تاریخ انتشار: 1399/11/06 01:33
کد خبر: 45652

اختصاصی/ پلن B کجاست؟!/ استقلال‌ فکری با بن بست تاکتیکی!

استقلال‌ در روزی که انتظار می‌رفت، به سایپا باخت تا مشخص شود، تیم محمود فکری برای "تیم" شدن خیلی کار دارد و با این سبک بازی کردن مقابل تیمهایی که فوتبال بسته ( دفاعی) بازی می کنند، مشکلات زیادی دارد.
اختصاصی/ پلن B کجاست؟!/ استقلال‌ فکری با بن بست تاکتیکی!

صدرنشین لیگ برتر در حالی مقابل تیم پایین جدولی شکست یک بر صفر را متحمل شد که از دو بازی سنگین و نفسگیر قبلی ۴ امتیاز گرفته بود و خیلی ها فکر می کردند این تیم مقابل سایپا هم محکوم به برد است و سه امتیاز را باید به حساب آبی پوشان واریز کرد. دو بازی سنگینی که مقابل پرسپولیس و تراکتورسازی انجام‌ داده بود و ۵ گل نیز به ثمر رسانده بود که این دو مسابقه، نوید یک بازی ساده تر را برابر نارنجی پوشان می داد، ولی چنین اتفاقی رخ نداد و محمود فکری مقابل سایپا به بن بست تاکتیکی برخورد کرد و نتوانست از این مسابقه حساس امتیازی بگیرد و صدرنشینی اش را مستحکم تر کند.

اگر نیم نگاهی به بازی های گذشته سایپا بیندازید، قطعا متوجه می شوید، تیم ابراهیم صادقی از جمله تیم های است که مقابل تیم‌های قدرتمند و پر مهره بازی بسته ای انجام می دهد و اول برای گرفتن تک امتیاز و نباختن به میدان می آید و بعد برای کسب سه امتیاز، که اتفاقا خوب هم این کار را انجام داده و توانسته امتارات لازم را از تیم های مدعی بگیرد. این تیم هفته اول پرسپولیس را متوقف کرد و در ادامه هم از سپاهان مساوی گرفت و بعد از نفت آبادان که این نشان می دهد، وقتی تیمی قویتر از خودش باشد، خوب راه بستن تیم حریف را بلد است و تا الان هم این کار را کرده و به هدفش نیز رسیده که نشان از تاکتیک خاص ابراهیم صادقی را مقابل تیم های قوی و رو به جلو را دارد. کم گل زدن سایپا یکی دیگر نشانه های بسته بازی کردن نارنجی پوشان پایتخت است که آنها فقط ماشین سازی قعرنشین را بالاتر از خودشان می بینند. باید به ۷ تساوی این تیم نیز اشاره کنیم که شاگردان صادقی پس از ذوب آهن، بیشترین مساوی را به خودشان اختصاص داده اند که همین موضوع، همه چیز را روشن می کند و مربیان باید قبل از بازی با سایپا فکری به حال بازی دفاع و ضد حمله این تیم باشند.

جالب تر اینجاست که تیم محمود فکری در ۱۲ بازی گذشته اش مقابل همه تیم هایی که بسته بازی کرده اند، به مشکل خورده و اگر بازی ماشین‌ سازی قعر جدولی را هم دیده باشید، متوجه می شوید که در این مسابقه هم بازی گره خورده بود که اگر ضربه ایستگاهی میلیچ نبود، تیم محمود فکری جز تساوی چیز دیگری را کسب نمی کرد و الان مشکلاتش بیشتر از این بود که هواداران از اول فصل دیده اند و انتقاد هم کرده اند. انتقادی که تا حدود زیادی باید به هواداران و کارشناسان حق داد، چون تیمی که پلن B نداشته باشد، قطعا در چنین جاهایی به بن بست می خورد و نمی تواند، به خواسته اش برسد. همه هواداران این را به خوبی می دانند، در لیگ برتر نهایتا سه تا چهار تیم مقابل استقلال فوتبال باز و رو به جلو را انجام می دهند و سایر تیم ها برای دفاع - ضد حمله به میدان می آیند که اگر تیمی نتواند، پلن (B) یا تاکتیکی برای باز کردن لایه های خط دفاعی داشته باشد، کارش سخت می شود و امتاز از دست می دهد. امتیازاتی که در قهرمانی هر تیمی تأثیرگذار است و استقلال هم اگر قهرمانی می خواهد، باید فکری به حال این تیم ها بکند. تیم هایی که تعدادشان بیشتر از تیمهای دیگر است.

اما به جز بحث فنی که خود محمود فکری و دستیارانش قطعا به آن واقف هستند، ایراد دیگری هم به نفر اول تیم وارد است که نشان می دهد، این مربی هنوز به پختگی کامل نرسیده و در مصاحبه کردن نیز حرفه ای عمل نمی کند! وقتی سرمربی تیم صدر جدولی، ۴ هفته قبل از پایان‌ نیم فصل بحث نقل و انتقالات را به راه می اندازد و از ورود و خروج شاگردانش صحبت می کند، خودش یک حاشیه سازی است که روحیه بازیکنان را پایین می آورد. وقتی مربی از بازیکنی مثل میلیچ نمی تواند بازی بگیرد و او را به محو می کند، چطور دنبال نقل و انتقالات  نیم فصلی است که‌ بازیکن به درد بخور به سختی پیدا می شود؟! مشکل دیگر محمود فکری در تعویض های او است که وقتی تیمش نیاز به تعویض دارد، و باید با آوردن بازیکن به زمین تاکتیک عوض کند که یا این کار را نمی کند یا اینکه که آنقدر دیر انجام می دهد که تا بازیکن بیاید و خودش را پیدا کند، داور سوت پایان را به صدا درآورده! در هر صورت این تیم استقلال که فعلا صدرنشینی لیگ محسوب می شود، اگر با همی روش پیش برود، قهرمان شدنش نیاز به معجزه دارد! به این دلیل ‌که تیم فکری نه چشم نواز بازی می کند و نه سخت بباز است که هواداران به آینده اش امیدوار باشند. تیمی که با درخشش رشید مظاهری و روی خلاقیت های مهدی قایدی توانسته امتیازات لازم را بگیرد و همه می دانند اگر در مسابقه ای روز قایدی و مظاهری نباشد، استقلال مشکل پیدا خواهد کرد. مشکلی که هفته هاست به چشم می خورد!

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39gb67

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مالکی، عاشق گلزنی به استقلال!