تاریخ انتشار: 1399/12/21 17:00
کد خبر: 43131

زوج جدید پرسپولیس، هیجان انگیز اما احتمالاً ناهماهنگ

پرسپولیس در پنج ماه گذشته از نداشتن یک مهاجم گلزن، تمام کننده و همه چیز تمام رنج برد. در واقع بعد از جدایی علیپور و محرومیت آل‌کثیر فشار روی دوش جوانی مثل عبدی افتاد که نتوانست این بار را به دوش بکشد ضمن اینکه آرمان رمضانی اصلاً به درد پرسپولیس نمی‌خورد و مهدی مهدی‌خانی در ترکیب جا نیفتاد و هر بار که وارد زمین شد کاری از پیش نبرد.
زوج جدید پرسپولیس، هیجان انگیز اما احتمالاً ناهماهنگ
حالا پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی مهدی ترابی و شهریار مغانلو را به خدمت گرفته. مغانلو که مهاجم نوک تخصصی است اما قرار است از مهدی ترابی هم در خط حمله تیم استفاه شود. ترابی فصل قبل با گل‌های مهمی که برای پرسپولیس به ثمر رساند سهم مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ برتر داشت پس یحیی می‌تواند روی این ویژگی او دوباره حساب باز کند.
البته ترابی در اصل هافبک کناری است و شاید در پست هافبک راست کارگشاتر هم باشد اما تعدد وینگر و هافبک کناری در تیم فعلی یحیی و البته کمبود مهاجم کارساز کاری کرده که ترابی از بدو ورود به ترکیب پرسپولیس به خط حمله خواهد رفت.
 
چالش‌های این زوج هیجان انگیز
با استفاده از این زوج، وحید امیری و امید عالیشاه باید یا یک خط عقب بروند یا روی نیمکت بنشینند اما این مسأله شرایط را برای چیدن ارنج مناسب سخت خواهد کرد. با این ارنج در خط حمله می‌توان از وحید امیری در هافبک چپ بهره برد اما کار عالیشاه برای فیکس شدن سخت می‌شود. در ضمن پرسپولیس در جناح چپ هافبک میانی احسان پهلوان را هم در اختیار دارد که به شدت مورد اعتماد کادر فنی است و خیلی سخت تعویض یا نیمکت نشین می‌شود چرا که آنها از پهلوان راضی‌اند و به این راحتی‌ها او را بیرون نمی‌گذارند.
چالش دیگری که این زوج برای کادر فنی پرسپولیس و این تیم می‌تواند ایجاد کند مسأله ناهماهنگی آنهاست. ظاهراً هر دو نفر به لحاظ بدنی مشکلی ندارند. طبیعتاً مغانلو در پرتغال شرایط بدنی خوبی داشته اما ترابی تا حدودی از فرم مسابقه دور بود که طی دو هفته گذشته زیر نظر مربی بدنساز تیم به فرم ایده‌آل نزدیک شده. او می‌تواند از همین هفته تیمش را همراهی کند اما هماهنگی او با مغانلو طبیعتاً بالا نیست.
مهدی ترابی به جهت حضور در همین تیم پرسپولیس قطعاً با بقیه بازیکنان تیمش هماهنگی مناسبی دارد اما مغانلو با او و سایر بازیکنان این تیم هماهنگ نیست و می‌تواند مشکل ساز باشد. بدون شک دیدن این زوج خط حمله از همین بازی جمعه مقابل مس نوین کرمان در جام حذفی اتفاق ویژه و هیجان انگیز خواهد بود و خیلی‌ها منتظرند تا با حضور این دو بازیکن در نوک خط حمله تیم محبوب‌شان چهره‌ای تازه از خط آتش پرسپولیس ببینند و منتظر درخشش آنها باشند اما شاید حضور همزمان آنها در خط حمله با توجه به آنچه بدان اشاره شد باعث ناکارآمدی دوباره پرسپولیس در به ثمر رساندن موقعیت‌ها شود و اینطوری در همین گام نخست توی ذوق هواداران بخورد.
با این وجود احتمال دارد که کادر فنی پرسپولیس از همین نقطه استفاده از این زوج تازه‌وارد را در دستور کار قرار دهد و بازی حذفی مقابل تیم دسته دومی مس نوین را خرج هماهنگی آنها کند. در واقع بعید نیست پرسپولیس با همین زوج از ابتدای بازی جمعه وارد میدان شود و برای بازی‌های پیش روی لیگ و تا وقتی عیسی آل‌کثیر بیاید و شرایط مسابقه را پیدا کند به گلزنی این زوج خلاق، شوتزن و سرزن و چارچوب شناس دل ببندد.
 
احتمالات دیگر در خط حمله
همچنین احتمال دارد ترابی و عالیشاه زوج خط حمله پرسپولیس در کرمان باشند چرا که عالیشاه در سه بازی گذشته تیمش یکی از بهترین‌های پرسپولیس در خط آتش بوده و در همین بازی با صنعت نفت که غالب بازیکنان در فاز حمله ناکارآمد نشان دادند بیشتر از همه تلاش کرد و مؤثر بود.
اگر اینچنین باشد وحید امیری یا یک خط عقب‌تر می‌آید و در پست هافبک چپ بازی خواهد کرد یا اصلاً نیمکت نشین می‌شود که البته با توجه به افت نسبی او و خستگی‌اش به جهت تعدد حضور در بازی‌های متوالی اصلاً بعید نیست.
شاید هم عالیشاه مزد بازی‌های خوبش در هفته‌های اخیر را بگیرد و در ترکیب اصلی بماند اما نه به عنوان مهاجم بلکه در نقش هافبک چپ. یعنی امیری، پهلوان و شجاعی که دیگر گزینه‌های یحیی برای پست هافبک چپ هستند بیرون بمانند تا نمایش عالیشاه در این پست را تماشا کنند.
اما یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه ترابی در پست هافبک راست جای سیامک نعمتی بازی کند؛ بازیکنی که طی هفته‌های اخیر نوسان داشته و مقابل صنعت نفت هم شرایط خوبی نداشت ضمن اینکه نعمتی هم بازی‌های زیادی در ترکیب بوده و نیاز به استراحت دارد. اگر ترابی در پست هافبک راست بازی کند احتمال زوج مغانلو – عالیشاه در خط حمله وجود دارد و شاید هم همان زوج امیری – عالیشاه از ابتدا بازی کنند و انتظار هیجان تماشای مغانلو در پیراهن پرسپولیس و به عنوان عضوی امیدوار کننده از خط حمله تا میانه‌های نیمه دوم طول بکشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dj9kj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 شماره پیراهن ترابی و مغانلو مشخص شد

 اولین تمرین با پرسپولیس خیلی حال داد
مغانلو: شماره 70 برای من خوش‌یمن است