تاریخ انتشار: 1400/02/25 21:09
کد خبر: 39398

وقتی مدیران و مشاوران استقلال در نقش مربی ظاهر شدند!

فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری قبل از دربی ضمن انتقاد از خط دهی و دخالت‌هایی از بیرون به ویژه از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال یا آدم‌ها و نهاد‌های وابسته به آنها در امور مربوط به باشگاه استقلال صورت می‌گیرد، گفت که همین عوامل باعث شده تا تیم در 2 فصل اخیر بدون سرمربی و با دلالی بسته شود.
وقتی مدیران و مشاوران استقلال در نقش مربی ظاهر شدند!

نتیجه چنین اتفاقی هم ناهمگون بودن تیم است به شکلی که در برخی پست‌ها چند بازیکن خوب دارند و در برخی از پست‌ها با محدودیت روبرو هستند و دست کادرفنی بسته است. منظور فرهاد مجیدی نقل و انتقالات لیگ نوزدهم و نقل و انتقالات لیگ بیستم است که پس از تغییر کادرفنی قبلی تا انتخاب و مستقر شدن کادرفنی جدید وقفه‌ای چند افته‌ای ایجاد شد و مدیران وقت باشگاه برای اینکه از قافله نقل و انتقالات عقب نمانند خودشان وارد کار شدند و خرید هایی انجام دادند. در لیگ هجدهم فرهاد مجیدی در 5 بازی آخر لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا جانشین وینفرد شفر شد و فصل را به پایان برد. طبق قول و قرارها یی که گویا بیت فرهاد مجیدی با امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت باشگاه قرار بود تیم لیگ نوزدهم تحت نظر این مربی بسته شود و سرنربی خارجی هم با هماهنگی او انتخاب شود که در عمل این گونه نبود و علی خطیر با هماهنگی گروهی از پیشکسوتان مانند پرویز مظلونی، امیدرضا روانخواه، بهتاش فریبا و مجید نامجو مطلق موسوم به کمیته فنی خودش شروع به مذاکره و جذب بازیکن کرد. فرهاد مجیدی به دلیل همین دخالت‌ها ار ادامه همکاری با باشگاه انصراف داد و به تیم ملی امید رفت. البته از جمع اعضای کمیته فنی غیر از یکی دونفر بقیه تاکید داشتند که در نقل و انتقالات کوچکترین دخالت و همکاری نداشتند. لیگ هجدهم 26 اردیبهشت تمام شد و 23 خرداد استراماچونی را رسما به عنوان سرمربی استقلال معرفی کردند.این مربی ایتالیایی 29 خرداد وارد ایران شد و از ابتدای تیر بود که تیم را در دست گرفت.در واقع بیش از یک ماه در بازار نقل و انتقالات استقلال سرمربی و مسئول فنی نداشت و تیم با نظر مدیران باشگاه یعنی فتحی و خطیر بسته شد! در پایان آن فصل مهدی رحمتی، گادوین منشا، ایسما گونکالوس، الهیار صیادمنش، خسرو حیدری، پژمان منتظری، میثم تیموری، فرشاد محمدی مهر، روح الله باقری، آرمین سهرابیان، رضا کریمی، طارق همام و آیاندا پاتوسی از استقلال جدا شدند. البته خسرو حیدری در آخرین بازی فصل مقابل سپبدرود رشت و زمانی که فرهاد مجیدی سرمربی تیم بود از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. در مقابل این 13 بازیکنی که جدا شده بودند محمد بلبلی، علی دشتی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی ، آرش رضاوند، عارف غلامی، حسین پورحمیدی به عنوان سهمیه لیگ برتری، میلاد باقری خرید لیگ یکی و شیخ دیاباته و هروی میلیچ به عنوان خرید خارجی اضافه شدند. همچنین عظیم گوک هم که به شکل و برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی راهی تیم لیگ یکی ملوان شده بود به جمع آبی‌ها برگشت. به این ترتیب استقلال در نقل و انتقالات تابستانی 11 ورودی جدید داشت. برخی از بازیکمتم جدا شده مانند سهرابیان، تیموری، محمدی مهر و روح اله باقری با نظر مستقیم استراماچونی کنار گذاشته شدند ، اما غیر از 2 خرید خارجی بقیه بازیکنان با نظر باشگاه آمدند. به هرحال استراماچونی شناخت چندانی از فوتبال ایران نداشت که خودش برای خرید‌های داخلی تصمیم بگیرد. این مربی ایتالیایی لیست خریدی برای نیم فصل آماده کرده بود که یکی دو گزینه مورد نظرش خارجی بودند و درباره خرید‌های داخلی اختمالی اش را هم هنوز چیزی گفته نشده است. استراماچونی در پایان هفته دوازدهم رفت و فرهاد مجیدی در هفته هفدهم و شروع تعطبلات نیم فصل سرمربی آبی پوشان شد. ارسلان مطهری و میکلاس بودوروف خرید‌های زمستانی استقلال با نظر فرهاد مجیدی بودند. مرتضی آقاخان، میلاد باقری و سجاد آقایی هم در لیست خروج قرار گرفتند که البته آقایی به شکل قرضی جدا شده بود.

برای فصل بعد هم دوباره شرایط قبلی برای استقلال تکرار شد. لیگ نوزدهم 30 مرداد به پایان رسید و استقلال بیش از 2 هفته بدون سرمربی بود و در همین مدت هم چند بازیکن جذی شدند تا اینکه سرانجام 16 مهر محمود فکری سرمربی شد. برای این فصل عظیم گوک، محسن کریمی، روزبه چشمی، علی کریمی، محمد بلبلی، علی دشتی، میلاد زکی پور، امیرحسین کارگر، حسین پورحمیدی، زکریا مرادی و شاهین طاهرخانی یازده بازیکنی بودند که از تیم جدا شده یا کنار گذاشته شدند.در نقطه مقابل تیمی که اغلب با نظر احمد سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه بسته شد خرید هایی داشت. رشید مظاهری، متین کریم زاده، بابک مرادی، احمد موسوی ، محمد حسین مرادمند، مهدی مهدی پور، محمد نادری و سبحان خاقانی 8 بازیکنی بودن که به استقلال آمدند. در نیم فصل که فرهاد مجیدی دوباره سرمربی شد هم رضا آذری، مرتضی تبریزی، سجاد آقایی، فردین رابط، فرشید باقری، امیرحسین خدامرادی، محد حسین فلاح و محمدجواد به آفرین 8 بازیکن اغلب جوان تیم بودند که جدا شدند. غیر از باقری سالیر بازیکنان به شکل قرضی راهی تیم‌های دیگر شدند. در نقطه مقابل سعید مهری، عرفان گلمحمدی، آرمان رمضانی و امیرحسین بیات خریداری شدند که غیر از رمضانی سایر خرید‌ها از قبل انجام شده بودند و فرهاد مجیدی نقشی در آنها نداشت.این در شرایطی بود که چه در مقل و انتقالات اول فصل و چه نقل و انتقالات نیم فصل پنجره باشگاه تا آخرین روزها و ساعت‌ها بسته بود. حالا فرهاد قول داده تیمی یکدست و خوب برای فصل آینده ببندد. او 2 مرتبه قبلی هم چنین قولی داده بود اما در این گونه نشد. باید دید اینبار فرهاد در نقل و انتقالات تابستانی حضور خواهد داشت و این فرصت را پیدا می‌کند که برای اولین بار تیم را با تفکرات و سلیقه خودش جمع و جور کند یا نه؟!

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27doav

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اعضای جدید هیات مدیره باشگاه استقلال به زودی معرفی خواهند شد