تاریخ انتشار: 1400/03/28 11:21
کد خبر: 37811

اختصاصی/ جنگ ۱۲ تیم آماده برای سفر به قطر!/ از لبنان‌ و عمان خوش شانس تا حذف ازبکستان و بحرین

مرحله اول رقابت‌ های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به پایان رسید تا ۱۲ تیم مرحله دوم مسابقات مشخص شوند. اینکه از بین این تیم ها چه تیم‌های جواز ورود به قطر را می گیرند، چند ماه دیگر معلوم می شود.
اختصاصی/ جنگ ۱۲ تیم آماده برای سفر  به قطر!/ از لبنان‌ و عمان خوش شانس تا حذف ازبکستان و بحرین

مسابقات مرحله اول در حالی به پایان رسید که چند تیم از جمله ایران، عربستان، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و امارت مثل چند دوره‌ قبلی به مرحله بعدی صعود کردند و چند تیم هم ماننده ویتام، لبنان، عمان و سوریه دست به کار بزرگی زدند تا شگفتی سازی کنند. البته فراموش نکنیم دو تیم لبنان‌ و عمان نیز با خوش‌شانسی محض توانستند به دور دوم صعود کنند که تیم هایی مثل قطر، عربستان و استرالیا نقش بسزایی در صعود این تیم ها داشتند.

چین و سوریه از قبل پیش بینی شده!

در گرده A همانطور که از قبل پیش بینی می شد، تیم های چین و سوریه تیم اول و دوم گروهشان شوند و صعود کنند که این اتفاق افتاد و شگفتی در کار نبود. در این گره تیم‌های مالدیو، گوام و فیلیپین نیز حضور داشتند که گوام بدون امتیاز باقی ماند تیم‌های فیلیپین و گوام نیز به ترتیب یازده و هفت امتیاز کسب گردند که اتفاقا برای این تیم ها نتایج بدی هم نبود.

استرالیا باید صعود می‌کرد

در گروه B تیم استرالیا طبق معمول توانست به راحتی حریفانش را کنار بزند و به عنوان‌ تیم اول صعود کند. تیم های کویت، اردن، نپال و تایپه نیز راهی برای صعود پیدا نکردند که البته از کویت و اردن انتظار بیشتری می رفت، اما اینگونه نشد.

ایران کامبک زد، عراق شانس آورد

در گروه C تیم ملی ایران که مسابقات رفت را به دو شکست پشت سر گذاشته بود، در مسابقات برگشت کامبک زد و توانست با گرفتن هر دوازده امتیاز ممکن به عنوان تیم صدرنشین صعود کند. عراق هم به لطف گرفتن امتیازات دور رفت و البته کمی با چاشنی شانس به عنوان تیم دوم صعود کرد.

کره جنوبی قابل پیش بینی و لبنان از همه طرف خوش شانس!

در این گروه با کنار کشیدن کره شمالی از مسابقات، همه گروه‌ها پیچیده شد تا جدول رقابت ها بهم بریزد و صعود را برای دیگر گروه ها نیز سخت تر کند. با این حال کره جنوبی مثل همیشه توانست به عنوان‌ تیم اول راهی مرحله دوم شود و لبنان‌ نیز با کلی شانس و اقبال و به کمک چندین تیم توانست بطور معجزه‌ آسایی سهمیه بگیرد!

ویتنام شگفتی ساز و امارات معمولی

در گروه G اماراتی‌ها میلیمتری به عنوان‌ تیم اول صعود کردند، ولی ویتنام دست به شگفتی زد و توانست فقط با یک امتیاز کمتر نسبت به امارات به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شود. حال با حضور ویتنام، یک تیم پرقدرت دیگر به تیم های شرقی اضافه شده که  از این پس باید روی این تیم نیز حساب ویژه ای باز کنیم.

مگر می شود ژاپن نباشد؟!

طبق معمول در این گروه ژاپن به عنوان‌ تیم اول صعود کرد تا مثل همیشه پای ثابتی در مسابقات داشته باشد. این تیم حتی شانس اول صعود به جام جهانی را نیز دارد که به احتمال زیاد سرگروه شود و در گروه ایران قرار نگیرد. ناگفته نماند در این گروه تاجیکستان نیز می توانست به عنوان تیم دوم صعود کند، ولی باخت عجیب دیدار رفت به میانمار باعث شد از صعود باز بماند و به جمع دوازده تیم نرسد.

صعود بی دردسر عربستان و حذف ناباورانه ازبکستان

در گروه D عربستان، مقتدرانه به عنوان تیم اول صعود کرد، ولی ازبکستان در عین ناباوری حذف شد تا یکی از تیم های خوب و دردسرساز کنار برود. ناگفته نماند، باخت ازبکستان به فلسطین کار این تیم را سخت کرد و اگر در بازی رفت ازبک ها فلسطین را دست کم نمی گرفتند، این اتفاق رخ نمی داد و الان در جمع تیم های پایانی حضور داشتند.

برانکو مدیون قطر!

در گروه E با اینکه قطر نیز حضور داشت و صدرنشین هم شد، ولی این تیم را به دلیل میزبان جام جهانی حذف کردند تا همه چیز به کام عمان شود و شاگردان برانکو ایوانکوویچ به عنوان تیم اول! راهی مرحله بعدی شوند. شاید اگر قطر در این گروه نبود و گروه بندی درست و حسابی تقسیم می شد، الان عمان هم حذف شده بود.

در هر حال تا چند روز دیگر گروه بندی مرحله دوم قرعه‌کشی می شود که این احتمال وجود دارد، ایران در گروه مرگ قرار بگیرد. هرچند در دور دوم تیم های آسانی وجود ندارند و باید از الان به فکر مسابقات نهایی باشیم.

به قلم علی مسعودی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ko9v8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کره جنوبی برای پیروزی برابر ایران خودش را به آب و آتیش میزند!