تاریخ انتشار: 1400/03/09 15:18
کد خبر: 38607

مهدی قایدی و یک مأموریت مهم

انتشار لیست تیم ملی فوتبال برای ۴ رویارویی حساس در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ شاید برای استقلالی‌ها گران‌تر از سایرین تمام شد.
 مهدی قایدی و یک مأموریت مهم

 آبی‌ها که به‌رغم نمایش تقریباً سینوسی در دیدارهای لیگ برتر لااقل توانسته‌اند رتبه سومی را با چنگ‌ودندان حفظ کنند و از طرفی در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایشی به‌مراتب هوشمندانه از خود برجای گذاشتند، احتمالاً انتظار حضور لااقل ۳ یا ۴ ملی‌پوش را از اردوگاه خود می‌کشیدند.

تمام این انتظارات اما با تفکرات دراگان اسکوچیچ یکسان نبود و نهایتاً فقط مهدی قایدی، تک ستاره ریزنقش و خوش‌تکنیک تیم فوتبال استقلال توانست به اردوی کیش دعوت شود. استقلالی‌ها که پیش‌بینی می‌کردند یکی از بازیکنان خط دفاعی‌شان بتواند افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را کسب کند، با اردونشینی مداوم رشید مظاهری نیز حداقل روی ملی‌پوش شدن ۳ بازیکن حساب می‌کردند اما لیست تیم ملی حاکی از اتفاقات دیگری بود.

در شرایطی که از جمع ۳ تیم بالانشین پرسپولیس، سپاهان و استقلال، بیشترین سهمیه ملی به سرخ‌های پایتخت اختصاص یافته، مشخص شد که سرمربی کروات تیم ملی هم برای موفقیت در آوردگاه حساس پیش‌رو به لژیونرهای مجرب‌اش چشم دوخته. تقریباً روی آماده بودن پیکان هجومی یوزها که هیچ شکی نیست اما شرایط ناپایدار خطوط میامی و دفاعی تیم ملی کمی نگرانی‌ها را افزایش داده. شاید استفاده از یک عنصر دفاعی و میانی آبی‌ها می‌توانست کمی از این نگرانی‌ها بکاهد.

به هر حال سبک بازی آبی‌ها و البته روند نامتوازن نتیجه‌گیری شاگردان فرهاد مجیدی که خالی از حاشیه هم نبوده، کادرفنی تیم ملی فوتبال را بر این داشته که آبی‌ها را مورد وفاق و عنایت خود قرار ندهد. مهدی قایدی همان‌قدر که مهره قابل اتکایی در لباس آبی بوده، علی‌رغم سن پایین‌اش می‌تواند در کنار مهدی ترابی و علی قلی‌زاده به بازوان راهگشای دراگان اسکوچیچ در تقابل با دفاع متراکم بحرین و عراق تبدیل شود. قایدی حالا نماینده آبی‌هاست و این نماینده باید مسیر را برای ملی‌پوش شدن سایر آبی‌پوشان هموارتر سازد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9qem

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصمیم هیأت مدیره استقلال برای حفظ شماره 10