تاریخ انتشار: 1400/03/27 12:41
کد خبر: 37841

سقوط قطعی ماشین سازی درصورت کسب 10 امتیاز از 7 بازی

بعضی‌ها بر این باورند که تیم ماشین‌سازی در ابتدای فصل، لیگ برتری بسته نشد و همین هم نتایج ضعیفی را برای‌شان به همراه آورد. فقط هفت هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده و کار تیم ماشین‌سازی تبریز برای بقا خیلی‌خیلی سخت است. آنها از 23 مسابقه‌ای که انجام دادند فقط 11 امتیاز به دست آورده‌اند. یعنی به طور میانگین 47/0 امتیاز برای هر بازی که اگر همین نسبت را برای هفت بازی دیگر در نظر بگیریم یعنی حدود 3 تا 4 امتیاز دیگر به اندوخته‌های‌شان اضافه خواهد شد که این یعنی سقوط به لیگ یک.
سقوط قطعی ماشین سازی درصورت کسب 10 امتیاز از 7 بازی
اما چرا این اتفاق برای تیم ریشه‌دار، قدیمی و دوست‌داشتنی ماشین‌سازی افتاد. بعد از اینکه هومن افاضلی تیم ماشین‌سازی را در لیگ برتر نگه داشت و برای ادامه همکاری به توافق نرسید وحید بیاتلو سرمربی سابق تیم نود ارومیه به عنوان سرمربی انتخاب شد. اما عمر سرمربیگری او در لیگ برتر بسیار کوتاه بود و بعد از پنج هفته از سمت خود برکنار شد. او در هر پنج بازی شکست خورده بود و عملکردش در حالی که خودش تیم را بسته بود جای دفاع نداشت. بعد از او هدایت تیم به سعید اخباری سپرده شد و او سیامک کوهنورد و بابک رضی را به عنوان مربی به کادر اضافه کرد. حسین خطیبی هم قبل از بازی با پرسپولیس مدیرفنی شد. ماشین‌سازی در ادامه چهار تساوی به دست آورد و در آخرین بازی نیم فصل هم اولین پیروزی‌اش را مقابل صنعت نفت آبادان کسب کرد. همان روز‌ها در حالی که به نظر می‌رسید این تیم باید تقویت شود اما نه تنها سرمربی‌اش را کنار گذاشتند بلکه دو سه بازیکن کلیدی‌شان هم جدا شدند. مالک باشگاه که مالکیت تراکتور را هم بر عهده داشت پیمان بابایی را از این تیم به تراکتور فرستاد و عملاً خط حمله این تیم را تضعیف کرد.
البته این پایان کار نبود. بعد از جدایی اخباری تیم را به مهدی پاشازاده دادند که فقط دو هفته مسئولیت تیم را بر عهده داشت و مالک باشگاه دوباره سراغ سعید اخباری رفت. این مربی جوان هم فقط در بازی با استقلال روی نیمکت بود و برای بازی با گل‌گهر در سیرجان هدایت تیم به کاظم محمودی داده شد تا با حفظ سمت سرپرستی این کار را هم انجام دهد.
در نهایت قرعه به نام علیرضا اکبرپور افتاد تا از هفته بیستم به عنوان سرمربی مشغول به کار شود. از طرفی مالکیت باشگاه هم به شخص دیگری واگذار شد که شاید اگر این اتفاق از ابتدای فصل رخ داده بود امروز تیم خوب ماشین‌سازی چنین سرنوشتی را تجربه نمی‌کرد و به محله بروبیا برای مربیان و بازیکنان تبدیل نمی‌شد.
امروز آنها برای بقا کار بسیار دشواری در پیش دارند. همین الان ماشین‌سازان 10 امتیاز با تیم دوم اختلاف دارند. با توجه به تفاضل گل منفی بالای آنها این یعنی اگر شاگردان اکبرپور 10 امتیاز از هفت بازی را به دست آوردند سقوط‌شان قطعی خواهد بود. البته که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما بدون شک برای تیمی که در 23 بازی 11 امتیاز کسب کرده به دست آوردن حداکثر امتیاز‌های باقی‌مانده کاری فوق‌العاده سخت است.
طبق برنامه مسابقات آنها ابتدا باید با نساجی مازندران روبه‌رو شوند. تیمی که خودش خطر سقوط را احساس می‌کند و اگر برنده از زمین خارج نشود شاید به رده پانزدهم هم سقوط کند. پس در گام اول این بازی شش امتیازی یکی از حساس‌ترین بازی‌های این تیم خواهد بود. حریف بعدی‌شان سپاهان است. شاید اصلاً نیازی نباشد که درباره جایگاه سپاهان و شانس آنها برای قهرمانی صحبت کنیم. مسابقه‌ای که در نقش‌جهان اصفهان برگزار خواهد شد و شاگردان نویدکیا اصلاً به نتیجه تساوی فکر هم نمی‌کنند.
تیم تبریزی در هفته بیست و ششم میزبان مس رفسنجان خواهد بود که با توجه به جایگاه تیم رفسنجانی این بازی مثل دو بازی قبلی خیلی برای آنها اهمیتی ندارد. دو بازی بعدی‌شان به همان اندازه که برای خودشان اهمیت دارد برای حریفان‌شان مهم است. ابتدا فولاد و پس از آن پرسپولیس که هر دو برای کسب سهمیه و قهرمانی فقط و فقط دنبال سه امتیاز بازی هستند.
پیکان و صنعت نفت آبادان هم دو حریف پایانی این تیم هستند که اگر تکلیف ماشین‌سازی تا آن موقع مشخص شده باشد شاید این دو بازی هم حساسیت زیادی پیدا نکند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qdjrj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جریمه 3 بازیکن و مربی ماشین‌سازی به خاطر تخلف در بازی با سایپا