تاریخ انتشار: 1399/11/20 10:01
کد خبر: 45018

دست باز گل محمدی برای آرایش میانه میدان

تیم فوتبال پرسپولیس ترافیک عجیب و غریبی را در خط میانی خود تجربه می‌کند.
دست باز گل محمدی برای آرایش میانه میدان
سرخپوشان پایتخت در فاصله ۲ هفته تا شروع نقل و انتقالات، مهدی ترابی را به خدمت گرفتند تا بزرگ‌ترین خرید زمستان لیگ برتر ایران را رقم‌ زده باشند. با این انتقال، قرمزها، پرستاره‌تر از هر زمان دیگری در خط میانی، به استقبال نیم‌فصل دوم لیگ بیستم و همچنین لیگ قهرمانان آسیا 2021 خواهند رفت. 
اما خرید ترابی دردسر شیرینی را هم برای کادر فنی ایجاد خواهد کرد. پرسپولیس اکنون 12 بازیکن در خط میانی خود دارد و این در حالی است که در طول بازی 4 بازیکن می‌توانند در این پست‌ها به میدان بروند و دیگر بازیکنان مجبور به نیمکت‌نشینی یا تغییر پست خواهند بود. همچنین حضور چهره‌های شاخص در پست هافبک، امکان استفاده از بازیکنان جوان را محدود خواهد کرد که البته با توجه به هدف قرمزها برای قهرمانی در لیگ برتر و موفقیت در آسیا، این موضوع قابل توجیه خواهد بود. 
 
* هافبک دفاعی و میانی؛ ۳ ستاره و ۲ مهره جوان
این احتمالا باثبات‌ترین پست پرسپولیس در تمام این سال‌ها بوده است. احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا از فصل نخست برانکو ایوانکوویچ زوج خود را ساخته‌اند و حالا میلاد سرلک را به عنوان ستاره‌ای تمام‌عیار در کنار خود می‌بینند؛ بازیکنی که با حضورش، این اختیار عمل را به یحیی داده تا کمال را عقب‌تر بیاورد یا احمد نوراللهی را در خط حمله به کار گیرد. جز این ۳ ستاره، محمد شریفی و سعید حسین‌پور نیز به عنوان مهره‌های جوان حضور دارند. از این جمع شریفی، نوراللهی و حسین‌پور توانایی بازی در یک پست جلوتر را هم از خود نشان داده‌اند. 
 
* هافبک کناری؛ شاید بهترین‌های لیگ برتر
پرسپولیس بازیکنان بسیار خوبی را در پست هافبک کناری و وینگر در اختیار دارد که البته بیشتر آنها چپ پا هستند. امید عالیشاه، قدیمی‌ترین بازیکن پرسپولیس در این منطقه از زمین است و وحید امیری هم با 33 سال، مسن‌ترین بازیکن محسوب می‌شود که البته همچنان در زمره بهترین‌های لیگ قرار دارد. او این فصل به عنوان مهاجم کاذب هم بازی کرده و عملکرد خوبی داشته است. سیامک نعمتی، احسان پهلوان، علی شجاعی و حالا مهدی ترابی دیگر هافبک‌های کناری‌ تیم یحیی گل‌محمدی هستند. 
 
* هافبک هجومی و بازیساز؛ حضور مهره‌های جایگزین
تنها بازیکنان تخصصی پرسپولیس برای این پست شاید محمد شریفی و مهدی مهدی‌خانی باشند و اساسا یحیی گل‌محمدی در سیستم 2-4-4 خود چنین پستی را تعریف نکرده است. موقعیت‌سازی برای مهاجمان، اغلب توسط هافبک‌های کناری، مهاجم کاذب یا حتی یکی از هافبک‌های دفاعی‌ انجام می‌شود. شاید هم فقدان یک بازیساز در دسترس برای پرسپولیس سبب شده گل‌محمدی تیمش را به این شکل تغییر دهد. زمانی که نوراللهی زوج عبدی در خط حمله بود، او بیشتر نقش بازیساز و منتقل‌کننده توپ به مهاجم سرخ‌ها را انجام می‌داد اما در کل حضور چهره‌هایی چون وحید امیری و از این پس مهدی ترابی سبب می‌شود پرسپولیس نیاز چندانی به چنین بازیکنی نداشته باشد. 
 
* خرید یک هافبک؛ غیرضروری و شاید اشتباه
دیروز در بخشی از نشست خبری ابراهیم شکوری، یکی از خبرنگاران درباره اشکان دژاگه از او پرسید که البته پاسخ روشنی دریافت نکرد. اما با توجه به استوری شب گذشته اشکان دژاگه و مطرح کردن موضوع جدایی، نام او در شبکه‌های اجتماعی بارها برای انتقال به پرسپولیس مطرح شده اما شاید این انتقال چندان برای پرسپولیس ضروری نباشد. دژاگه اگر چه یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران است اما 34 سال دارد و در ماه‌های اخیر نیز مصدومیت‌های متوالی داشته و از اینها گذشته، پرسپولیس با 12 هافبک، اساسا به بازیکن دیگری در این پست نیازمند نیست و باید سراغ خط دفاع و حمله برود. 
فهرست هافبک‌های پرسپولیس:
1- کمال کامیابی‌نیا (هافبک دفاعی، دفاع میانی)
2- میلاد سرلک (هافبک دفاعی)
3- احمد نوراللهی (هافبک دفاعی، مرکزی، کناری، مهاجم کاذب)
4- سعید حسین‌پور (هافبک دفاعی، مرکزی و هجومی)
5- محمد شریفی (هافبک دفاعی، مرکزی و هجومی)
6- مهدی ترابی (هافبک کناری، هجومی و مهاجم کاذب)
7- امید عالیشاه (هافبک کناری و مهاجم کاذب)
8- علی شجاعی (هافبک کناری و دفاع کناری)
9- وحید امیری (هافبک کناری و مهاجم کاذب)
10- احسان پهلوان (هافبک کناری)
11- سیامک نعمتی (هافبک کناری، دفاع راست و مهاجم کاذب)
12- مهدی‌خانی (هافبک کناری و مهاجم کاذب)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rezey

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 حضور مهدی ترابی در باشگاه پرسپولیس