تاریخ انتشار: 1399/12/17 10:19
کد خبر: 43441

تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر

پرونده هفته دوم دور برگشت بازی های این فصل با یک برد عجیب بسته شد. برتری 6-1 سپاهان در برابر آلومینیوم اراک.
تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر

البته که زیبایی های فوتبال به اتفاقات غیر قابل پیش بینی است؛ استقلال در اولین گام با فرهاد مجیدی از سد فولاد گذشت. با یک گل. اما همین یک گل برای کسب سه امتیاز و کم کردن فاصله با پرسپولیس کافی بود. استقلال به خوبی در این بازی متوجه شد با بردهای اقتصادی که پیش تر توسط پرسپولیس بدست می آمد می تواند به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کند.

فاصله تیم های مدعی در بالای جدول بهم نزدیک شده است و پرسپولیس به خوبی متوجه شده برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر کار سختی را پیش رو خواهد داشت. به خصوص که استقلال با فرهاد مجیدی نشان داد با شور و حرارت خاصی به دنبال نزدیک شدن به صدر جدول و تلاش برای قهرمانی است. با این توضیحات نگاهی خواهیم داشت به تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر:

دروازه بان

حامد لک (پرسپولیس)

همان طور که یحیی گل محمدی پیش بینی کرده بود بازی با صنعت نفت بازی سختی برای پرسپولیس از آب در آمد؛ صنعت نفت آمده بود در زمین خود با ارایه یک بازی جسورانه صدرنشین لیگ برتر را شکست دهد و موقعیت های خوبی را هم روی دروازه پرسپولیس خلق کرد اما برای رسیدن به این مهم به سد محکمی به نام حامد لک برخورد کرد. دروازه بان پرسپولیس حتی در برابر ضربات ناگهانی حریف هم تسلیم نشد تا روزی خوبی را درون دروازه پرسپولیس تجربه کند. پرسپولیس با همین یک امتیاز در صدر جدول باقی ماند و این برای حامد لک در روزی که کلین شیت کرد بود خبر خوشحال کننده ای بود.

مدافعان

سیاوش یزدانی (استقلال)

مدافع میانی استقلال در بازی با فولاد بسیار با طراوت و شاداب بازی کرد و از همه مهمتر سعی می کرد در نبردهای فیزیکی برنده باشد. هر چند در چند صنه این درگیری ها منجر به مصدومیت او شد؛ مجال ندادن به مهاجم حریف برای تصمیم گیری در منطقه یک سوم دفاعی از خصوصیات یک مدافع خوب است که سیاوش یزدانی با این مشخصات در برابر فولاد بازی کرد و اگر این نمایش ها را در بازی های آینده تکرار کند دغدغه های خط دفاعی استقلال به حداقل خواهد رسید و کمتر دروازه تیم استقلال با چالش فروپاشی مواجه خواهد شد. مهم برای استقلال تکرار این بازی های خوب از سوی همه استقلالی هاست.

مسعود ابراهیم‌زاده (ذوب‌آهن)

پیروزی ذوب آهن در دیدار با ماشین سازی آسان به دست نیامد؛ حریف در بازی های اخیر با امتیازاتی که به دست آورده بود نشان داده بود که به دنبال کسب امتیاز برای بقاء است و براحتی تسلیم نخواهد شد؛ ذوب آهن برای پیروزی در این دیدار نیاز به این داشت که در خط دفاعی هم خوب کار کند که این اتفاق رخ داد و یکی از خوب های ذوب آهن در این بازی مسعود ابراهیم زاده بود که البته سعی می کرد در برنامه های تهاجمی تیمش هم نقش ایفاء کند. نقش او روی گلی که مجتبی حقدوست به ثمر رساند محسوس بود. ذوب آهن با پیروزی در این دیدار حالا برنامه هایی برای پیوستن به تیم های نیمه بالای جدول دارد.

فرشاد محمدی‌مهر(ذوب‌آهن)

یک سوپر گل از فرشاد محمدی مهر؛ توپی که روی یک ضربه سهمگین و از راه دور به زیبایی هر چه تمامتر وارد دروازه ماشین سازی شد. دیگر از ضربه های محمد میری هافبک فصل گذشته نساجی و این فصل فولاد به عنوان سوپر گل های لیگ برتر یاد نمی شود و فرشاد محمدی مهر هم به گل های قشنگ لیگ برتر در سال های اخیر اضافه کرد؛ محرز بود ذوب آهن با این بازیکنان خوبی که در اختیار دارد می تواند وضعیت خود را در جدول رده بندی لیگ برتر تغییر دهد. به خصوص با هدایت مربی ای که سال های سال در ذوب آهن بوده و از این تیم شناخت کافی دارد. بدون شک ذوب آهن گام های بعدی را هم محکم خواهد برداشت.

عقیل کعبی (مس)

مس بازی سختی را در خانه تیم گل گهر تجربه کرد. گل گهر به دلیل شکست در بازی های پیشین آمده بود با ارایه یک بازی تهاجمی مس را از پیش رو بردارد و انصافا هم حملات متعددی را روی دروازه مس تدارک دید که در برخی از صحنه ها تیرک دروازه به کمک مس آمد ودر برخی از صحنه ها هم مدافعان به خوبی به حملات پایانی می دادند که یکی از مدافعین عقیل کعبی بود که در برابر مهاجمان باتجربه گل گهر از جمله منشا و یونس شاکری نمره قبولی گرفت. همین یک امتیاز کافی بود که تا مس به روند و سیر صعودی خود ادامه دهد. نباختن در برابر چنین تیم هایی به مس شخصیت داده است.

