تاریخ انتشار: 1400/03/10 14:53
کد خبر: 38577

فروزان: فولاد مثل شیر زخم خورده است

محسن فروزان می‌گوید باید درباره سیاست جوانگرایی داوران در هفته‌های پایانی لیگ تجدیدنظر کرد چرا که این موضوع به تیم‌هایی نظیر فولاد ضربات جبران‌ناپذیری وارد کرده است.
فروزان: فولاد مثل شیر زخم خورده است

 تیم فوتبال فولاد خوزستان با نتیجه دو بر یک برابر سایپا شکست خورد. قرمزپوشان اهوازی پس از دیدار به شدت علیه داوری موضع گیری کردند و البته کارشناسان داوری شب گذشته حق را به تیم آن‌ها دادند.
محسن فروزان دروازه‌بان فولاد درباره وضعیت این روزهای این تیم،‌داوری‌های لیگ و دعوت نشدن به تیم ملی صحبت کرد. مصاحبه کامل وی را با فارس مرور می‌کنیم.

*اگر موافقی با موضوعی آغاز کنیم که این روزها خیلی سر و صدا به پا کرده و آن هم داوری بازی فولاد برابر سایپاست، تا جایی که سرمربی تیم‌تان در این یکی، دو روز اخیر به شدت به آن انتقاد کرد. حتی کارشناسان داوری هم دیشب در برنامه تلویزیونی حق را به تیم شما دادند.

-ما از دقیقه ده بازی متوجه شدیم که داوری عادلانه نیست. داور بازی از همان زمان طوری سوت زد که 90 دقیقه تصمیم‌هایش روی اعصاب بازیکنان ما بود. همانطور که اشاره کردید کارشناسان داوری گفتند که روی گل اول سایپا، اعلام هند بازیکن ما اشتباه بود و یک پنالتی هم برای ما گرفته نشد. با احترامی که برای سایپا قائلم اما بنظرم ما به این تیم نباختیم و به داور باختیم. این سه امتیاز را باید به داور بدهند. این تنها دیداری نیست که داوران در این چند وقت علیه ما سوت زدند و در بازی‌های گذشته هم امتیازهای زیادی از ما گرفته شد. چه کاری از دست ما بر می‌آید؟ ما می‌توانیم در زمین با همه حریفان مردانه رقابت کنیم اما زورمان تا اینجا به داوری‌ها نرسیده. وقتی داور سوتی می‌زند دیگر آن سوت برگشت‌پذیر نیست. فکر می‌کنم باید بیشتر کار کنیم که بغیر از تیم‌ها، داوران هم حریفمان نشوند. نکته بسیار مهم این است که ما به دو تیمی باختیم که برای نیفتادن با هم رقابت دارند و هر دو بازی را هم به اشتباه‌های داوری باختیم. نمی‌خواهم کسی را متهم کنم اما اگر کمی فکر کنیم همه چیز مشخص است.

*آقای نکونام پس از بازی اخیرتان در نشست خبری گفت که این روند فصل گذشته هم اتفاق افتاد و نایب قهرمانی با همین اشتباه‌ها از فولاد گرفته شد. چقدر نگرانید این اتفاق امسال هم رخ دهد؟

کمیته داوران از ابتدای فصل اعلام کرده که قصد جوانگرایی در داوران را بدهد. تا اینجای کار این سیاست بسیار درستی است اما وقتی می‌بینند این جوانگرایی حق تیم‌ها را از بین می‌برد باید در سیاست‌شان تجدیدنظر کنند. چرا تیم‌هایی نظیر فولاد باید تاوان اشتباه و بی‌تجربگی بعضی از داوران را بدهند؟ تیمی مثل فولاد هوادارانی دارد که حتی مساوی هم آنها را راضی نمی‌کند و وقتی داوران با اشتباه‌های خود امتیازها را از تیم می‌گیرند باید به ما حق داد که معترض باشیم. یا در جام حذفی اگر یک اشتباه رخ دهد سرنوشت یک تیم کاملا عوض می‌شود. نمی‌گویم این اشتباه‌های داوری فقط مختص ماست اما واقعیت این است که به گواه نظر کارشناسان در 10 بازی فولاد داوران اشتباه‌های تاثیرگذار داشتند و این قابل گذشت و چشم‌پوشی نیست.

