تاریخ انتشار: 1400/02/30 15:12
کد خبر: 39082

پرسپولیس و رویای دلبرانه دبل

مطابق انتظار پرسپولیس کار سختی برای پیروزی بر شاهین بندر عامری نداشت.
پرسپولیس و رویای دلبرانه دبل

 سرخپوشان بعد از توقف در نیمه اول مسابقه و در شرایطی که بوی شگفتی به مشام می‌رسید، یک نیمه دوم طوفانی داشتند و کار را با پیروزی 4بر یک به پایان رساندند. به این ترتیب آنها به جمع 8تیم پایانی مسابقات راه یافتند و باید منتظر قرعه‌کشی باشند تا حریف بعدی خود را بشناسند. متأسفانه در مرحله بعد دیگر تیم دسته دومی نداریم و سرخپوشان ناچارند بالاخره با تیمی از سطح بالاتر بازی کنند!

  قبل از هر چیز دیگری باید از گزارش مطلوب و باکیفیت گزارشگر بوشهری یاد کرد. ما مخاطبان تلویزیون ایران، مخصوصا در یکی، دو سال گذشته حسابی از دست گزارشگران فوتبال «زجر» کشیده‌ایم و حالا حتی در تهران هم نیروی خوب و مؤثر در این زمینه کمتر پیدا می‌شود. دوست بوشهری‌مان اما با تسلط خوب، اطلاعات دقیق، کم‌حرفی و رعایت بی‌طرفی یک گزارش مثبت و دلپذیر ارائه داد. اگر به هر دلیلی ناچار شدید بخشی از این مسابقه را از رادیو ورزش گوش کنید، حتما با ما هم‌عقیده هستید که حتی گزارشگر رادیویی مرکز بوشهر هم عملکرد بسیار خوبی داشت. دست مریزاد.
 سرخپوشان امسال رؤیای دبل در سر دارند؛ یعنی هم لیگ را بگیرند و گلات کنند، هم در جام حذفی به پیروزی برسند. آنجا مدعی هستند و اینجا هم فعلا مثل آب خوردن به یک‌چهارم نهایی رسیده‌اند. با این همه اما موانعی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها ساختار دفاعی سرخ‌هاست. حالا دیگر با صراحت بیشتری باید گفت کار پرسپولیس با این دژ آسیب‌پذیر برای رسیدن به جام سخت است. قرمزها تقریبا از همه گل می‌خورند؛ از گوا تا بندر عامری و از الوحده تا سپاهان. در 5بازی اخیر فقط استقلال موفق نشده به پرسپولیس گل بزند که این کلین‌شیت هم با حضور معجزه‌آسای علی شجاعی روی خط دروازه رقم خورد. وقتی این همه موقعیت گل به رقبایی در هر سطح داده می‌شود، وقتی سرمربی تیم جرأت ندارد حتی در بازی با حریف دسته‌دومی به جلال حسینی 40ساله استراحت بدهد، یعنی یک جای کار ایراد دارد. در مقطعی از فصل هستیم که تکرار اشتباهات دفاعی می‌تواند «همه‌‌چیز» را خیلی راحت به «هیچ‌چیز» تبدیل کند.

  آیا مهدی عبدی با  2گلی که زد احیا شده است؟ قضاوت به این سادگی نیست. کیفیت تیم رقیب در سطحی نبود که اجازه این خوش‌خیالی را به مخاطب بدهد. به علاوه او در خط حمله رقبای سرسختی دارد. شهریار مغانلو تبدیل به یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم شده است؛ بنابراین طبیعتا عبدی باید برگردد روی نیمکت. این دبل اما شاید او را دوباره به زمره تعویضی‌ها بازگرداند و فرصت بیشتری برای بازی در اختیارش بگذارد. اگر این اتفاق رخ داد، عبدی باید از موقعیت‌هایش خیلی بهتر استفاده کند. او برای اینکه فصل بعد هم در پرسپولیس بماند باید در فرصت کوتاه
 باقیمانده خودی نشان بدهد. عبدی بازیکن بااستعدادی است و قبلا گل‌های مهمی زده؛ پس توانایی اوج گرفتن را دارد، اما این اصلا پروژه آسانی نیست.

  بعد از پایان این مسابقه هم مدیر رسانه‌ای پرسپولیس اعلام کرد یحیی گل‌محمدی در اعتراض به اظهارات برخی مجریان و کارشناسان برنامه‌های تلویزیونی، صداوسیما را تحریم کرده و تا زمانی که از او رسما عذرخواهی نشود در این رسانه حاضر نخواهد شد. این هم از آن دسته رفتارهای عجیب و غریب برخی مربیان ایرانی است. همه عیوب تلویزیون سر جای خودش، اما مگر عالم و آدم صبح تا شب باید از شما تعریف و تمجید کنند تا راضی باشید؟ واقعا چرا اینقدر نازک‌نارنجی هستید؟ مگر در اروپا همه تلویزیون‌های دولتی و غیردولتی برای مربیان و بازیکنان چه‌چه می‌زنند؟ بالاخره همه‌جا نقد هست، شوخی هست و حتی شاید بی‌انصافی هم باشد. وقتی مربی یک تیم بزرگ و محبوب هستید، طبیعی است که کلی محتوای درست و غلط در موردتان تولید شود. اینکه فورا بگویید: «من قهرم» یعنی چه؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4je9bl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال این بار قفل دروازه ذوب‌آهن را باز می‌کند؟