تاریخ انتشار: 1399/12/22 00:35
کد خبر: 43102

سلطانی‌فر:بهتر این است کشور سوم میزبان ایران و عربستان باشد

وزیرورزش پس از مدت ها مقابل دوربین ها و خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد.
 سلطانی‌فر:بهتر این است کشور سوم میزبان ایران و عربستان باشد

در حالیکه مسعود سلطانی فر در حال ترک سالن محل برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم های وزرشی بود، خبرنگاران دور او را گرفتند و همانطور که انتظار می رفت به سرعت سوالات به سمت فوتبال رفت. او پاسخ سوالات خبرنگاران را درباره مهمترین موضوع این روزها، بحث میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی را به تفصیل داد.

البته صحبت های سلطانی فر از موضوع فقدان دو ستاره درگذشته فوتبال ایران آغاز شد: مراسم بسیار خوبی بود که قسمت مهم و البته تأسف برانگیز آن، فقدان ورزشکار هنرمند ما علی انصاریان بود که جایش در جمع خالی است. امیدوارم شاهد این باشیم که شر ویروس کرونا هر چه سریعتر از سر مردم جهان و ایران بکند و دیگر شاهد همچین وقایع تأسف باری نباشیم. امیدوارم هر ساله بتوانیم این رویداد را برگزار کنیم و این پیوند مستحکمی که بین ورزش و هنر وجود دارد را روز به روز مستحکم تر بکنیم و با این اقدامات، شور، نشاط و شعف بیشتری را برای مردم فراهم بکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است میزبانی تیم ملی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی به خطر بیفتد، گفت: من دو نامه برای آقایان اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده ام و شرایط را توضیح داده ام. درباره مسائل شیوع ویروس کرونا و مسائل پخش تلویزیونی هیچ گونه ابهاماتی وجود ندارد. از 4 دیداری که باقی مانده است، باید سه بازی را میزبان باشیم، حق ماست که میزبان باشیم. تمامی امکانات فراهم است و هیچ مشکلی نداریم. به ویژه در آن فصل از سال که کشورهای حوزه خلیج فارس هوای گرمی دارد و برای ورزشکاران مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی گفت: من در دو سه روز قبل این نامه ها را ارسال و وضعیت ایران را تشریح کردم که جای هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد چرا که ایران حتما می تواند میزبان شایسته ای برای برگزاری این مسابقات باشد و از آنها درخواست کردم این موضوعات را در نظر بگیرم.

وزیرورزش در مورد ارزیابی اش از اینکه کشور عربستان میزبان دیدارهای نمایندگان ایران خواهد بود، گفت: ما ارزیابی خوبی از این تصمیمات نداریم. همانطور که در سالهای گذشته بخاطر بعضی از ملاحظات سیاسی به کشور ما نمی آمدند و کشور سومی میزبان بازی های نمایندگان ایران و عربستان بود، الآن نیز فکر می کنم باید دیدارهای نمایندگان دو کشور یا در ایران برگزار شود یا کشور سومی میزبان باشد.

وی درخصوص اینکه آیا ممکن است نمایندگان ایران به کشور عربستان سفر نکنند، گفت: ما فعلا تصمیمی درباره این قضیه نگرفته ایم. طبیعتا فدراسیون فوتبال باید در این باره تصمیم بگیرد و ما نیز ملاحظات دیپلماسی خود را خواهیم دید و متناسب با پیگیری هایی که خواهیم کرد، تصمیمات مقتضی را اتخاذ می کنیم.

سلطانی فر درباره اینکه ممکن است تحریم های ناجوانمردانه مانع از میزبانی ایران شود و چه راه حل هایی اندیشیده اید، گفت: ما هیچ محدودیتی از بابت اینکه تحریم ها مانع از میزبانی ایران شود، نداریم. امکانات خوبی داریم، مسیرهای پروازی ما باز است، تیم ها می توانند کاملا قرنطینه شوند و مسابقات را می توانیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و البته قطعا ممکن است تحریم ها در این قضیه تأثیرگذار شود ولی فدراسیون موظف است پیگیری های لازم را انجام دهد، وزارت امور خارجه نیز در حال همکاری است و امیدواریم که به نتیجه برسیم.

وی در پایان درخصوص اینکه چقدر به میزبانی ایران امیدوار است، گفت: دیگر این قضیه درصد ندارد که بخواهم مطرح کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277dje

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ایران، از دوربین قطری ها+عکس