تاریخ انتشار: 1400/03/08 13:55
کد خبر: 38659

کدام گلرها شایستگی بیشتری برای دعوت شدن به تیم ملی داشتند؟

دراگان اسکوچیچ در لیست نهایی تیم‌ملی برای بازی‌های بحرین نام 4دروازه‌بان را قرار داده اما بعد از مدت‌ها از 2تیم پرسپولیس و استقلال هیچ دروازه‌بانی در این لیست قرار نگرفته است.
کدام گلرها شایستگی بیشتری برای دعوت شدن به تیم ملی داشتند؟

 حامد لک و رشید مظاهری که در لیست‌های قبلی حضور داشتند این بار به‌خاطر عملکرد ضعیف‌شان در یکی دو هفته اخیر جایی در برنامه‌های اسکوچیچ پیدا نکرده‌اند. اما پیام نیازمند همچنان حضور دارد و محمدرضا اخباری هم بعد از مدت‌ها دوباره به تیم ملی بازگشته است. از جمع گلرهای لیست جدید، بیرانوند و عابدزاده در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند اما 2 گلر دیگر که در لیگ داخلی بازی می‌کنند را می‌توان از لحاظ آماری با گلرهای دعوت‌نشده پرسپولیس و استقلال مقایسه کرد. آنالیزهای متریکا و نمراتی که این 4دروازه‌بان در لیگ بیستم گرفته‌اند نشان خواهد داد کدام گلرها شایستگی بیشتری برای دعوت شدن داشته‌اند.

 

محمدرضا اخباری

گلری که تراکتوری‌ها به او لقب قارتال (عقاب) داده‌اند بعد از سال‌ها دوباره به تیم ملی دعوت شده است. این دروازه‌بان که فقط یک بازی را به‌خاطر مصدومیت از دست داده، طی 1821دقیقه بازی در لیگ 70.3درصد شوت‌های در چارچوب دروازه‌اش را مهار کرده و فقط 2بار مرتکب اشتباه شده است. میانگین مهارهای او در هر بازی 2.2و میانگین گل خورده‌اش 0.9گل در هر بازی است. اخباری 6بار کلین‌شیت کرده، یک‌بار پنالتی گرفته و یک‌بار هم بهترین بازیکن زمین شده است. در مجموع او با میانگین امتیاز 6.79 از متریکا، دهمین دروازه‌بان برتر لیگ تا این لحظه بوده است.

   پیام نیازمند

نیازمند مثل 2 فصل گذشته در تمامی بازی‌ها از دروازه سپاهان محافظت می‌کند. او در 23هفته سپری‌شده از لیگ بیستم 23بازی کامل انجام داده و طی 2070دقیقه بازی 69.1درصد مهار موفق داشته است. نیازمند 7بار مرتکب اشتباه شده که بالاترین تعداد اشتباه در جمع 4دروازه‌بانی است که مورد بررسی قرار داده‌ایم. میانگین مهارهای او در هر بازی 2.4و میانگین گل خورده‌اش 1.1در هر بازی است. پیام 10بار کلین‌شیت کرده و 2بار هم پنالتی گرفته که از لحاظ مهار پنالتی بهترین آمار فصل جاری در میان دروازه‌بان‌هاست. در مجموع نیازمند با میانگین امتیاز 6.90 از متریکا، صاحب رتبه هشتم در میان گلرهای فصل جاری است.

  حامد لک

او رکورددار کلین‌شیت در فصل جاری و همزمان رکورددار گرفتن اخطار است! چون یکی از راهکارهایش برای حفظ دروازه، وقت‌کشی در دقایق پایانی بازی است. لک در 23بازی لیگ برتر فقط یک‌بار دروازه‌اش را به رادوشویچ سپرده که آن یک‌بار هم به‌خاطر 4اخطاره‌شدن بوده است. او در 22بازی با درصد مهار 76.7و ارتکاب 6 اشتباه 12بار گل خورده یعنی میانگین گل خورده‌اش 0.6گل در هر بازی (مساوی با محسن فروزان و رتبه دوم بعد از رشید مظاهری) است. لک در 22بازی 12بار کلین‌شیت کرده که بهترین رکورد دروازه‌بان‌هاست و 6بار کارت زرد گرفته که بدترین رکورد دروازه‌بان‌هاست. او 2بار هم بهترین بازیکن میدان شده و در مجموع با میانگین امتیاز 6.95 رتبه پنجم را در میان گلرهای لیگ دارد.

  رشید مظاهری

در جدول دروازه‌بان‌های لیگ، گلر استقلال بالاترین درصد مهار و کمترین میانگین گل خورده را در این فصل دارد. رشید با این آمار خوب، مدت‌ها صدرنشین دروازه‌بان‌ها بود اما در یکی دو هفته اخیر فرهاد کرمانشاهی از او سبقت گرفته و رشید رتبه دوم را دارد. او در هر بازی 0.5گل خورده که کمتر از هر گلر دیگری است و طی 17حضورش در دروازه 8بار کلین‌شیت کرده است. تعداد مهارهای رشید 2.2در هر بازی و درصد مهارهای او 80/4یعنی بالاترین درصد در میان همه گلرهاست. رشید طی 1530دقیقه فقط 2بار اشتباه کرده و یک‌بار هم با پاس کلیدی تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داده است. او با امتیاز 6.99دومین گلر برتر لیگ کنونی است و فقط 0.04امتیاز کمتر از نفر اول دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3koaoa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درخواست مهم هواداران استقلال از یک پرسپولیسی