تاریخ انتشار: 1400/03/24 20:16
کد خبر: 37970

اختصاصی/ درس بحرین برای عراق هم واجب شده!/ منتظر جشن اول هستیم

حساس ترین بازی تیم ملی ایران دیدار با تیم ملی عراق است که این مسابقه صدرنشین گروه را مشخص می کند . صدرنشینی که صعودش را به جمع دوازده تیم پایانی مسابقات مسجل خواهد کرد.
اختصاصی/ درس بحرین برای عراق هم واجب شده!/ منتظر جشن اول هستیم

در حالی دو تیم ایران و عراق به مصاف هم می روند که این مسابقه برای عراق یک بازی تشریفاتی به شمار می رود، ولی برای ایران بسیار اهمیت دارد. همانطور که مطلع هستید، عراقی ها با لطف شکست لبنان‌ مقابل کره جنوبی صعودشان را قطعی کرده‌ اند که اگر بازنده دیدار با ایران نیز شوند، مرحله بعدی مسابقات را از دست نخواهند داد. اما شرایط فعلا برای ایران مساعد نیست و برای صعود باید حتما مقابل‌ عراق امتیاز بگیرد. این امتیاز گرفتن اگر با پیروزی همراه شود که به عنوان‌ تیم اول راهی مرحله بعدی می شود، ولی اگر با تساوی به پایان برسد که وضعیت پیچیده می شود و کار  به اما و اگر خواهد کشید! پیچیده از این جهت که ایران باید منتظر ادامه‌ مسابقات بماند و نتایج دیگر تیم ها را ببیند. حال اینکه در سایر گروه ها چه نتایجی رخ می دهد، هر یک از آنها می تواند به ضرر و شاید هم به نفع ایران باشد.

با این حال؛ برای اینکه شاگردان دراگان اسکوچیچ به نتایج دیگر تیم ها فکر نکنند و صعودشان را قطعی کنند، شکست دادن عراق تنها راه و حل آن است. قطعا شکست دادن عراق کار چندان سختی نیست و می شود این عراق را هم مثل بحرین از پیش رو برداشت و صدرنشین گروه شد. با این شواهد که دو بازی قبلی عراق مقابل هنگ کنگ و کانبوج نشان‌ داد؛ عراق نیز مشکلات خودش را دارد و می شود از این تیم یک صعود شیرین ( با طعم انتقام) ساخت و به مرحله‌ بعدی رفت. حال با اینکه عراقی ها بدون‌ استرس بازی می کنند و خطر حذف را احساس نمی کنند، ولی قطعا دوست ندارند مقابل ایران شکست بخورند و بازی حیثیتی را ببازند. بازی عراق با ایران همیشه برای هر دو تیم حساس بوده و فارغ از هر سیاستی که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم؛ جنگ پیروزی داشته و چه تیم های باشگاهی و چه ملی هر دو کشور فقط برای پیروزی مبارزه کرده اند.

 حال شاگردان دراگان اسکوچیچ با گوش مالی که به بازیکنان بحرین آن هم در خاک خودشان دادند، به دنبال گوش مالی به بازیکنان عراقی نیز هستند تا نشان‌ دهند باخت دور رفت اتفاقی بوده و در مسابقه مرگ و زندگی، فقط با پیروزی راضی می شوند. به امید اینکه تیم ملی در بازی پیش رو نمایش کم اشتباهی را داشته‌ باشد و با گرفتن سه امتیاز از عراق دیگر منتظر تیم‌های بعدی نماند.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yjwej

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حسن زاده: از مقایسه با عراقی‌ها ناراحت می‌شوم

جهانبخش: می‌دانیم باید این سه بازی را فراموش کنیم
عراق همواره حریف سختی برای ما بوده است؛