجه کردن دست به هر کاری نمی‌زند! این کار پسندیده او باعث شده یک هافبک دفاعی با نظم و بدون حاشیه در فوتبال ایران ظهور کند که البته حیف که خیلی دیر کشف شده و به استقلال آمده است. او برخلاف خیلی از بازیکنان که با مصاحبه کردن‌های حاشیه‌ای در رسانه و حتی از طریق شبکه مجازی خودشان را جلب توجه می‌کنند؛ بسیار سر به زیر و در اختیار تیم است که همین امر باعث شده هواداران این بازیکن را بدون جانشین در استقلال بدانند. ریگی که بیشتر عمر فوتبالی اش را در لیگ یک و دو سپری کرده، همین دو فصل اخیر انقدر خوب و تاثیرگزار بوده که گویا با سابقه‌ترین، بازیکن حال و حاضر لیگ محسوب می‌شود، کاری خیلی از بازیکنان سالهاست در انجام دادن ان عاجز هستند و فقط پول می‌گیرند و وقت تلف می کنند!

 نقشی که مسعود ریگی در استقلال دارد، یک تخریبچی و توپ خراب کن کامل است که سال گذشته، همین نقش او باعث شد علی کریمی به فرمانده جدید آبی‌ها تبدیل شود و یاد و خاطره امید ابراهیمی را زنده کند. امیدی که وقتی از استقلال جدا شد، بی جانشین بود ولی همین بازی‌های تخریبی، ریگی یک فرمانده جدید (علی کریمی) را ساخت و در نهایت قطری ها مثل ابراهیمی او را قاپیدند و به لیگ ستارگان بردند!

در فوتبال ایران و حتی جهان وقتی یک تیم، بخواهد، خط میانی مستحکم و قوی داشته باشد، نیاز به یک هافبک دونده، جنگنده و توپ خراب کن دارد که حتی تیمی مثل بارسلونا هم که فوتبال تیکی تاکا را به نمایش می گذارد، یکی مثل سرخیو بوسگتس را دارد که سالها پشت ژاوی و اینیستا به میدان رفت و باعث شد؛ این دو بازیکن طراحان اصلی (مهندسین) کاتالانها در مسابقات داخلی و خارجی شوند. همین الان بخش اصلی عدم نتیجه گیری بارسلونا افت فاحش و گاهی وقت ها نیمکت نشینی بوسگتس است که تیم کومان مرکز خط میانی اش را به حریفان می دهد و کاری از مسی و دیگر یارانش ساخته نمی شود. شاید باورتان نشود، اماری که در اوج بارسای پیپ گواردیولا گرفته شد؛ سرخیو بوسگتس در پنج سال اوج تیم پپ که تمام جام ها را درو کرد، این بازیکن فیکس، حتی یک ضربه به داخل چارچوب حریفان نزده بود و تنها کارش جمع کردن پشت ژاوی و اینیستا بود!

  در تیمی مثل رئال مادرید نیز بازیکنانی مثل کاسیمیرو و، والورده همین نقش را ایفا می‌کنند تا، تونی کروس و لوکا مودریچ طراحان اصلی شاگران زیدان باشند. جالب است بدانید؛ همین رئال در دوره کارلوس کی روش که تیم کهکشانی را بر عهده داشت؛ و قهرمان نشد، فروش ماکه له له بود که سرمربی سابق رئال، بعدها به آن اعتراف کرد. نمونه دیگر؛ همین الان تیمی مثل یوونتوس هم دچار این مشکل شده و با افت خدیرا و جدایی میرالم پیانیچ، تیم پیرلو به مشکل برخورد کرده و از رقیبان خود عقب افتاده است.

در حال حاضر استقلال محمود فکری یکی مثل مسعود ریگی را دراختیار دارد که اگر بازیکنان جلو و حتی کناری، ریگی خودشان را پیدا کنند و زحمات این تخریبچی و توپ خراب کن را به ثمر برسانند، قطعا، هم مهاجمان آبی ها راحت تر گل می زنند و هم به خط دفاعی و دروازه بان تیم، این همه فشار نمی آید. فشاری که از عدم آمادگی و ناهماهنگی نفرات جلو، ریگی به تیم محمود فکری وارد می شود. حال اگر رضاوند که خود علی کریمی بعد از جدایی‌اش، او را جانشین‌اش معرفی کرد، بتواند در کنار زوج دیگر که از بین مهدی پور، فرشید باقری، و اخیرا فرشید اسماعیلی انتخاب می شوند، نقش خودشان را به نحو احسن انجام دهند، بخش زیادی از مشکلات استقلال برطرف می‌شود. جالب است بدانید در بازی‌های که مسعود ریگی به دلیل مصدومیت حضور نداشته و حتی تعویض شده سایر نفرات جانشین خوبی برایش نبودند، که حتی انتقاد های را نیز از سوی هواداران و کارشناسان به همراه داشته اند! انتقادهای که بجا بوده و باید محمود فکری و دیگر نفرات بپذیرند نه جانشین ریگی را دارند و نه زحمات او را در خط جلو به هدف می رسانند.

در هر حال، اگر استقلال فکری این مشکل حل شدنی را برطرف کند، این تیم به راحتی امتیاز نمی‌دهد و مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gmgm9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



هافبک مصدوم استقلال به دیدار با ذوب آهن می رسد