تاریخ انتشار: 1399/12/05 20:12
کد خبر: 44124

محمود فکری کجا اشتباه کرد؟

شرایط برای محمود فکری در استقلال خوب نیست و او تقریبا از سوی هیچ جناحی حمایت نمی‌شود.
محمود فکری کجا اشتباه کرد؟

در پایان نیم‌فصل اول استقلال فقط 4 امتیاز از پرسپولیس صدرنشین کم دارد و این اصلا نتیجه غیرقابل جبرانی نیست، اما شرایط طوری است که انگار هیچ‌کس چشم‌انداز مثبتی برای ادامه راه ندارد. با فکری مثل یک مربی مطلقا ناکام برخورد می‌شود و حتی شاگردانش هم آنچنان که لازم است پشت سرمربی را نمی‌گیرند. برزخی که امروز فکری در آن گرفتار شده، احتمالا ناشی از اشتباه محاسباتی این سرمربی در ابتدای فصل است. او فراموش کرد که یک نیمکت بزرگ، دردسرهای بزرگ هم دارد.
فکری البته رکورددار بازی برای استقلال است و اصلا با فضای این تیم بیگانه نیست، اما دنیای مربیگری با بازی خیلی فرق دارد و کسی که هدایت تیمی مثل استقلال یا پرسپولیس را برعهده می‌گیرد باید تسلط کامل به ابعاد مختلف فنی و غیرفنی داشته باشد. بازیکنان این تیم‌ها با تیمی مثل نساجی فرق دارند. اینجا هزار باند و فرقه و گروه مرئی و نامرئی در کار است که خیلی مواقع می‌تواند مانع موفقیت شود. هواداران پرشمار و کم‌طاقت هم کار را دشوار می‌کنند و اگر هدفت راضی کردن همه آنها باشد، درنهایت هیچ‌کدام راضی و خرسند نخواهند شد.
فکری کمی پیش از حضور در استقلال گفته بود این کسوت هنوز برای او خیلی زود است. با این حال دریافت پیشنهاد از سوی آبی‌ها هیجان‌زده‌اش کرد و باعث شد او بی‌اعتنا به روی دیگر سکه، وارد یک برزخ تمام عیار شود. شاید فکری بماند و در ادامه نتیجه بگیرد، اما واقعا کارش سخت است. خودش هم امروز این مسئله را بهتر از هر زمان دیگری فهمیده است. به اضافه اینکه او به‌خاطر تجربه ناکافی در هدایت یک تیم بزرگ، اشتباهاتی داشت که شاید اگر به ابتدای فصل برگردیم، خیلی از آنها را تکرار نکند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/455dvx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ آقای فکری حق با شما بود! / پرسپولیس یحیی هم چنگی به دل نمی زند