تاریخ انتشار: 1399/12/20 17:14
کد خبر: 43189

پاشایی: بازی با استقلال سخت‌ترین قرعه برای ما بود/ پیکان مظلوم ترین تیم لیگ است

مربی تیم فوتبال پیکان گفت: سخت‌ترین قرعه ممکن به تیم پیکان خورده است زیرا استقلال تیم خیلی خوب، باشخصیت و قابل احترامی است.
پاشایی: بازی با استقلال سخت‌ترین قرعه برای ما بود/ پیکان مظلوم ترین تیم لیگ است

حسین پاشایی در نشست خبری قبل از بازی با استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار داشت: سخت‌ترین قرعه ممکن به تیم پیکان خورده است زیرا استقلال تیم خیلی خوب، باشخصیت و قابل احترامی است. در طول هفته قبل با توجه به زمان کمی که داشتیم روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کردیم و شخصیت بزرگ استقلال می‌تواند به تیم ما انگیزه خوبی بدهد. امیدوارم با توجه به تمریناتمان بازی خیلی خوبی مقابل استقلال داشته باشیم.

وی درباره این که مهدی تارتار اعلام کرده که اولویت تیم پیکان رقابت‌های لیگ برتر است توضیح داد: قطعا همین گونه است، انگیزه و اولویت ما برای لیگ برتر است و باید سعی و تلاش کنیم امتیازهای خوبی در آن مسابقات به دست آوریم اما سعی داریم در جام حذفی هم بازی به بازی پیش رفته و نتایج خوبی به دست بیاوریم. ان‌شاءالله پس از پیروزی مقابل استقلال برای دیدارهای باقیمانده در جام حذفی انگیزه بیشتری هم داشته باشیم.

مربی تیم فوتبال پیکان درباره تفاوت تیم استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی و محمود فکری گفت: نمی‌توانم در مورد این موضوع صحبت کنم زیرا استقلال باشگاه بزرگی است و مدیرانش تصمیم گرفتند محمود فکری را عوض کنند اما فکر می‌کنم هر دو نفر از بازیکنان بزرگ این تیم بوده‌اند و امیدوارم هر کسی در استقلال کار می‌کند موفق باشد.

پاشایی درباره میزان رضایت کادر فنی پیکان از عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات توضیح داد: بارها خودم و مهدی تار تار گفته‌ایم در نقل و انتقالات جنگ نابرابری داریم. می‌دانستیم نمی‌توانیم بازیکن ستاره در نقل و انتقالات جذب کنیم و تمام سعی و تلاش خود را برای جذب بازیکنان خوب لیگ یک به کار گرفتیم که متأسفانه وقتی پای امضای قرارداد با باشگاه ما رسیدند نتوانستیم آنها را جذب کنیم. البته مشکل از پیکان نبود.

وی ادامه داد: باشگاه پیکان محدودیت‌هایی در منابع مالی دارد و نمی‌توانست با باشگاه‌های دیگر رقابت کند. باید به دنبال بازیکن‌سازی باشیم و نمی‌توانیم مانند تیم‌های دیگر از دسترنج مربیان دیگر استفاده کنیم. سعی داریم بنزین سبز فوتبالیست‌های جوان را به فوتبال ایران تزریق کنیم و تا پایان لیگ از همین نفرات بهره ببریم. ان‌شاءالله در سال‌های آینده هم باشگاه‌های بزرگ بتوانند از این بازیکنان استفاده کند.

مربی تیم فوتبال پیکان درباره استفاده از بازیکنان جوان در دو دیدار اخیر پیکان توضیح داد: مقابل شهرخودرو و صنعت نفت از 9 بازیکن آکادمی پیکان استفاده کردیم که از تیم جوانان و رده‌های سنی پایه بالا آمدند. این موضوع جای خوشحالی و افتخار دارد، اما در کنار آن مجبور هستیم از چنین بازیکنانی استفاده کنیم، زیرا نمی‌توانیم از بازیکنان تیم‌های دیگر استفاده کنیم.

پاشایی خاطرنشان کرد: باید فوتبال ایران به مهدی تارتار افتخار کند. مربیانی قدیمی مثل استاد غلامحسین پیروانی در فوتبال ایران داشتیم که به بازیکنان جوان بها  می‌دادند. اکنون هم مهدی تارتار این سختی را به دوش می‌کشد. در سال‌های اخیر بسیاری از بازیکنانی که در تیم‌های بزرگ ایران بازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند شاگرد مهدی تارتار بوده‌اند و با قراردادهای بسیار کم به تیم‌های پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان آمدند اما همین نفرات اکنون ستاره تیم‌هایشان و فوتبال ایران شده‌اند.

وی افزود: ما جوان‌ترین تیم لیگ ایران هستیم و مقابل استقلال هم از این بازیکنان استفاده خواهیم کرد. امیدوارم فوتبال ایران به باشگاه پیکان و شخص مهدی تارتار به اندازه ارزش آنها احترام قائل شود. برای بازی فردا هم با افتخار از این جوان‌ها استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بازی خوبی انجام بدهیم.

مربی پیکان در مورد احتمال رسیدن به دیدار با استقلال به وقت اضافی و ضربات پنالتی با توجه به تساوی دو تیم در لیگ برتر عنوان کرد: امیدواریم این مسابقه در همان 90 دقیقه تمام شود و به وقت اضافی نرود. ان‌شاءالله نتیجه بازی در همان 90 دقیقه به سود ما رقم بخورد زیرا بازی بعدی پیکان نزدیک است و نباید زیاد از بابت طول کشیدن زمان آسیب ببینیم.

پاشایی درباره اعتراض این باشگاه به عملکرد کمک داور پشت دروازه در دیدار با شهر خودرو توضیح داد: پیکان واقعا تیم مظلومی است. می‌دانیم داوران ایرانی کوچک‌ترین مشکلی ندارند. داور وسط بازی مقابل با شهر خودرو به خوبی صحنه را دید و به درستی اعلام پنالتی کرد. فلسفه وجود داور کنار پشت دروازه کمک به داور وسط است نه این که بخواهد باری را روی دوش وی بگذارد.

وی اضافه کرد: داور به خوبی صحنه را دیده و اعلام پنالتی کرد ولی علی بای با وجود تسلط بر این صحنه اشتباه عجیبی مرتکب شد و خطا را بیرون 18 قدم گرفت، اگر همان صحنه گل می‌‌شد نتیجه این بازی به شکل دیگری رقم می‌خورد. کوچک‌ترین تصمیمی در بازی روی عملکرد بازیکنان جوان ما تأثیرگذار است. در صورت گل شدن پنالتی و به تساوی رسیدن بازی قطعا جریان مسابقه در نیمه دوم متفاوت می‌شد. با این وجود باز هم به داوران ایرانی احترام می‌گذاریم، زیرا شریف‌ترین و پاک‌ترین افراد ورزش و فوتبال هستند.

پاشایی درباره بیرون آمدن به نادر محمدی از بازی مقابل شهر خودرو گفت: هر بازیکنی روز خوب و بد دارد. محمدی هم با توجه به شرایطی که در بازی رقم خورد از لحاظ تمرکز بهم خورد و تارتار تصمیم به تعویض وی گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qedvn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پاشایی: برخی‌ها صبحانه را در پیکان خوردند و شام را در باشگاه‌های پولدار/ جنگ نابرابری داشتیم