تاریخ انتشار: 1399/10/15 21:48
کد خبر: 47026

نکونام: خسته شدیم آقا؛ نمی‌دانیم مشکل از کجاست

جواد نکونام در کنفرانس خبری پس از دیدار برابر مس رفسنجان 5 دقیقه در مورد اشتباهات داوری علیه تیمش در چهار هفته گذشته لیگ صحبت کرد.
نکونام: خسته شدیم آقا؛ نمی‌دانیم مشکل از کجاست

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان که تیمش در هفته دهم رقابت های لیگ بیشتم در ورزشگاه خانگی مقابل مس رفسنجان قرار گرفت و با گل دقیقه آخری مهرداد آوخ از کسب سه امتیاز بازماند، حرف هایش را در نشست خبری در مورد این بازی اینطوری آغاز کرد: بهتر است در مورد بازی صحبت نشود؛ با توجه به اتفاقاتی که در این چهار هفته رخ داده و باعث شده که ما 5 امتیاز از دست بدهیم و شرایط ما در جدول خراب شده است.

او ادامه داد: بازی با مسجد سلیمان سه امتیاز را از ما گرفتند و در این بازی هم دو امتیاز ما را. صحنه خطایی که برای تیم حریف گرفته می شود، صد در صد خطا است و تمام دوربین هایی که در استادیوم بودند هم این موضوع را نشان می دهند. صد در صد اشتباه شد. به داور می گویم و او می گوید داور پشت خط گرفته است؛ فرقی نمی کند؛ او هم گرفته باشد،؛ اشتباه گرفته است. آقای ناظمی سالی که من در نساجی بودم، خطای باد معروف را گرفت وتیم من آنجا باخت؛ امروز هم با اشتباهش دو امتیاز را از ما گرفت.

او سپس به حرف‌های سهرابی رئیس دپارتمان داوری در برنامه فوتبال برتر اشاره کرد، که مسئولیت چینش داوران را برعهده دارد و اضافه کرد: چهارمین بازی است که ما در حال ضربه خوردن هستیم، بعد آقای سهرابی می آید و در شبکه سه می گوید اشتباه تاثیرگذار نداشته ایم! اشتباه تاثیرگذار یعنی چه؟ یعنی تیمی 4 گل بخورد؟ یا مثلا یک بازی را ببازد؟ نه اشتباه تاثرگذار یعنی پنالتی و گل حریف را اشتباه بگیرند. این می شود، اشتباه تاثیرگذار. نه اینکه هفته قبل مثلا برای ما پنالتی بگیرند. من یک هیچ جلو بودم و دو هیچ می شدم و تیمم موقعیتی به حریف نمی‌داده. به مسجد سلیمان اگر گل می زدیم و گل ما را می پذیرفتند، دیگر در آن زمین گل نمی خوردیم؛ این می شود اشتباه تاثیرگذار. امروز دوباره خطا گرفته اند و فردا دفاع می کنند. آقا اشتباه کرده داور. چهارمین بازی است. از روزی که گفتند امسال فولاد تیم قوی ای دارد، شروع شده. چهار هفته پشت سر هم ببینید چه بلایی سر تیم ما آورده اند.

نکونام با تاکید بر این نکته که برنامه ریزی ای در این کار نمی بیند، توضیح داد: من نه می گویم برنامه ریزی است و نه می گویم کسی از عمد می خواهد این بلا را سر ما بیاورد. ولی ببینید چهار هفته است که چه بلایی سر تیم فولاد آورده اند؛ خسته شدیم آقا. خسته شدیم. آن از برنامه ریزی که با ما هماهنگ می کنند که راضی هستید. ما می گوئیم نه و باز همان کار را می کنند. داوری چهار هفته است که به اشتباه و سهوی پدر تیم ما در آورده است. 5 امتیاز تیم من دست داوران بوده است. 5 امتیاز. خطای الکی گرفته اند. بازی با مسجد سلیمان گل من را قبول نکرده اند. بازی با نساجی و سایپا یک هیچ بوده ایم که پنالتی نگرفته اند. چند اشتباه؟ پشت سر هم! توقع دارید من چه چیزی فکر کنم؟ من در این فوتبال بوده ام، هستم و خواهم بود. بالا و پایینش را دیده ام و برد و باختش را دیدم ولی این ها اظهر من الشمس است. همه چیز در زمین مشخص است. این چه خطایی است که گرفته اند.می گوید در گوشی به من گفته اند که خطا است. اشتباه گفته اند، آقای ناظمی. بعد کمک داور این طرف خطای اوت می گیرد. تو چطور از 40 متری می بینی؟!

کاپیتان سابق تیم ملی سپس با خطاب قرار دادن مسئولان استانی افزود: من به مسئولان استان خوزستان می گویم که اینجا نمی گذارند راحت کار کنیم. اذیت می کنند. به این اتفاقات. امیدوارم همه چیز سهوی بوده باشد. باز هم می گویم، تمام این اتفاقات سهوی بوده ولی وقتی 4 هفته پشت سر هم رخ می دهد، به من حق بدهید که موردش فکر کنم. بدتر از آن این است که می گویند مشکلی نداشته داوری. داور باید فوتبالیست باشد و فوتبال را بشناسد. بتواند بازی را حس کند و متوجه شود. تیم من این همه زحمت کشیده؛ من چهار روز قبل بازی کرده ام و دو بازیکن اصلی ام در این بازی نبوده اند. بازی کردیم و بازی را برده ایم. با یک سوت اشتباه پدر تیم من را در آورده اند. در مورد چه چیزی دیگر حرف بزنم؟ هیچی. بازی با مسجد سلیمان گل سالم می زنیم و معلوم نیست خطای کی را روی چه کسی می گیرند. این بازی هم اینطور. درست یا غلط چهار بازی است که تیم ما ضرر کرده است. هفته قبل گفتیم. این هفته هم گفتیم.

بخش بعدی صحبت های جواد نکونام با اشاره به سعید آذری و حکمی بود که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال علیه او صادر کرده بود. نکونام ادامه داد: نمی دانم مشکل با آقای آذری است که حرف هایش را زده؛ با من است؟ با تیم ما است یا با استان؟ نمی دانیم مشکل چیست. 4 بازی پشت سر هم این اتفاق افتاده است. بروید و ببینید مشکل چه چیزی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277am6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نکونام: داوران جوان نباید زود وارد عرصه شوند