تاریخ انتشار: 1400/02/09 11:25
کد خبر: 40400

حضور آبرومندانه فولاد در لیگ قهرمانان/شاگردان نکونام شایسته احترام

فولاد ایران تحت هدایت جواد نکونام اگرچه نتوانستند از گروه خود صعود نمایند، اما حضور آنها در این رقابت ها و نتایج نسبتا مناسب و سختی جدول، ارزشمند است
حضور آبرومندانه فولاد در لیگ قهرمانان/شاگردان نکونام شایسته احترام

در گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، نماینده فوتبال ایران تیم فولاد با تیم‌های النصر عربستان، السد قطر و الوحدات اردن هم‌گروه است. بدون شک یکی از سخت‌ترین گروه‌های این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، گروه D رقابت‌ها است، گروهی که شاگردان ژاوی هرناندز در السد قطر صدرنشین آن هستند و النصری‌های عربستان هم با ۸ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارند.

شاگردان جواد نکونام در فولاد شروعی امیدوار کننده داشتند و یک حضوری آبرومند در آسیا را تجربه کردند، در حال حاضر تا پایان هفته پنجم شاگردان نکونام با ۵ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته‌اند.

تیم چهارم گروه هم الوحدات اردن است، که هفته پنجم کار بزرگی را انجام داد و تیم متمول النصر را شکست داد.

باتوجه به شرایط این گروه و دیدارهای هفته پایانی بین السد و النصر و فولاد و الوحدات، در صورت پیروزی شاگردان ژاوی احتمالا از این گروه تیم دومی صعود نخواهد کرد زیرا النصر  ۸ امتیازه باقی می‌ماند و حتی درصورت پیروزی فولاد برابر الوحدات این تیم هم دارای ۸ امتیاز می‌شود و به احتمال قطع به یقین، نسبت به دیگر تیم‌های دوم گروه D شرایط ضعیف‌تری خواهد داشت.

درصورت تساوی النصر و السد، جدول طبق حال فعلی باقی می‌ماند و شانس فولاد و النصر بسیار کم خواهد بود.

اما اگر النصری‌ها پیروز دیدار با السد باشند، در آن شرایط النصر با ۱۱ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه صعود خواهد کرد و السد هم با ۱۰ امتیاز از شانس‌های رسیدن به عنوان بهترین تیم‌های دوم خواهد بود، اما اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر حذف فولاد قطعی خواهد شد.

تساوی و یا شکست فولاد هم طبق همان احتمال آخر، حذف فولاد را قطعی می‌کند.

گرچه با این اوصاف فولاد ایران از گردونه رقابت‌ها کنار رفته است، اما عملکرد شاگردان نکونام، قابل دفاع بود و فولادی‌ها سربلند به ایران باز خواهند گشت.

به قلم محمدرضا ولی زاده

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rb5o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 پیروزی قابل پیش‌بینی استقلال و دردسر الدحیل