 *بعد از نمایش قابل احترام و خوبی که فولاد در لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرد توقع‌ها از تیم شما بالا رفته. روند تیمی فولاد را پس از بازگشت از آسیا چطور می‌بینی؟

در ابتدا من صحبتی با هواداران فوتبال‌فهم فولاد دارم. از آنها خواهش می‌کنم بازیچه یکسری آدم نشوند. از زمانی که آقای آذری به فولاد آمده نظم و دیسیپلین را به تیم آورده و باعث شده که منافع یکسری آدم که قبلا به باشگاه رفت و آمد داشتند قطع شود بنابراین از هواداران می‌خواهم که واقعیت‌ها را ببینند. ما در آسیا به معنای واقعی کلمه در گروه مرگ قرار داشتیم و با احترامی که برای سه نماینده دیگر ایران دارم باید بگویم اگر آنها با تیم‌هایی نظیر السد قطر یا النصر عربستان بازی می‌کردند برای ریکاوری به 10 روز نیاز داشتند اما ما در فاصله‌ای بسیار کم به مصاف بهترین تیم‌های آسیا رفتیم. دیدار برابر النصر و السد تیم ما را که با کمبود بازیکن روبرو بود پژمرده کرد. بعد از بازی‌های آسیایی ما به 15 روز استراحت مطلق نیاز داشتیم اما مجبور شدیم به لیگ فشرده ایران برگردیم. گروه ما در مقابل دیگر گروه‌ها بسیار سخت‌تر بود و این موضوع به لحاظ جسمی و روحی ما را دچار مشکل کرد. از طرف دیگر من اعتقاد دارم که مسئولان استانی و هواداران فولاد باید قدردان جواد نکونام باشند. او به بازیکنانی از استان بازی داد که خیلی از این بازیکنان در خوزستان ناشناخته بودند. او در فولاد جوانگرایی انجام داد و هر بها دادن و جوانگرایی هزینه خاص خودش را دارد.

*در ادامه لیگ چه پیش‌بینی از نتایج فولاد داری؟

مطمئن باشید بعد از تعطیلات فولاد متفاوتی خواهید دید. من از همین جا به سرمربی تیم‌مان قول می دهم که تلاش‌مان را دو چندان کنیم. در تیم‌مان یک سرمربی داریم که آرزوی خیلی از تیم‌هاست و باید از او بخاطر عملکرد اخیرمان عذرخواهی کنیم. ما از او معذرت می‌خواهیم و با صدای بلند می‌گوییم شرمنده او هستیم. آقای نکونام بیش از همه مربیان برای تیمش وقت می‌گذارد و روزی شانزده ساعت کار می‌کند تا تیم موفق شود. او برای خوشحالی هواداران همه کار می‌کند. ساعت‌های طولانی کار می‌کند و نقاط قوت و ضعف حریفان را به ما می‌گوید و متاسفانه عمدتا از جایی ضربه می‌خوریم که قبلا در آنالیزها مورد تاکید سرمربی تیم بوده است. فولاد پس از آسیا مثل شیرزخم خورده‌ای است که فرصت ترمیم خود را پیدا نکرد اما با تعطیلات این روزها خودمان را بازیابی می‌کنیم و دوباره همان شیری می‌شویم که هواداران انتظار دارند. من سال قبل در فولاد نبودم اما فولاد در هفت،‌هشت هفته آخر نتایجی به دست آورد که از حریفان سبقت گرفت و به مقام سومی رسید. الان هم مطمئنم همین اتفاق می‌افتاد. در ماه‌های گذشته ما مجبور بودیم به دلایل مختلف از جمله کمبود بازیکن و خستگی از حضور در بازی‌های آسیایی در رقابتی نابرابر به مصاف حریفان برویم اما همین جا من به عنوان عضوی از تیم فولاد به آقای نکونام قول می‌دهم که بعد از تعطیلات جبران کنیم. متاسفانه بخاطر اشتباهی که در گذشته رخ داد تیم ما با پنجره بسته نقل و انتقالات روبه‌روست و همین کار کادر فنی را بسیار سخت کرده است. همه تیم‌ها در نیم فصل بازیکن گرفتند اما ما نتوانستیم نقاط ضعفمان را ترمیم کنیم و این مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرد. شاید باورش سخت باشد اما بعضی بازیکنان ما بخاطر نیاز تیم مجبور بودند به دلیل کمبود تیم با مصدومیت بازی کنند و این فقط بخاطر تعصبی بود که به تیم داشتند تا هوادران را خوشحال کنند. با این همه تاکید می‌کنم که هواداران فولاد اصلی را بعد از تعطیلات ببینند.

