تاریخ انتشار: 1399/11/26 09:52
کد خبر: 44671

اختصاصی/ ماشین‌ سازی حق جسارتش را گرفت/ گل مدافع فومنی امیدها را زنده کرد!

یک پیروزی در نیم فصل اول از نان شب هم برای ماشین‌ ساز ها واجب‌تر بود که اگر شاگردان اخباری سه امتیاز را نمی گرفتند، شانس کمی برای بقا داشتند.
اختصاصی/ ماشین‌ سازی حق جسارتش را گرفت/ گل مدافع فومنی امیدها را زنده کرد!

ماشین سازی تبریز تنها تیمیست که در لیگ بیستم بیشترین تغییرات را داشته و اکثر بازیکنانش را از دست داده که خیلی ها اعتقاد دارند، این تیم لیگ یکی بسته شده است.

ابتدای فصل وقتی اوضاع مالی ماشین‌ سازی به ته دیگ خورد، مسوولین به این نتیجه رسیدند که دیگر الکی ریخت و پاش نکنند و به دنبال مربی بروند و کسی را بیاورند که بازیکن ارزان‌تر جذب کند و تیمی ببندد تا به صرفه تر باشد! شاید تنها مربی که می توانست این خواسته مسوولین را برآورده کند، سعید بیاتلو بود که وقتی هدایت ماشین‌ را بر عهده گرفت، تیم را همانطور بست که مدیران می خواستند. تیمی متشکل از بازیکنان لیگ یکی که بیشتر آنها شاگردان سابق بیاتلو بودند.

سعید بیاتلوی جوان که از خیلی بازیکنان لیگ برتر نیز جوان تر هم بود، مسابقات را با یک مصاحبه طوفانی آغاز کرد و می خواست با دلالان و واسطه گران بجنگد و به آنها هیچ باجی ندهد، ولی عمرش برای مبارزه کردن کفاف نداد و مجبور شد خیلی زود استفاء دهد و به همان لیگ یکی برود که تخصصش را داشت! اما با جدایی او یک "سعید" دیگر، البته از نوع "اخباری" که اتفاقا دستیارش بود، جانشینش شد تا تیم جسور ماشین‌ سازی را جلو ببرد. ماشین سازی از این جهت جسور بود که در همان دوره سعید بیاتلو نیز خوب بازی می کرد و راحت بباز نبود، اما نداشتن تجربه کافی بازیکنان، اجازه نمی داد این تیم به پیروزی برسد و از قعر جدول جدا شود.

 وقتی بیاتلو رفت و اخباری آمد این تیم باز هم به بازی با جسارتش ادامه داد و نوع بازی هایش نشان می داد، این ماشین در آینده نزدیک یقه خواهد گرفت. گرفتن تساوی از سپاهان صدرنشین و زدن سه گل به این تیم، تحت فشار قرار دادن پرسپولیس در آزادی و حتی تا یک قدمی امتیاز گرفتن از سرخپوشان، بازی دو بر صفر باخته مقابل پیکان تارتار که سخت گل می خورد را به تساوی کشاندن، شکست یک بر صفر مقابل استقلال آن هم با ضربه استثنایی میلیچ، گرفتن تساوی در مازندران از نساجی و دیگر بازی های نزدیک تیم اخباری مقابل‌ رقبا، نوید امیدواری را در ماشین سازی می داد که بالاخره این نوید مقابل تیم گردن کلفت نفت آبادان محقق شد و نماینده‌ دوم تبریز اولین بازی سه امتیازی لیگ را دشت کرد.

 ماشین سازی تیمی را شکست داد که خیلی از تیم ها در شکست دادن آن عاجز بودند. جالب است بدانید این سه امتیاز با گل مدافعی به دست آمد که بعد از رفتن بیاتلو، به او کمتر بازی داده بودند و بیشتر نیمکت نشین بود. مدافعی که به جز دفاع کردن، گل زدن را نیز تبحر دارد و فصل گذشته، بهترین مدافع گلزن لیگ یک لقب گرفت و توانست جزو یازده بازیکن منتخب دسته اول نیز قرار بگیرد. این مدافع اهل گیلانی (فومن) گلی را به ثمر رساند که این گل ماشین‌ سازی را به آیند امیدوارتر کرد. ماشین سازی با اینکه بی پول شده و دیگر از حمایت مالک تراکتورسازی برخوردار نیست، ولی اگر کمی تقویت شود و با همین جسارت پیش برود باز هم یقه می گیرد و قطعا سقوط نخواهد کرد.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zbxej

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



کدام تیم‌ها برای قهرمانی نیم‌فصل می‌جنگند؟