تاریخ انتشار: 1400/02/15 07:35
کد خبر: 40072

اختصاصی/ لیگ پیچیده و برنامه ریزی غلط/ قرنطینه فرمالیته به کام سرخابی ها!

دیدار استقلال و ذوب‌آهن با دو روز تاخیر به جای جمعه‌ هفته جاری، به یکشنبه هفته آینده موکول شد تا صدای تیم اصفهانی درآید. حال اینکه چرا این بازی به تعویق افتاد، تا حدودی هم قابل پیش بینی بود!
اختصاصی/ لیگ پیچیده و برنامه ریزی غلط/ قرنطینه فرمالیته به کام سرخابی ها!

پس از بازگشت موفقیت آمیز نمایندگان ایران از رقابت‌های آسیایی، پیش بینی می شد که مسابقات لیگ برتر دستخوش تغییرات شود و بازی ها به تعویق بیفتند. وقتی قرار شد تیم پرسپولیس به محض ورود به ایران وارد قرنطینه شود، از همان جا باید به تعویق افتادن، حداقل دو مسابقه پی می بردیم؛ چون روزی که این تیم به قرنطینه رفت، زمزمه هایی مبنی بر بازی نکردن سرخپوشان با سپاهان نیز به گوش رسید تا به حقیقت تبدیل شود. در این راستا کادر فنی قرمز پوشان مدعی بود، تیم نیاز به ریکاوری  دارد که با قرنطینه شدن بازیکنان تمام برنامه هایشان بهم ریخته و داستان های دیگر...... گرچه این تیم در محل قرنطینه نیز خیلی زود مجوز تمرین کردن گرفت و قرنطینه هم فرمالیته شد، ولی با این حال کادر فنی پرسپولیس راضی نشد تا اینکه درخواست به تعویق افتادن مسابقه حساس با سپاهان را بدهند و خیلی زود هم مورد موافقت قرار بگیرد!

وقتی این اتفاق برای پرسپولیس رخ داد، مشخص بود که استقلال نیز درخواست به تعویق افتادن بازی اش با ذوب آهن را می داد که همین، هم شد و سازمان لیگ نیز برای اینکه خودش را درگیر حواشی و جنجال مدیران و هواداران سرخابی ها، آن هم قبل از دربی نکند، کاری انجام‌ داد تا " نه سیخ بسوزد و نه کباب"! جالب اینجاست این اتفاق خیلی ساده رخ داد و دو مسابقه به تعویق افتاد!  ساده از این لحاظ که هم پرسپولیس می توانست در روز مقرر بازی کند و هم استقلال، ولی چون یک بازی بی دلیل عقب افتاد؛ برای اینکه دو تیم قبل از دربی در یک روز بازی کنند، تصمیم بر لغو بازی های سپاهان و ذوب آهن را گرفتند که این وسط بیشتر دوب آهن ضرر کرد.

به هر حال انتظار می رفت، با به تعویق افتادن این دو مسابقه مدیران و مربیان تیم های اصفهانی از سازمان لیگ انتقاد کنند و ناراحت شوند، چون این بار اولی نیست که به تعویق افتادن یک مسابقه باعث بوجود آوردن مشکلات می شود. در گذشته نیز بارها از این دست جابه جایی ها دیده بودیم که همه چیز بر می گردد به عدم برنامه ریزی و مدیریت ضعیف که دیگر باید به آن عادت کنیم! عادت از این جهت‌ در روزهایی که می شد مسابقات را مدیریت کرد و کمی بازی ها را فشرده تر انجام‌ داد، این کار را نکردیم و رسیدیم به روزهایی که دیگر همه چیز سخت شده و هر مسابقه ای داستان خودش را پیدا کرده است. داستانی که هر تیمی می تواند به آن معترض شود و سازمان‌ لیگ را زیر سئوال ببرد.  شاید برای ذوب آهن و سپاهان تفاوتی نداشته‌ باشد که چه روزی با استقلال و پرسپولیس بازی کنند ولی همین که بهانه دست این تیم ها داده اند، خودش بزرگترین مشکل است. البته این وسط، خود سپاهان نیز چندان‌ از به تعویق افتادن بازی با پرسپولیس ناراحت نشد، چون بهترین فرصت پیش آمد تا بعد از مسابقه نفسگیر ۱۲۰ دقیقه ای در جام حذفی مقابل  خوشه طلایی ساوه استراحت لازم را کند و با آمادگی کامل به مصاف حساس ترین بازی فصل برود. در  هر حال مشکلات فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ برای به پایان رساندن لیگ برتر زیاد است که از این پس هر تصمیمی گرفته شود، حاشیه ساز خواهدشد. اینکه سازمان‌ لیگ با این ترافیک مسابقات چطور کنار بیاید و جام حذفی و لیگ را به پایان برساند، داستان ادامه‌ دارد؟!

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45ryp9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حال تیم ذوب آهن خوب نیست!