*قطعا کار سختی دارید چون هواداران فولاد جزو متعصب‌ترین هواداران فوتبال ایران هستند؟

حتما همینطور است. حتی مساوی هم آنها را راضی نمی‌کند و همین کار را در فولاد جذاب کرده است. در این چند سال هر وقت با یک تیمی به اهواز می‌آمدم شور و علاقه هواداران فولاد من را عاشق این تیم کرده بود و دوست داشتم یک روز در این تیم و برای این هواداران بازی کنم. در پنج، شش سال اخیر هم چندین بار با فولاد مذاکره کردم اما قسمت نبود. امسال هم که به فولاد آمدم بخاطر کرونا نتوانستم جلوی هواداران بازی کنم و این حسرت همچنان روی دلم است. فقط یک خواهش از این هواداران دارم و آن اینکه اسیر یکسری آدم منفعت‌طلب نشوند. ما در فولاد بهترین مدیر فوتبالی ایران را داریم. او در این مدت مشکلات مدیریتی که در گذشته در فولاد بوده را حل کرده و باید مسئولان استانی و هوادران قدردان او باشند. مجموعه تیم، هواداران و مسئولان استانی در یک کشتی قرار داریم و باید در اقیانوس پرتلاطم لیگ و جام حذفی فولاد را به سرمنزل مقصود برسانیم بنابراین باید با هم متحد باشیم و اجازه ندهیم تفکرات مسموم وارد تیم شود. مطمئن هستم این اتحاد تا آخر مسابقات در این مجموعه حفظ خواهد شد. هواداران قدر سرمایه‌های تیم را بدانند.خیلی از تیم‌ها دوست دارند بازیکنان جوان ما را که قبلا در تیم ما نیمکت‌نشین بودند و الان با تدبیر سرمربی بازیکن ثابت شدند، جذب کنند. آرزوی خیلی از تیم‌هاست که مدیرعامل و سرمربی تیم ما را داشته باشند. آنها هم در این مدت بخاطر خون گرم بودن مردم خوزستان و شرایط اینجا ماندند و تیم را به سومی و آسیا رساندند. الان هم مطمئن هستم مثل سال قبل در این هشت هفته آخر شرایط دوباره مثل سال قبل خواهد شد و با اتحاد به جایگاهی می‌رسیم که بدنبالش هستیم.

*سوال آخر هم درباره وضعیت خودت است. امسال فصل خوبی را پشت سر گذاشته‌ای و حتی برخی برایت شانس حضور در تیم ملی قائل بودند.

قبل از اینکه به سوال شما جواب بدهم باید از آقای آذری و آقای نکونام تشکر کنم. زمانی که داشتم به فولاد می‌پیوستم به این دو قول دادم بدون حاشیه کار کنم و امیدوارم از این لحاظ توانسته باشم جواب محبت‌هایشان را داده باشم. از نظر فنی هم تمام تلاشم را انجام دادم بازیکن مثمرثمری برای فولاد باشم. درباره تیم ملی هم خیلی‌ها گفتند حق من بود که به تیم ملی دعوت شوم. خیلی از مربیان لیگ گفتند حق توست که به تیم ملی دعوت شوی اما اینکه چرا دعوت نشدم دیگر به من ارتباطی ندارد. تمام تلاشم را برای فولاد انجام می‌دهم و تمام فکر و ذکرم موفقیت فولاد در لیگ و جام حذفی است تا بتوانیم در کنار هم هواداران را خوشحال کنیم. از هواداران هم می‌خواهم که مثل همیشه پست سر مدیریت باشگاه،‌کادر فنی و بازیکنان فولاد بمانند تا بتوانیم در آخر فصل جشن موفقیت فولاد را برپا کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ax7jl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 فروزان پس از استعلام اهوازی‌ها به فولاد خوزستان پیوست