تاریخ انتشار: 1399/10/19 15:43
کد خبر: 46762

محمدخانی: باخت به استقلال تبعات بدی دارد

هافبک اسبق پرسپولیس گفت: هر تیمی در دربی جنگ وسط زمین را ببرد شانس بیشتری برای کسب سه امتیاز دارد.
محمدخانی: باخت به استقلال تبعات بدی دارد

ناصر محمدخانی درباره وضعیت پرسپولیس در آستانه دربی 94 پایتخت اظهار داشت: پرسپولیس برخلاف نیمه دوم در نیمه اول بازی با سپاهان خیلی بد کار کرد و به نظر می‌رسید زهر این تیم را گرفته اند. البته تحت فشار بودن و جوانی مهاجمان سبب شده روحیه آنها از بین برود و وقتی صاحب موقعیت ‌می‌شوند به دلیل استرس و عدم تمرکز آن را از دست می دهند اما با توجه به جوانی‌شان جا برای بهتر شدن دارند.

وی افزود: بازیکنان پرسپولیس باید بدانند در چه تیمی بازی می کنند و اگر این پیراهن را به سختی به دست آورده اند، ساده از دست ندهند زیرا اگر خوب بازی نکنند نفرات دیگر جایگزین شان می شوند. پرسپولیس تیم بزرگ و پرهواداری است و این نفرات کار سختی دارند اما باید بیشتر تلاش کرده و زحمت بکشند. باید با مهاجمان هم تمرینات اختصاصی انجام شود تا راه های گلزنی را بیشتر یاد بگیرند و با این وضعیت شرایط تیم در خط حمله بهتر می شود.

هافبک اسبق پرسپولیس درباره اینکه به نظر می‌رسد این تیم با رسیدن به عنوان نایب قهرمانی آسیا از لحاظ روحی دچار افت شده است، توضیح داد: در گذشته هم گفتم امیدوارم از دست رفتن نایب قهرمانی آسیا روی عملکرد تیم در لیگ برتر تاثیر نگذارد که متاسفانه این اتفاق رخ داد. یحیی گل محمدی، افشین پیروانی، کریم باقری، حمید مطهری و داود فنایی سال ها تجربه دارند و باید تیم را از این فشار، استرس و حاشیه دور کنند اما سه مساوی متوالی و از دست دادن شش امتیاز کار پرسپولیس را برای جبران در دور برگشت و در خانه حریفان سخت می‌کند.

محمدخانی ادامه داد: در این چهار سال که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده همیشه در دور رفت بیشترین امتیاز را جمع کرده‌ایم و به همین دلیل در دور برگشت پشتوانه امتیازی خوبی داشت. برای رسیدن به قهرمانی باید در ورزشگاه آزادی تمام حریفان را شکست بدهیم زیرا تساوی در این استادیوم برای پرسپولیس مانند باخت ضعیف است. اینگونه امتیاز از دست دادن ها کار را سخت می‌کند درحالیکه برای تکرار دفاع از عنوان قهرمانی باید سه امتیاز دیدارهای خانگی را به دست آورد.

وی افزود: درباره دربی هم باید بگویم اصلا نباید به بردهای اخیر استقلال و مساوی‌های پرسپولیس نگاه کرد زیرا این مسابقه خاص است. هر دو تیم نفرات ملی پوش و با تجربه‌ای دارند و کادرفنی هم باید آنها را به درک اهمیت دربی برسانند. اعتقاد دارم جنگ در این بازی در وسط میدان است. هر تیمی مرکز زمین را بگیرد، بیشتر موقعیت خلق می‌کند.

مربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: تمام درگیری‌ها آن وسط اتفاق می افتد و هافبک ‌های دفاعی نباید اجازه بدهند توپ به منطقه خطر برسد. هر تیمی جنگ‌های مرکز زمین را ببرد، قطعا مهاجمانش هم خوب تغذیه می‌شوند. طبیعتا من هم که سال‌ها بازیکن و مربی پرسپولیس بوده‌ام آرزوی پیروزی تیم محبوب خودم را دارم.

محمدخانی ادامه داد: پرسپولیس نسبت به استقلال دو بازی عقب افتاده دارد و با بردن دربی ‌روحیه بالایی به دست می‌آورد و شک ندارم خیلی زود به صدر باز می‌گردد اما باخت به استقلال هم تبعات بدی دارد و سخت می توان تیم را جمع کرد. در این حالت بازیکنان و کادرفنی تحت فشار شدیدی قرار می گیرند و توان خود را لحاظ ذهنی و فیزیکی از دست می‌دهند.

وی اضافه کرد: خود یحیی گل محمدی و دستیارانش بهتر از هر کسی می‌دانند شکست در دربی پرسپولیس را به حاشیه می برد و البته بازیکنی که در بازی با استقلال دچار اشتباه شود، تا مدت‌ها برای تمرین و بازی تمرکز ندارد. تماشاگران هم علیه وی می‌شوند و روحیه‌اش را از دست می‌دهد. به همین دلیل کادرفنی باید تیم را از حالت فعلی خارج کند تا بازیکنان در این مسابقه فوق‌العاده حساس تنها به برد فکر کرده و به این باور برسند که سرتر از حریف هستند و می‌توانند برنده شوند.

هافبک اسبق پرسپولیس درباره مطرح‌ شدن بحث احتمال تغییر در کادرفنی این تیم در صورت شکست خوردن در دربی گفت: در این صورت چه کسی را می‌خواهند جایگزین یحیی کنند؟ آیا جانشینی را در آب نمک برای وی خوابانده‌اند تا در صورت تداوم ناکامی وی را جایگزین گل محمدی کنند؟ الان مربی خارحی که نمی توانند بیاورند. انتخاب مربی داخلی هم یک ماه طول می‌کشد. در این مدت می‌خواهند چه کسی را بالای سر تیم بگذارند. بسیار بعید است چنین اتفاقی رخ بدهد.

محمدخانی ادامه داد: گل محمدی در این یک سال خوب کار کرده و ضمن کسب قهرمانی لیگ با از وجود از دست دادن تعدای از نفرات کلیدی اش پرسپولیس را به فینال آسیا رساند. مربی پخته، با‌تجربه، باکلاس و دارای تحصیلات عالیه است و فمر نمی کنم گزینه ای بهتر از یحیی داشته باشیم. البته جدایی بشار رسن به عنوان یک بازیساز که با ارسال پاس‌های دقیق بازیکنان دیگر را بارها در طول مسابقه در موقعیت قرار می‌داد داد به ضرر پرسپولیس شد. خیلی سخت است بتوان بار دیگر پلی میکری مثل رسن را ساخت تا راحت بتواند مهاجمان را تغذیه کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جدا از اینکه توپ‌های خوبی به مهاجمان نمی‌رسد تحرک و دقت آنها هم کم است. باید بیشتر در عمق رفته تا پشت مدافعان حریف صاحب توپ شوند و هافبک‌ها راحت به آنها توپ بدهند. مهاجم با ایستادن و چسبیدن به مدافعان حریف نمی‌تواند به موقعیت برسد بلکه باید در فضا قرار بگیرد تا راحت تر توپ بگیرد. با جدایی رسن تیم بازیساز ندارد و سه هافبک دفاعی مثل سرلک، کامیابی نیا و نوراللهی نمی توانند وظایف یک بازی‌ساز را انجام بدهند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3npwqk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باشگاه استقلال: ژست مظلومیت نگیرید / هیچ هراسی از ورود VAR به فوتبال ایران نداریم