هافبک ها

امیرحسین کریمی (شهرخودرو)

امیر حسین کریمی در بازی با پیکان گل زنی نکرد اما در میانه ی میدان جنب و جوش زیادی داشت و خط دفاعی پیکان را به دفعات آزار داد و در نهایت هم با پاس گلی که به احمد الجبوری داد بازی خوب خود را در این دیدار تکمیل کرد. برد دو بر صفر شهر خودرو در برابر پیکان برای مشهدی ها خیلی شیرین بود به این خاطر که آنها در روزهای اخیر به خاطر تغییر مالکیت تیم روزهای بحرانی را پشت سر گذاشتند و از سویی پیکان تیمی نیست که در برابر حریفان براحتی شکست بخورد. احمد الجبوری هم با این گل نشان داد قدر فرصت ها را بهتر از گذشته می داند.

دانیال اسماعیلی‌فر(سپاهان)

زننده دو گل از 6 گل سپاهان در بازی با آلومینیوم اراک دانیال اسماعیلی فر بود؛ گل های او در دقایق پایانی بازی به ثمر رسید؛ در دقایقی که سپاهان برتری خود را در برابر حریف تکمیل کرده بود و به سه امتیاز بازی دست پیدا کرده بود. گل های دانیال نشان داد که سپاهان تا سوت پایان بازی استراتژی خود را در فاز تهاجمی دنبال می کند و حتی پیروزی پر گل در برابر حریف بهانه قانع کننده ای نیست که دست از حملات بعدی بر دارد و از زدن گل های بعدی منصرف شود. سپاهان با این نفرات و این تفکرات حرفه ای که دنبال می کند می تواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی این فصل از بازی ها باشد.

مهدی تیکدری(تراکتور)

تراکتور در یک بازی سخت موفق به شکست نساجی شد؛ البته پیش بینی می شد نساجی در برابر تراکتور حتی در استادیوم یادگار امام تبریز ارایه گر بازی خوبی در برابر میزبان خود باشد چون دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و تنها کسب سه امتیاز این دیدار بود که می توانست وضعیت نساجی را تغییر دهد. پاس گل مهدی تیکدری به محمد عباس زاده روی ارسال بازی را به تساوی کشاند و موجب شد تا تراکتور در ادامه برای زدن گل برتری تلاش کند ودر نهایت هم این چنین شد. پیروزی در این بازی تراکتور را به رده پنجم جدول رساند و اختلاف با صدر را به 8 امتیاز کاهش داد.

محمدرضا خلعتبری (سپاهان)

بی دلیل نبود که سپاهان قبول نکرد محمود را خلعتبری را در تعطیلات زمستانی به نساجی بدهد؛ او با وجود سن و سالی که پشت سر گذاشته همانند سید جلال هر گاه در میدان است بسیار با انگیزه همانند یک بازیکن جوان بازی می کند و همه هم و غمش پیروزی تیمش است و اصلا تفاوتی نمی کند گل بزند یا پاس گل بدهد. محمد رضا که در این بازی از ابتدا در ترکیب سپاهان قرار گرفته بود هم یک گل زد و هم پاس گل داد. البته دو پاس گل. با این نمایش قطعا سپاهان دیگر برنامه ای برای انتقال قطعی یا قرضی محمد رضا خلعتبری به تیم نساجی نخواهد داشت چرا که این بازیکن می تواند به سپاهان در مسیر قهرمانی کمک کند.

مهرداد بایرامی (شهرخودرو)

و بالاخره مهرداد بایرامی دراین فصل از بازی ها گل زد؛ پیش تر از او بازیهای خوبی در نساجی دیده بودیم اما تلاش هایش منجر به گل زنی نمی شد شاید به این دلیل که در پست وینگر به میدان می رفت و بیشتر مجبور بود موقعیت سازی کند تا گل بزند. مهرداد بایرامی در هفته دوم دور برگشت ودر دیدار با پیکان برای تیم جدیدش شهر خودرو گل زد تا طلسم گل نزنی اش در این فصل از بازی ها شکسته شود. بدون شک با این گل حالا مهرداد بایرامی با روحیه تر از گذشته بازی خواهد کرد و در بازی های آینده هم تلاش خواهد کرد گل هایش را برای تیم جدیدش یعنی شهر خودرو تکرار کند.

 سجاد شهباززاده (سپاهان)

سجاد شهباززاده به مهاجم بهتری به نسبت فصل های گذشته تبدیل شده است. این شاید به خاطر آرامش سپاهان در این فصل از بازیها با هدایت محرم نوید کیا است. او با دو گلی که در بازی با آلومینیوم اراک به ثمر رساند شمار گل های خود را به عدد 15 رساند و 5 گل از جدی ترین رقیب خود یعنی منشا فاصله گرفته است. به نظر می رسد نوبتی هم باشد نوبت آقای گلی سجاد شهباززاده در لیگ برتر است. این عنوان اگر با قهرمانی سپاهان درلیگ برتر توام شود برای سجاد شهباززاده یک فصل رویایی رقم خواهد خورد. البته که مسابقات به پایان نرسیده و او برای رسیدن به اهدافی که در سر دارد باید گل هایش را تکرار کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qeeoa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر